Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 2824 ggr
[Prutten]
0

Vilka får gå med?

Hej!

Min undran är vilka som kan bli medlem här, måste man själv hålla på med Tarot?

Jag själv har inga sådana kort eller så, men är väldigt intresserad av det onaturliga eller vad man kan kalla det.

Vad jag menar är att jag har alltid velat bli spådd, tex, men aldrig vågat. Jag tror på att den andra sidan finns m.m

Ibland så har det hänt att jag drömt saker som sedan hänt. Inte som någon skrivit om 11 september. Utan mer som tex jag var på en engelsk båt där alla på båten hade någon blodsjukdom. Någon dag senare så läste jag om en båt (minns inte så noga, det är flera årsedan nu) gått på grund eller nåt. I en annan artikel så stod det om blod i England. Detta är lite luddigt nu för er kanske, men jag minns inte exakt allt.

En natt drömde jag om barnövergrepp, senare på dagen ringde telefonen om insamling för utsatta barn.

Det var många sådana saker som händer under en period när jag själv mådde riktigt dåligt.

Jag är nyfiken på vad ni gör här inne på Tarot, men jag kanske inte bidrar något till er.

Vad säger ni?

[GunillaR]
0

Du är välkommen som medlem på sajten. Glad

Om du inte har någon tarotlek så rekommenderar jag att du köper en enkel på svenska och med medföljande beskrivning på svenska.

Det finns några sådana att köpa på marknaden. Du kan kolla på "Vattumannen" som finns på länkarna. Där brukar de ha några lekar på svenska.

Du får gärna höra av dig igen när du skaffat leken, eller om du vill ha flera tips på lekar.

Ett tips är också att du bläddrar bland artiklarna. Här finns några artiklar som berättar lite om tarotleken och lite annat smått o gott Glad

powerofthebass
0

välkommen

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Mads
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Välkommen Prutten,

Här finns mycket spännande läsning. Hoppas du ska trivas.

Kram

Amor Vincit Omnia

Doris
0

Välkommen prutten Glad

Kram

Allting är möjligt

[Prutten]
0

Åh tack för era välkomnanden! :-D

Men måste jag själv hålla på med Tarotkort för att vara här?

[GunillaR]
0

Du har ju större glädje av sajten om du själv håller på med tarotkorten. Men det är naturligtvis inget krav. Det finns ju många områden som följer kring Tarot, t ex mediala frågor, andlig utveckling osv. (Nu finns det ju en sajt för Mediala frågor och en sajt för Andlig Utveckling men du är välkommen att fråga här på sajten. Det finns ju också en sajt för Övernaturligt.)

Vad du berättar här ovan så har du ju fått varsel och andra saker som är intressanta att prata om. Eftersom du tydligen håller på att utveckla din medialitet så är tarotkorten ett bra verktyg som hjälper till att öppna upp hos dig. Så var det med mig. Jag har alltid varit medial mer eller mindre i perioder men när jag började med tarotkorten så öppnades en hel värld för mig. Jag började då också utveckla min andlighet, liksom min medialitet.

Så varför inte prova med en tarotlek? Flört

[Prutten]
0

#6 Just nu så känns det inte lägligt för Tarotkort, är så mycket annat just nu. Men senare inte helt omöjligt.

Är det så att man kan vara mer öppen när man själv mår väldigt dåligt? För det som jag drömde då, händer liksom inte längre. Inte vad jag minns i alla fall.

Sedan har jag två saker som kanske passar bäst på övernaturliga, jag vet inte.

Men jag var med hos en kompis som hade ett medium hemma, och det var många andra där. Det var som en enda stor sittning. Fast detta medium var riktat mot mig och en person till. Tyvärr så mådde jag då riktigt dåligt och mediumet sa att jag hade någon med mig, en lång man. Men eftersom jag inte ens har någon i min närhet som dött, som jag träffat. Så visste jag inte vem det var och hon slutade då med mig och gick till nästa person.

Sedan då har jag inte kunnat släppa denna långa man, vem var det?

Den andra saken är att jag släktforskar och fick för mig en dag att jag skulle besöka min morfars grav. Jag fick leta upp graven via nätet eftersom min mamma aldrig berättat vart han ligger. Fick aldrig träffa honom heller innan han dog.

Men nu kommer det läskiga, två dagar efter besöket på min morfarsgrav där även hans pappa låg. Så ringer telefonen och det är min morfars brorson som ringer. Har aldrig träffat honom innan, och jag tyckte detta var så skumt.

Men nu har vi träffats och jag har fått reda på saker om min morfar. :-D

Dessa saker kanske inte passar här.

Skogshumblan
0

Välkommen hit! Nä man måste inte ha en tarotlek för att få vara medlem här. Men jag tror som andra skrivit att du kan ha glädje och hjälp av en lek i din utveckling. Själv ägde jag ingen lek när jag började hänga här i december förra året, men jag läste på och blev rätt sugen på en egen lek. Knapp månad ( tror jag det var) gick mellan att jag började bli aktiv här inne och jag beställde min första lek. Sen den kom i januari i år har jag blivit med några lekar till och hunnit få lite mer kläm på hur & vad man kan göra med leken för sin egen skull. Hoppas du hittar en sajt där du trivs, oavsett om det blir här eller någon annanstans.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

# 7 - Det är möjligt att man blir mera öppen och mottaglig då man inte mår bra.

Vi har en aura omkring oss som bla a skyddar oss mot oönskade energier och som hjälper till att balansera våra energicentra (chakran)

Om man mår dåligt så kan auran försvagas. Hur auran ser ut är egentligen en färskvara.

Om du känner att du inte mår bra av att få dessa mediala upplevelser, då ska du dra dig ifrån dem.

Naturligtvis kan du få bättre information om detta inne på sajten Medialt.

[Prutten]
0

Ok Tack då vet jag :-D