Hjälp med tolkning
Hur skulle ni tolka detta?
Frågan var: kommer jag att höra av honom inom en snar framtid?
Korten jag fick upp var: stavprinsessan och bägarprinsen.
Väldigt tacksam för hjälp!
Prinsessan i stavar brukar tolkas som passion eller ett meddelande av filosofisk natur. Möjlighen en person som är full av energi och optimism, som ett barn.
Prinsen i bägare tolkar jag ofta som känslor som går och och ner, fram och tillbaka. Men även som en person som har lite lynnigt temprament, enadagen glad och andra lite mindre glad och så vidar.
Korten är även motsatta element, vatten mot eld.
Så jag skulle tolka korten som att han inte kan bestämma sig om han ska höra av sig eller inte. Han vill verkligen ha kontakt men något får honom att tveka.
Jag skulle eventuellt lägga ett stödkort om orsaken till tvekan.
Men jag vet inte, tycker det kan vara svårt när jag inte har korten framför mig :/. Jag hoppas du kanske får bättre hjälp av någon annan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är alltid svårt för korten att svara på en ja- eller nejfråga. Det finns ju inga ja- eller nejkort.
För att få ett så bra svar som möjligt måste man tänka på hur man formulerar frågan. Till exempel: Hur blir mitt förhållande med XX framöver?
@ LinaJj - Tack för ditt svar! Prinsessan i stavar tolkar jag på ett liknande sätt; dvs ett meddelande eller besked om något man funderat över.
Men även bägarprinsen tolkar jag som om någon/något är på väg in. En glad och passionerad ung man med kärleksfulla förslag.
Tillsammans skulle jag således tolka korten på ett positivt sätt. Att jag kommer att höra av honom. Däremot kan jag inte säga något om tid.
@ GunillaR - Vanligtvis brukar jag försöka formulera frågorna på det sätt du föreslår, men just i den här frågan blev det inte så… ;) Ska skärpa mig! ;)
Men är jag i min tolkning helt ute och cyklar? Ibland känns det som om jag är alldeles för påverkad av mina känslor för att kunna tolka på ett korrekt sätt. Att jag ser vad jag vill se.
Så en sista fråga just nu: Om jag lagt två kort en dag för en specifik fråga, och försökt tolka dem, men en dag senare fortfarande inte förstår budskapet, kan jag då plocka fram de två korten igen och lägga till ett hjälpkort? Fast läggningen 'redan är över'?
/dreamcatch
Dreamcatch. Att lägga för sig själv tycker jag är jättesvårt, just som du säger att stänga av och verkligen vara helt neutral. Det är för mig svårt och gäller även människor jag står nära.
Men för att svara på din sista fråga: Jag är inte så haj på det här som Lina och Gilla med flera här inne är, men en läggning är en färskvara. Om du gör en läggning för ex idag men inte förstår den så visst kan du ta fram korten i morgon eller några dagar senare för att se om det hände något som korten visade men du inte förstod då. Det låter som en jättebra grej för att lära sig känna igen tecken och utvecklas.
Men som sagt, en läggning är en färskvara och därför gör jag sällan läggningar för en dag och lämnar korten utan att ha funderat noga på vad de vill säga och jag har lärt mig att be om hjälp här inne då jag kör fast. Om du skulle vilja så hojta till här inne, det är alltid någon som är inne på dagen och kan svara och framåt kvällen så kommer de flesta in och då får man oftast svar av någon är min erfarenhet.
Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag håller med #4, korten är en färskvara. Däremot så händer det att jag går tillbaka till knepiga läggningar ett tag efteråt för att "med facit i hand" se vad korten försökte säga mig. Ofta så blir det "Jaha vad det så de menade". På det sättet lär man sig att känna igen vissa mönster och på vilket sätt dina kort talar till dig. Det är därför jag gillar min tarotdagbok. Alla mina läggningar skrivs ner där i och sedan är det bara att gå tillbaka och titta på allt igen.