Godmorgon 16/7
Godmorgon allesammans. 
Lite blåsigt och mulet, än så länge, men uppehåll. Igår hämtade jag mitt paket från Vattumannen, snabba ryck där, beställde i tisdagskväll.
Det blev en Quick & Easy Tarot, en runlek "The power if the runes". Tre böcker.
"Personlig kraft" genom medvetenhet av Sanaya Roman (känner igen namnet, men kan inte placera det) "Väck din inre healer" av Eric Pearl och sist men inte minst "Heliga kontrakt" av Caroline Myss.
Så nu försöker jag lägga två läggningar och läsa tre böcker smatidigt som jag ska städa. 
Nej precis… Det funkar inte. Har begränsat mig till en bok och ska göra en provläggning med varje lek.
Den här Quick&easy leken är en lek jag tänkte ha med i väskan. För betydelsen är tryckt på kortet. En lathundslek.
då slipper jag ha med mig en massa lappar. Nu blir det nog inga stora läggningar, men lite små läggningar kan ju vara skoj, iallafall för mig.
Och med grundbetydelsen tryckt så kommer man snabbt in på resten betydelserna. Annars är jag fortfarande mycket förälskad i min Gilded lek.
Ha en skön lördag.
Dagens tanke av Louise L. Hay
"Jag återgäldar livet vad jag själv vill få tillbaka".
Kram Isa (ja, klart det är jag i vilstolen, har ju semester
)
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God förmiddag! Samma väder verkar vi ha Isa. Låter spännande med dina lekar & böcker. Min renaissancelek har både rättvänd & omvänd betydelse tryckt på leken, väldigt smidigt måste jag säga! Här ska städas också men jag tycks förlagt orken och disciplinen. Någon som kan tänkas veta var de hamnat ? :P Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hehe Skogis. Ja här är den definitivt inte, tyvärr. Hade gärna lånat lite städenergi av dig. 

Har kikat lite i alla lådor jag har att packa upp efter köksrenoveringen men där var det inte :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Då har den nog gått på "Luffen" och tagit semester. ;) Den kommer tillbaka 5 minuter innan man ska lägga sig. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmiddag.
Jag är lite sådär idag. Tror att jag har diabetes nu eftersom min urin är mörk, det blev så igår. Men jag tror också jag hade ett gallstensanfall igår så det kan ha med det att göra också. Vet inte om jag ska ringa 1177 och fråga, men hur som helst ska jag ringa min vårdcentral klocken 8 på måndag morgon så att jag kanfå komma och ta prover.
Jag är lite nere och orolig eftersom jag inte vet vad som händer i min kropp.
Det blev inte mycket sova inatt, somnade först fram på småtimmarna, men något har jag sovit så det är inte helt panik. Nu ska jag bara vara snäll mot mig själv dessa dagar i helgen. Kanske måste jag omvärdera hela mitt liv om det nu är så att jag har diabetes, Eller så är det gallstenarna som ställer till det. Ja, vad vet jag? ingenting!
Som sagt, väldigt lugnt idag och en promenad. Det är viktigt att hålla kroppen igång och äta bra mat utan socker. Det är vad jag kan göra nu i detta stadie.
Solen skiner och bara några vita moln drar över himlen, det verkar bli en fin dag. Kanske jag sitter en liten stund på balkongen.
Ha en bra lördag 
Gilla. Det är inte så att du omställningsproblem, nu när du (som jag förstod) radikalt dragit ner på sockret?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag fick rådet att dricka eftersom det kunde bero på uttorkning, och se det hjälpte. Började att dricka vatten i förmiddags och för varje gång jag "lättade" så blev det mer och mer normalt i färgen.
Ja du, omställningsproblem kanske det. Jag vet inte om det var ett gallstensanfall igår eller ett magkatarranfall. Tror egentligen mer på magkatarren eftersom det satt i mitten och inte på höger sida och att det gick över med syreneutraliserande medicin.
Men jag ska i alla fall ringa vårdcentralen på måndag och begära en "besiktning", bättre göra ett prov för mycket än för lite.
Jag är ju orolig dels för att jag inte trivs i området och dels för den där idioten i affären, men idag har jag faktiskt kännt att jag nu ska på riktigt börja söka lägenhet. Jag ska börja med att kolla igenom några områden som jag är intresserad av. Och ställa mig i bostadskö även om det kostar pengar (morr)
Jag har faktiskt mått bra idag trots att det inte blev många sovtimmar inatt, Nu var det ju fullmåne också ………..
Jag var på Coop idag och handlade lite förnödenheter och så köpte jag mig en gul Gerbera, den var så fin att jag inte kunde motstå. Så nu står den på balkongen och lyser i alla sin prakt. Dolla tyckte ju att det skulle vara gul blomma på balkongen, och så fick det bli 
Ha en skön lördagskväll!
Ja Gilla, det är viktigt att dricka. Och isynnerhet när du dragit ner på "snabba kolhydrater" Men det utesluter ju inte att du kan ha något annat som "spökar". Så en liten "besiktning" är ju inte fel.
Skönt att lättat för dig. Ja vantrivsel kan påverka mycket, sätter hela kroppen och själen i obalans.
Bra att du börjat söka dig bort därifrån.
Kram Isa