Torsdag 18 augusti
God förmiddag :-)
Tro det eller ej min solen lyser in genom mina fönster just nu. Det skulle tydligen bli finväder idag fram till sena eftermiddagen, och det verkar ju trevligt.
Cykeltur blir det idag och kanske en liten solstund på balkongen. Man måste mpassa på.
Ha en bra dag, Hoppas att solen lyser på er också 
Godkväll Gilla och alla andra som tittar in. 
Hur kan man vara sååå sömnig och trött? Men ändå har veckan gått i raketfart.
Sitter just nu med fötterna i ett ljuvligt fotbad.
Fick ett fotbad med värme, massage och bublor i födelsepresent för några år sedan, och man borde använda oftare, Har fått en vana att bara slänga upp en fot i handfatet och tvätta dem. Men detta är så skönt. Lite lavendel och några droppar av tallbar, rosmarin och ingefära.
Var ju hos hudkliniken i tisdags för händerna, och fick träffa en jättetrevlig läkare, som tog sig tid att förklara. Jag har något heter "Pustulosis palmo plantaris"
En hudsjukdom som bara kommer på händer och fötter. Det räknas som Psoriasis men är egentligen inte det. Eller ja det verkar inte som de är överens "di där" forskarna. I vilket fall som helst så får jag räkna med att köra en kostisonkur en eller två gånger om året en kur betyder insmörjning en vecka två gånger dagligen nästa vecka en gång om dagen och tredje veckan varannan dag. Blir det värre finns det ljusterapi, två-tre gånger i veckan i mellan tre-sex månader. Och det vill jag inte köra åtta mil tre gånger i veckan blir ju rätt jobbigt och dyrt. Nåja smörja in mig två gånger om året är väl ok om det håller nere problemmen. Skönt iallafall att veta vad det är, blir lite lättare att göra något åt det då.
För övrigt har jag bara läst och sovit.
Önskar er en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Isa, hur går det nu med ditt jobb? För du kan väl inte jobba när du har sådana besvär?
Jodå, än så länge iallafall, det är inte jobbrelaterat. Men blir det mycket sämre, så får jag bli sjukskriven. Just nu är det nästan helt läkt. Ser bara lite torr ut om händerna. Det är skyddsvantar när jag behöver, helst hela tiden.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻