Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 1265 ggr
[GunillaR]
0

Positivt eller negativt?

Hur är det med er? Förväntar ni er att korten alltid ska svara med ett positivt svar?

Kan ni ta ett negativt svar?

För det är ju så att allting som händer i livet är både positivt och negativt, både glädjande och inte glädjande. Ibland är det till och med som om hela ens världs rasar samman och full kaos uppstår.

Men denna kaos kan vara bra - det är den för det mesta. För någonstans i kaoset så finns där alltid en eller flera vägledningar och vägar man kan välja att gå in på som leder till något nytt och bättre.

Ibland måste man ha "skrivet på näsan" att nu är det dags att göra en förändring, men vågar ändå inte ta det stora steget.

Eller vågar du?

Skogshumblan
0

Jag försöker vara neutral och öppen för vad korten visar. Ibland är det ju negativa saker som man behöver få till sig. När jag tolkar brukar jag läsa både den negativa och positiva betydelsen kortet har även om jag intuitivt känner vilket av dem det är de två som gäller just den gången. Det ger mycket tycker jag. Om man inte tål att korten svara negativt ska man inte fråga tycker jag:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 0 Nej jag förväntar mig inte att korten alltid ska ge ett positivt svar och det gör de ju heller inte. Som just nu är jag helt under isen och mår inte alls bra och har varit sjukskriven ett tag, frågade korten om en sak idag och fick inget positivt svar men tänker att det är något jag ska lära av detta så det är bara att kämpa på.

Kramen

Amor Vincit Omnia

[GunillaR]
0

# 2 - Jo ibland är det ju så att korten inte svarar alls, och då är det ett tecken på att man själv ska reda ut problemet, att det tillhör processen.

Tråkigt att du mår dåligt. Skickar några styrkekramar till dig Kyss

Mads
0

# 3 Tack Gunilla, stor kram tillbaka !

Amor Vincit Omnia

LinaLj
0

#0 - Nej jag väntar mig inte bara possitiva svar. Jag la ett upplägg idag för nästkommande veckan och det var inte direkt super muntert.

Men jag tycker att även när korten kommer med dystra svar så kommer de även med råd om hur man ska ta sig igenom det.

Skogshumblan
0

Mads, var rädd om dig och kämpa. Hoppas det vänder snart. Stor kram !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
0

# 6 Tack fina, kram tillbaka !

Amor Vincit Omnia

ina3
0

Varma kramar till dig Mads! Nej jag förväntar mig absolut inte alltid positiva kort,däremot kan jag bli paff om jag har en bra känsla för något ´men korten visar annorlunda! Min magkänsla brukar stämma och jag brukar lyssna på den, korten är en förstärkning eller förydligande så när det krockar då blir det konflikt i mig själv. Då brukar jag lägga hjälpkort för att se vad som kan hjälpa till att undvika det negativa eller för att få en förklaring till det hela. Sen kan det vara bra att se de negativa korten för då kan man tackla situationen bättre, man är lite förberedd.

~ Medarbetare på Tarot ~

Denna kommentar har tagits bort.
ina3
0

Ursäkta alla inlägg…datorn fick lite fnatt! Tungan uteTungan ute

~ Medarbetare på Tarot ~

Mads
0

# 12 Det blev några extra kramar där som jag såklart tackar för ;)

Ibland som jag ställer samma fråga för mycket så svarar korten oftast helt galet, har första svaret varit positivt så blir det sen bara värre och värre svar precis som att sluta nu..:)

Amor Vincit Omnia

[GunillaR]
0

Om korten svarar helt uppåt väggarna så är det nog ett tecken på att de inte vill svara, att man helt enkelt själv måste komma på vad det är som ska förändras eller göras.

(Jag tog bort de många kramarna men de hänger kvar i luften ändå ;-)…..)

tarotlasse
0

Korten visar möjlighterna till vad som kan ske i framtiden inte på vad som sker och det ger även möjligheten att förändra resultatet genom våra egna beslut.

Livet är inte en dans på rosor och naturligtvis så kommer även negativa saker upp i en läggning.

Men då är det även tarotläggarens uppgift att hitta en lösning på problemet eller hur man kan göra för att undvika att hamna i den situationen.

Sä när man får upp en negativ händelse så lägger man ju vidare på detta för att hitta en lösning.

För det är ju det tarotvägledning handlar om att lösa folks problem.

Hittar man inte lösningarna ja då ska man inte arbeta som tarotläggare.

Men sedan finns det saker som man som tarotläggare inte ska nämna  dödsfall svåra sjukdommar osv.

För en regel o en mycket viktig sådan är att klienten ska få lösningar på sina problem.

En klient får alldrig gå i från en tarotläggare med mer problem en vad den hade innan då har man gjort ett fruktansvärt dåligt arbete som tarotläggare.

Hörde senast i helgen om en person somfått höra av en tarotläggare att hennes man skulle omkomma i en trafik olycka.

Hur kan ngn vara så grym att säga ngt sådant och ni kan tänka er denna kvinnas våndor om hennes man blir sen hem eller är ute i trafiken.

Det är inte heller en tarotläggares uppgift att gå in på folks hälsa utan detta är ngt vi ska överlämna till sjukvården och till dom som är utbildade till detta.

Har en hel del skrämmande historier där tarotläggare skrämt skiten ur folk genom att berätta om hur dom har cancer osv.

kan berätta ett exempel på hur en ung tjej fick höra av en tarotläggare att hon hade cancer i magen.

Flickan blir helt förtvivlad och rädd och mycket riktigt hade hon problem med sin mage-

Men eftersom tarotläggaren sagt att hon hade cancer o att detta skulle ta hennes liv.

Så vågade inte denna flicka söka läkar hjälp och såg det även som allt redan var kört.

Det gick så långt att hon hade så svåra smärtor så hon inte kunde komma ur sängen.

Då körde hennes föräldrar henne till sjukhuset o det visade sig att hon hade mag katarr o inte ngn cancer.

Så tarotläggaren såg magproblem men gjorde helt felaktig diagnos och ställde till ett fruktansvärt elände för personen.

Så detta är ngt vi inte ska lägga os i utan i stället hänvisa personen till sjukvården.  

Lasse

[GunillaR]
0

Lasse, har det aldrig hänt dig att du inte fått något svar? Eller är det då du menar att du lägger vidare, ställer en annan fråga?

ina3
0

Jo precis så gör jag också, kommer det negativa kort så lägger jag vad jag kallar "hjälpkort" på det kortet för att se hur man kan lösa det på bästa sätt.

Nej sjukdomar och dyl vet ju de som är seriösa att man inte skall berätta om, vore intressant att höra hur de som väljer att berätta det tänker egentligen och hur det kan hjälpa någon att veta om sånt. Man behöver ju inte berätta detaljer utan hänvísa till att det är bra att göra en hälsoundersökning t ex.

~ Medarbetare på Tarot ~

tarotlasse
0

Det är ytterst sällsynt korten inte svarar på en fråga.

Det har hänt ett par enstaka gånger.

Sedan hade jag en period för  4år sedan då jag tog en hel del värktabletter och då fungerade det inte överhuvudtaget.

För då fick jag inga svar alls o då fick jag ta en period då jag lade undan korten och det mediala arbetet fick vila under  ett halvår.  

Men dom enstaka gångerna när man inte få svar går ju att tolka det med och jag tolkar det som att detta inte är en fråga som korten vill svara på utan ett beslut som klienten själv måste ta utan ngn annans hjälp.

Hände även vid ett tillfälle där korten inte ville ge svar på klientens frågor  o där visade det sig att denna klient hade blivit beroende av tarotkorten och kunde inte ta beslut utan att råd fråga korten.  

Lasse