Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1069 ggr
[GunillaR]
0

Måndag 29 augusti

God förmiddag på er!

Ja så var det måndag igen. Denna dag har jag planerat till att måla på två målningar och rita en ny skiss. Sen får jag se hur mycket av detta jag i verkligheten hinner, tidsoptimist som jag är Flört

Vi har blivit "lovade" regnskurar och kanske åska idag. Temperaturen har drastiskt sjunkigt till 15-17 grader. Snart dags att ta på strumpor och jacka igen………….

Ha en bra dag ute i stugorna Glad

Skogshumblan
0

God middag. Här öser regnet ner. Jag skulle ha städat men har istället kört en maskin tvätt, en diskmaskinsomgång och kokat en omgång plommonmarmelad. Allt det här med mamma och hennes höft stressar men nu känns det hoppfullt igen när hon själv fått "modet" tillbaka. Nu ska bara dotera här bli snorfri så hon kan opereras på måndag 5/9 som vi planerat. ( goda tankar välkomnas! Känner mig stressad av att hon just nu är så förkyld att det är tveksamt om hon kan opereras…) Hoppas ni andra får en bra dag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

God eftermiddag Gilla, Skogis och alla andra. Skrattande

Gilla det ordnar sig nog. Man måste ha lite visioner ibland. Två målningar och en skiss, det är ju några timmar kvar av dygnet. Flört

Skogis ska hålla tummen på att dotera din blir bra innan op så ni slipper skjuta upp det. Kyss

Lite lätt frustrerad och kluven. Vet baske mig inte vilket ben jag ska stå på. Fick besked i veckan att jag är flyttad tillbaka till min gamla avdelning, blev så paff att jag inte kom mig för att säga något. Nå, nu är det det andra skiftet jag ska gå på. Den arbetsledaren har jag jobbat för innan (jodå vi har rykt ihop lite ibland också Flört) Han är ok, jobbade för honom när jag fick min lilla infarkt för några år sedan. Men…. Hm ska nog ta ett snack med personalchefen. (nu är det fler som är flyttade, men de är kvar på skiftet. Jaja det ordnar sig nog, just nu är jag hemma, vi är inte riktigt kompisar… min axel och jag. Oskyldig

Mer då, jo jag bytte ju skrivare, och sen avinstallerade jag den gamle… Nu kan jag varken installera den gamle eller den nye. Avinstallationsprogrammet stoppade något som heter "Print spooler" också. Något som ligger i Windows och som man måste ha om man ska kunna skriva ut.

Det är lögn i h*lsicke att få igång de där spooler igen. "SUCK" Och någon installationsskiva till Vistan fick jag inte heller med när jag köpte datorn, för det är en OLE version tydligen. Nä naturligtvis har jag inte bränt någon startskiva, blir ju ingen sport då. TystOskyldig Så det är vad jag sysslat med, och sysslar med. JAG SKA FÅ RÄTT PÅ DET…. Tror jag. Envis????? Vem???? Inte jag väl? FörvånadOskyldig Än har jag bara hållit på en vecka ju….

Dagens tanke av Louise L. Hay

"Jag går bortom behovet att skylla på någon, inklusive mig själv"

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Isa, jag trodde att du hade rymt juu Tungan ute

Men varför har du flyttat tillbaka dig? Det verkar ju helt "tossigt". Inte konstigt att du inte mår bra, med en sådan arbetsgivare.

Men du, gå in på sajten "Datorn" - där inne finns änglar som hjälper en med datorer och annat som strular!

Jag har faktiskt jobbat på två målningar idag, men inte hunnit med att skissa på den tredje. Men som sagt, dygnet har många timmar kvar.

Nu ska jag dock först gå in och "inspektera" min hemsida så att den är klar för kursen som börjar nästa vecka.

Isa56
0

Haha, inte rymmer jag inte. Men, du vet hur det är när något strular och man vill få rätsida på det. Man glömmer bort allt annat.

Det ska minskas på personalen på den avdelningen med tre. Där jag är en då.

Ja, jag ska masa mig in på datorer. Skrattande

Grattis det är ju två av tre saker. Kyss

Skogshumblan
0

Jag tror jag ger upp snart… Dotera är om möjligt det gnälligaste och tröttaste jag någonsin skådat, jag själv börjar känna mig krasslig och den där operationen om en vecka känns helt körd. Ska åka och handla lite förnödenheter och sen ämnar jag bädda ner mig med en kopp te, min virkning & något i datorns playfunktion. Ska ta nya tag i morgon jag lovar men ikväll tillåter jag "lokalt sammanbrott"!

/ Skogshumblan

Isa56
0

Skogis, det tror jag att du behöver. En kväll och pyssla om dig själv. Kram på dig. Kyss

[GunillaR]
0

Skogis, skaffa dig en liten plats! Nu snabbt! Räcker med 30 min åt gången i akutlägen.

Isa, den ena tavlan som jag har jobbat med hela dagen, det blev bara skit med den. Ibland blir det så, det blir bara ingenting, en målning utan själ är en tom målning, och denna blev helt själlös, så den har fått gå hädan. Jag får väl ta det som läropengar.

Nu säger jag natti Glad

Skogshumblan
0

Gilla. Jag har plats. En i "verkligheten" och en i " sinnet". Ska lämna barnen idag och sen ska jag sätta mig. Tack för tipset & påminnelsen.

/ Skogshumblan