Onsdag 27 juli
God förmiddag!
Solen soler faktiskt idag också! Man blir ju lite förvånad. Men det finns moln både väster och öster om oss och några slöjmoln. Kanske en bra dag för en prommis eller cykeltur med en kopp fika. Får se.
Jag önskar er alla en skön dag 
God middag Gilla och alla andra 
Gilla en cykeltur med fika låter härligt, i detta fina sommarväder. 
Ja solen skiner. Så ingen utflykt idag. En maskin tvätt hänger på tork. Jo igår blev mattorna handskrubbade, 5 små och två rätt långa och en på 5-6 meter. Tur man har ett rejält grovkök med golvbrunn. Stången sitter ca 2,5 meter upp så det kunde blivit rena farsen för lilla mig.
Men det gick bra. Två mattor till körde jag i maskinen. (Jo med en labbe i huset så rensade jag ju silen i tvättmaskine några gånger också
) Sen i bara farten stekte jag biffar på ett kilo köttfärs, och tvättade två maskiner till.
Rensade lite ogräs och gjorde en läggning. Tänk om man varit lika energisk varje dag av semestern. Då hade jag inte gjort ett dugg nu.
Trodde jag skulle vara rätt mör idag, men konstigt nog, är jag inte det.
Ska se om jag kommer igång med att sortera lådorna i skrivbordet idag, eller klippa gräset, eller…. äsh det blir vad det blir. 
Felet med mig är att jag försöker göra allt samtidigt, maken vet aldrig var jag är. Så han snackar för fullt i tron att jag är i köket och städar, sen upptäcker han att jag håller på i källaren eller är ute.
Tur man har en tålmodig man.
Önskar alle en skön dag,
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa, skulle inte du ha semester! 
Hehe det har jag. Tror jag
Vissa dagar ligger jag i hammocken och läser.
Vissa grejor gör jag bara en gång om året, t ex. tvätta mattor. 
Det kan ju vara avkopplande att städa om det är helt frivilligt och om man kan slappna av under tiden så att tankarna kan få spela fritt. Jag brukar få aha-upplevelser om jag utför någon form av fysiskt arbete.
Jo det finns ju vissa grejor som man bara bör en gång om året eller så.
Det är ju också en slags fysisk manifestation att man tvättar bort den gamla skiten och riktigt får "ta i"-
Ja Gilla. Sen är det så att det känns så skönt när man tar allt i just det rummet. Maken säger inget mer än att jag ska ta det lugnt och vila, jag har semester. Men vissa saker tar jag lång tid på mig för att göra, tar många pauser. Sortera kläder, böcker eller nu skrivbordet, där allt tycks hamna.
Jo gräset är klippt och skrivbordet tar jag en låda i taget. Sen har jag legat i hammocken också med Carolin Myss "Heliga kontrakt". Så vilat har jag med gjort. 
God afton tarotisar:) Har gett mig själv semester. Veckan ut så jag gör då lite jag kan. Det jag gör är det jag måste eller vill vilket känns lyxigt. Men på måndag då maken börjar jobba är det slut på min semester också. Är det jämnställt så är det! ;) Är härligt trött och mör efter ett svettigt och utmanande tvåtimmars judopass i kväll. Mår så förbaskat bra i livet nu…. Om ni missade "sommar i P1" idag med Kjerstin Dellert så kan jag meddela att damen tror på reinkarnation. Liksom Charlotte Perrelli. Lyssnade på ett gammalt "sommar" med henne och jag har missbedömt henne helt! Skäms lite för det men är glad att jag kan ändra mig. Nu ska jag försöka sova så jag är pigg nog att orka vara småbarnsmamma med ledighet i morgon. Också. ;) Tack alla ni för att ni finns:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.