Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 2219 ggr
Anna S
2011-08-25 20:46
0

Stödkort

Hej Värdar och alla andra här på Tarot I Fokus

Jag undrar om jag bör blanda leken igen för ett stödkort när jag brukar dra dagens fråga,ibland följer ju andra frågor med svaren?

Tack på förhand! Mvh Anna S  Glad

Skogshumblan
2011-08-25 21:14
0

Jag brukar inte annat än känna in var gång vad jag ska göra. Ibland ska leken blandas och läggas från översta kortet, ibland blandas leken och jag ska ta ex. nr fem upp i från etc. Så känn in vad som känns rätt och var öppen för att det kan bli olika från olika tillfällen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anna S
2011-08-25 22:45
0

Skrattande Tack Skogshumblan!

Det känns som ett bra svar,jag behöver allt för ofta påminnas om att lita till min intuition nu för tiden.  (Jag drog stjärnan här om dagen och vet att jag är på väg åt rätt håll igen,ska bara påminna mig själv att fortsätta så)   Glad

LinaLj
2011-08-26 00:36
0

# 2- Jag vet precis hur det känns :) Jag läste här om dagen i ett annat forum att det var av nöden tvunget att vända upp kortet på ett visst sätt och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Jag som aldrig vänder upp kortet på det sättet. Nåja efter en stunds oro så insåg jag att om det sättet jag gör känns rätt för mig så kan det inte vara så fel.

[GunillaR]
2011-08-26 11:49
0

Jag brukar ta stödkorten när alla "huvudkorten" är utlagda och då tar jag dem från toppen av leken.

Sen finns det inga regler utan man gör det som man känner fungerar bäst och som man känner sig trygg med.

Mads
2011-09-07 17:00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag drar ett dagens kort som väcker fler funderingar eller om jag vill ha ett förtydligande så blandar jag korten igen och lägger ett till. Men jag tror inte det är så viktigt hur man gör, bara det känns rätt för en själv.

Kram

Amor Vincit Omnia

Isa56
2011-09-07 17:25
0

Jag brukar inte blanda leken för stödkort, det händer kanske, men det är mer om jag får en ingivelse att jag ska blanda leken. Annars, nej jag tar första kortet i högen efter utläggningen.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Momiji]
2011-09-07 18:25
0

För mig beror det helt och hållet på hur det känns. Vill leken bli blandad innan jag drar eventuella stödkort eller inte? Lita på din magkänsla Glad

Sen drar jag kortet precis som vanligt, låter fingrarna glida genom leken tills jag känner att det "klickar" och tar det kortet Glad