Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1304 ggr
[GunillaR]
0

Tisdag 16 augusti

Godmiddag kära tarotare Glad

Kan ni gissa vad som lyser in genom mitt vardagsrumsfönster?? - Solen! Men det finns en del stackmoln på himlen. Enligt väderprofeterna så ska det bli uppehållsväder idag och växlande molnighet, men jag vill gärna kalla det växlande solighet.

Jag frös ordentligt igårkväll. Det blev kallt när molnen försvann och vi har ju naturligtvis ingen värme på i huset. Det ska man ju inte behöva i augusti månad. Det var 22 grader härinne så jag borde ju inte ha frusit så som jag gjorde. Men det kanske beror på min förkylning som inte helt vill bryta ut.

Kan man hoppas på tillfälle att få en prommis eller cykeltur idag? Om vädermakterna skulle vilja vara så snälla!

Ha en bra dag - i regn eller sol! Glad

[Momiji]
0

Godmorron

Här är det molningt och blåser. Kaninen är nu jättesjuk och vi ska in till vetrenären om 1 och en halv timma. Har sagt åt mormor att jag inte kommer tillbaka förrän kaninen är ordentligt frisk.

Så nu kommer närmaste dagarna att bestå av att hålla stenhård koll på lillan

[GunillaR]
0

Hoppas kaninen blir frisk igen!

[Momiji]
0

Jo, inte kul att hon är sjuk… hon är ju bara en unge än(inte ens 8 månader gammal)

Farwuq
0

Go'midda på er alla.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Amandla
0

Här lyser solen också. Jag ska strax iväg och klippa mig, det var ett tag sen. Har långt hår, nästan ner till midjan och eftersom jag numera enbart tvättar med balsam (ni har väl hört talas om balsammetoden?) så mår håret toppen, behöver bara klippa det var sjunde-åttonde månad sådär.

[GunillaR]
0

Godkväll eller möjligtvis godnatt.

Nu är det konstaterat - jag är knäpp! Helt galen!

Jag har ju varit lite krasslig de senaste dagarna och hållit mig i stillhet. Men så plötsligt i eftermiddags kände jag att jag måste bara röra på mig, så jag gick ut på en promenad.

När jag sen kom hem så började jag möblera om i sovrummet. Två stycken Billy-bokhyllor fulla med böcker och annat flyttades till andra väggen. Sängen flyttades till motsatta hörnet, likaså byrån. Jag kommer garanterat inte kunna röra mig alls i morgon, men då kanske jag kan komma i ro och sitta stilla och måla.

Det var säkert helgens fullmåne som fick lite sen reaktion.

Eller så är jag skvatt galen!

Tungan ute