Godmorgon 29/7
Godmorgon allesammans. 
Jag vet inte riktigt var gårdagen tog vägen?
Var ju upp vid 7 som vanligt. Sen körde vi iväg ett tag, det blev en längre utflykt än vi tänkt. Men trevligt var det att bara köra ut en sväng, de gör man inte så ofta.
Sen sorterade jag lite gamla foto efter min mamma. Hittade också en del gamla urklipp från tidningar. Och det var intressant att läsa. Bland annat var där ett foto från en fest som min mormor var på. Där står en mening jag fäste mig vid… "Till de gamla överlämnades efter kaffedrickningen gåvor från arrangörerna". Till de gamla… Hm, är ju inte direkt ett mening som skulle blivit godkänd i tidningen idag.
Hittar även dödsannonsen efter min morfar som gick bort 1958. Jag var bara 2 år så jag har inte så mycket minne av honom. Men frånsett att de i närmast sörjande nämner dottern och titel och namn på hennes make.
Så läser jag att han blev 78 år. Och han hade bara ett halvår tidigare gått i pension.
Han var tapetsör och vad jag har hört senare från okända människor, så var han en av Helsingborgs duktigaste tapetsörer. Han var anställd i Ramlösa brunn.
Han jobbade alltså till han var över 77 år. Samhället var nog inte så stressigt på den tiden, eller trivdes han verkligen med sitt jobb. Det är både spännande och intressant att läsa sådana gamla inlägg.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon Isa och alla ni som ännu sover sött
Så spännande Isa! att komma lite närmre de som var före oss på jorden.
Ska till läkaren på förmiddagen har en sådan faslig värk i ansiktet och huvudet, svårt att tala då läpparna och tungspetsen tom värker och känns som bort domnat.
Önskar er en härlig fredag
God morgon! Här skiner solen och det verkar bli en skön dag. Dags att tvätta alltså;) Hoppas ni får en skön fredag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godförmiddag på er alla !
Solen kan inte bestämma sig om den ska komma fram eller stanna bakom molnen, För min del kan den gärna få komma fram. Det var ganska mycket regn igår och det blev så mörkt. Men det var ju en bra dag att sitta inne och måla i. Tror det blir mycket målande idag också faktiskt.
Sitter och väntar på min nya mobil som jag beställt från netonet. Det ska bli sååååå spännande, men ack så besvärligt när jag ska lära mig alla finesserna, hugaligen. Det är roligt att där finns en kamera, det har jag velat haft länge. Ibland går man förbi något som man vill föreviga, för det mesta en tanke till en målning. Jag går ju inte omkring med kameran i väskan. Finns radio också i den och det kan ju vara trevligt.
Ha en skön dag denna fredag. Nästa fredag är det ny månad!

God eftermiddag
Det har just nu lättat upp lite efter en åskskur Men det regnar lite fortfarande Idag har jag rensat i grönsakslandet Ska ta det lugnt resten av dagen och behöver nog sova lite också Jag har en jobbnatt framför mig Ska jobba hela helgen.
Ha det bra allihopa
Kram
Allting är möjligt
God kväll.
Så mycket för soltorkning av tvätt! Lagom till min maskin var kvar vräkte regnet ner så den blev hängd inomhus istället.
Men jag fick klart artikeln och har publicerat den nu ikväll. Hoppas den inspirerar er!
/ Skogshumblan
Godkväller på er.
Ja det var väl attans med detta regnande. Nu är jag trött på detta elände. Kan man inte klaga hos SMHI ? 
Jättefin artikel Skogis 
Gilla, du skulle ju dansa någon dans, eller hur var det? 
Skämt å sido, jag är också trött på när det bara regnar, kan det inte regna på nätterna och vara fint på dagen så man kan utnyttja ledigheten och fint väder?
/ Skogshumblan