Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 3077 ggr
dreamcatch
0

Samma kort 2 gånger

Skulle behöva er hjälp igen.

Jag ställde frågan '-Vad tror han att jag känner för honom?'

Kortet jag fick upp var 2 bägare.

Jag blandade och kuperade igen och ställde nästa fråga '-Vad känner han för mig?'

Kortet jag fick upp var 2 bägare.

För mig betyder kortet kärlek och djup gemenskap.

Men hur ska man tolka att kortet kom upp 2 gånger? Ska man tolka det starkare? Eller ska man inte lägga in någon betydelse alls i det?

/dreamcatch

Skogshumblan
0

För mig betyder kortet precis som du skrivit men också att hitta balans, att känna in hjärtat/ själen innan man gör något. Men att kortet kom två gånger skulle jag också tolkat som ett tecken. Nu vet jag inte om du har "hans" tillåtelse att lägga kort, men om du har det så ta läggningen på allvar och känn in vad din väg är. Har du lagt utan hans lov skulle jag inte litat alls på läggningen utan glömma den helt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

dreamcatch
0

Ok. Nej, jag har inte bett om lov. Tänkte i min naivitet att det var ok ändå, eftersom snarlika frågor varit uppe tidigare. Det kanske står någonstans vad som är brukligt och inte?

Men det måste ju då innebära att man sällan kan lägga någon relationsläggning alls? För inte vill då jag ringa min 'secret crush' och fråga om lov. SkämsSkrattande

/dreamcatch

Skogshumblan
0

Man kan alltid göra läggningar där andra människor är inblandade så länge man gör läggningar där man ställer frågan utifrån sig själv: "vad kan jag…" eller "hur kan jag…" Även om andra är inblandade. Ex kan du fråga vad du kan göra för att han ska förstå hur du känner. Ex. "rosen" är en enkel läggning men den ger så mycket tycker jag. Det jag lärt mig och går efter är att man aldrig gör något mot en annan person utan dennes godkännande. Man lägger aldrig kort, läser aldrig av etc. Det är vad jag förstått en hedersgrej. Man får så mycket insyn om andra när man lägger kort/ siar/ läser av och det är få som vill att vem som helst ska veta saker om dem:) Lycka till med dina läggningar och kärleken:)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Jag håller helt med Skogshumblan här. Det finns ju så otroligt många olika frågeställningar, så varför fråga om vad han känner, eller vad han tror du känner?

Det där är en naturlig del av ett förhållande i början där man är osäker på vederbörande. Man känner varandra inte tillräckligt väl för att fråga - vad känner du för mig?

Och det är en väldigt jobbig del av processen i dett förhållande - jag vet alltför väl Flört

dreamcatch
0

Jag förstår helt och fullt era argument, och motsätter mig på intet vis er tanke om 'hedersfrågan'.

Men, det innebär ju då att jag inte kan använda t ex. de här läggningarna

Relationsläggning pga fråga 1

Relationship spread pga fråga 4, 5, 6, 8, 10, 12, 14

Lovers Spread pga fråga 3, 5, 7, 9, 11

eller att jag kan köpa en relationsläggning/kärleksstjärna av ett medium där det finns en frågeställning om den andra parten. Exempelvis hur båda ser på varandra, vad båda vill ha ut av relationen osv. Visst kan det vara så att mediet frågar mig om jag har lov från den andre att köpa en kärleksläggning, men jag tror inte att det händer. Kan jag inte lita på den läggningen då?

Jag i min tur, kan ju då inte heller hjälpa en vän som ber om en relationsläggning för hans/hennes förhållande, där någon fråga om vad den andre partens känslor och intentioner finns med. För hur det än är, så är det sådana frågor jag tror många vill veta 'svaren' på. Sen beror det ju hur jag som tolkare lägger fram det jag ser. Och det är väl däri som jag tycker moralen borde ligga. Hur jag framställer det hela.

Hoppas att ni förstår hur jag menar. Glad

/dreamcatch

[GunillaR]
0

Att lägga ett kort och fråga kortet om vad partnern har för känslor, det där känns inte helt ok för min del. Det beror helt och hållet på, som jag skrev förut, att om förhållandet är nytt, då är man helt naturligt osäker och nervös, detta gäller för båda parterna. Men när förhållandet börjar förankra sig och man börjar lära känna varandra, varför inte vara öppen i sin kommunikation genom att ställa frågan - älskar du mig?

Sen kan ju dessa läggningar som du redovisar här vara intressanta eftersom där finns frågor om relationens utveckling, och möjliga hinder. Det är absolut inget fel.

Jag  hoppas att du förstår skillnaden Glad

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du är i en relation där du misstänker att partnern har hittat någon annan eller att känslorna svalnat kan du ju få svar på det även om du ställer frågan i förhållande till dig själv. Hur ser min kärleksrelation ut med den här mannen kommande månad, tex..

Nu skrev jag "du" men menar ju allmänt förstås!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

# 7 - Bra förslag!

Skogshumblan
0

Som jag ser det är skillnaden om du finns med i frågan eller ej. Det är för min del skillnad på frågan " med ett vi/ vår eller ett "han/ hon". Ex. "hur/ vad kan jag göra för vår relation" är helt ok fråga men inte "hur ser han på vår relation" om han inte gett tillstånd.

/ Skogshumblan

dreamcatch
0

Jodå, nog förstår jag skillnaden på frågeställningarna.

Men det innebär ju då att man inte kan/ska använda de exempelläggningar som jag refererat till i #5, utan att göra om dem.

Samt att de flesta kärleks- o relationsläggningar som man kan betala för hos olika medier inte är att lita på överhuvudtaget, eftersom de oftast innehåller frågeställningar som tar upp hur den andre parten känner för klienten.

/dreamcatch