Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 659 ggr
[GunillaR]
0

Fredag 2 september

Godförmiddag !

Just nu skiner solen och det verkar som att vi ska få mest sol idag, men det är ynkliga temperaturer denna tid på året i Malmö - femton till arton grader, inte mycket att hänga i julgranen.

Jag har ju kallt inomhus och ingen värme i elementen, så igår ringde jag till vaktis. Han sade att allting är ok och de har inte stängt någon värme, men han bad mig ringa till platschefen för bygget i intill-liggande huset där de byter stammar och renoverar. Ja han hade minsann inte stängt av någon värme, så han visste ingenting.

Så ringer vaktmästaren igen och sade att byggjobbarna har stängt av flödet till vårt hus. Våra hus ligger i vinkel och är förbundna i samma vatten och värmesystem. Jag ringde upp platschefen igen och han verkade inte känna till detta, så han skulle snacka med VVS killarna. Men jag misstänker att han bara ville bli av med en bråkig kärring, därför ska jag ringa och bråka idag också. För om de tänker stänga av värmen under tiden de håller på jobba i det andra huset, då kommer vi inte att ha någon värme under hela vintern.

Igårkväll hade jag ett superduper värk anfall. Det var sent på kvällen då jag stod i köket och knappt kunde andas - då slog mig tanken. "Det känns som att mina vingar har fallit av och där är ett öppet sår efter där de suttit"

Idag känns det lite bättre även om jag är öm efter inflammationen. Jag ska försöka röra på mig lite idag så att jag får blodtillströmning i musklerna. Huvudvärken finns fortfarande men inte så mycket som igår. Jag antar att det har med varandra att göra. Kanske jag skulle be någon på Healing………..

Ha en bra dag - idag är det fredagsmys Glad

Amandla
0

Oj Gilla, du verkar ha fullt upp! Buss på dem bara Skrattande Jag skickar lite healing till dig, hoppas det hjälper och värken går över fortfort.

Här blir det spårskogen igen, nu är vi riktigt igång. Jag börjar till och med få tankar om att tävla, men då måste vi sätta igång med lydnaden också och den kan jag just inget om. Ska jag anta utmaningen tycker ni, eller ge upp som jag brukar när det tar emot? Flört

[GunillaR]
0

Tack Andina, jättegulligt av dig.

Det verkar som om platschefen sitter i möte idag. Men jag ska kontakta honom på mail och se vad  han har att säga.

Nu blir det ju också lite varmare till helgen och då löser sig problemen tillfälligt. Men sen………jädrans!!!

Solen skiner och jag ska faktiskt sätta mig en liten stund på balkongen. Det blir kanske sista tillfället nu i helgen att värma sig lite i solstrålarna. De börjar ju glida längre och längre bort nu.

Ha en fortsatt skön dag!

[Momiji]
0

God eftermiddag!

Är slut i skallen efter en intensiv vecka med läxor och arbeten. Som tur är så har jag gjort klart alla arbeten inför nästa vecka så helgen är ledig.  Min mobil gick tvärr sönder i förrgår och medans den är inne på rep skulle jag låna en mobil av pappa, men den funkade inte. Sen tog jag fram min gamla mobil, visserligen slutade den funka innan jag skaffade den nya, men jag kunde ju ändå ringa. Men då dog batteriet, helt. Det gick inte och ladda upp. Efter många om och men har jag nu mammas gamla telefon, och inga nummer(alla är sparade på mitt minneskort som jag inte kan sätta in i mammas telefon).

Är trött i skallen, och ska ta en tidig kväll, ha en fortsatt trevlig lördag allihop! Glad

Isa56
0

Godkväll i stugorna. Skrattande

Gilla vi har ett el-element som förstärkning när vi vill ha lite extravärme. Fördel: det är flyttbart, nackdel. det kostar ström. Men skönt när ingen vill gå ner och elda, för att få lite värme i sovrummet. Oskyldig

Amandla klart du ska lära dig lydnad. Flört Ja alltså hur man gör… När man lär ut lydnad. Oskyldig(Hm, låter lite konstigt, jag menar… Äsh du förstår nog hur jag menar.)

Äntligen börjar det släppa i ryggen så man kan sitta lite längre på en stol. Skrattande

Kivar fortfarande med skrivaren. Är av med en fil som heter Print spooler. Ja har en tråd i gång på datorifokus. Ska se om jag kan kopiera dotras fil hon har också Vista.

Ha en skön kväll.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

God kväll i stugorna.

Gilla, ge dem vad de tål. Det där med värmeelement eller värmefläkt är inte dumt men som sagts så kostar det ström. Jag kör med värmeljus och då menar jag inte ett utan ljus i massor, älskar det. Brukar ha ett fyrtal värmeljus igång samtigt.

Det är konstigt, har känt mig jättelåg ett par dagar nu, tror det är någon slags post-chock/stressreaktion samt lite efterdyning efter den jordning jag gjorde här om dagen. Men nu känner jag att jag är på väg uppåt igen. Ska strax sätta på lite hem till gården i denna dumburk och dra fram virkningen och se om det blir någon prinsesstårtsbit gjord idag :)

Amandla, klart du ska ge dig på det och sluta ge upp för minsta lilla! ( Och där rasade en halv rullstensås in i mitt eget glashusOskyldig). Det låter spännande och säkert går det bra men bara du provar så får du veta.Tungan ute

Momiji Kyss

Isa så skönt att det onda i ryggen släpper så du kan  börja leva lite igen. Hoppas det går över fort, likaså krånglet med skrivaren…

Ni andra ha en skön kväll och trevlig helg på er!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Godkväll ni goa tarotare Glad

Jag har fått en rejäl healing ikväll, så att jag har blivit lite yr och rusig. Nu blir det TV-fåtöljen och en kopp te. Ska sätta på en film.

Oj vilken healing!!! Skrattande