Tänker jag rätt?
Hej
Jag är ganska ny innom Tarot och för att öva mig har vänner, släktingar och bekanta ställt upp som villiga "försökskaniner". Det har gått väldigt bra men jag har hittills bara fått frågor som har varit enkla, eller kanske rättare sagt endiminsonella. Det har varit ganska enkelt att lista ut vilken läggning man ska använda.
Men nu har jag fått en riktig Kluring. En vän känner sig osäker på hur hennes framtida arbetsliv ska se ut. Hon vill kannske plugga men vite inte om hon har råd, hon vet inte riktigt innom vad hon vill jobba och egentligten vill hon starta eget men vet inte om hon vågar.
Så som jag ser det så måste jag göra 3 (?) läggningar. En för att ta fram hennes styrkor och svagheter (så hon vet vad hon ska välja för yrke) en som visar om hon bör välja att studera eller jobba och sedan ett keltiskt kors för att se hur det skulle gå om hon valde att starta eget.
Tänker jag rätt eller skulle ni välja att göra på ett annat sätt?
Nej det behöver du inte göra. Varför inte göra pyramiden? EN läggning som visserligen är stor men som visar rätt mycket framåt.
Du kan också göra en liten läggning som ex rosen som jag tycker är jättebra även om den bara är fyra kort.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Du har ju helt rätt. Jag vet inte varör jag komplicerar det så. En av de första sakerna jag fick lära mig var: enklas är bäst. Tack för påminnelsen.