Läggning - Inre Balansering
En läggning som kan vara bra när du reagerar annorlunda gentemot hur du brukar reagera oavsett situation, positiv som negativ. Till exempel… Full av kraft och energi så du nästan erövrar världen, bryter ihop och gråter för en egentlig helt obetydlig kommentar eller när du reagear med ilska och utåtagerar på ett sätt som du känner är fel och kanske gentemot fel personer. Eller när du bara är nyfiken på dig själv och vad som kan vara bra att utveckla/öka förståelsen hos dig själv.
Blanda korten och dela dem i 2 högar, känn efter vilken som är aktiv och vilken som är passiv.
Lägg alla kort nedåt.
Blanda den Passiva högen och koncentrera dig på den passiva, inre mottagliga aspekten. Lägg det översta kortet i position 2 (se nedan) och det understa i pos. 3.
Blanda den aktiva högen och koncentrera dig på den dynamiska inre aspekten. Lägg det översta kortet i position 5 och det understa i pos 4.
Lägg samman de övriga korten och blanda dem igen. Bred ut dem med framsidan vänd nedåt. Dra ett kort för huvudet position nr 1 och ett annat för benen Position nr 6. Vänd korten ett efter ett.
Pos 1 (Huvud)
Pos 2 Pos 5
Pos 3 Pos 4
Pos 6 (benen)
1. Huvud - kommunikation
Positivt kort - Hur jag visar mig inför världen. Negativt kort; Hur jag förhindrar kommunikationen.
2. Självkänsla - Hur accepterar jag mig själv?
3. Vilka läxor hjälper mig till inre utveckling?
4. Hur ter jag mig utåt?
5. Hur jag handskas med världen - mina handlingar, mitt beteende.
6. Relationer - Positiva kort; Hur upprätthåller jag harmoniska, tillfredställande relationer?
Negativa kort; Varför mina relationer kan vara otillfredsställande eller sakna harmoni.
Lycka till och var inte rädd att be om våra råd när du gör en läggning, vi bistår dig så gott vi kan!
~ Medarbetare på Tarot ~

Njaa..nu hamnade bilden lite fel!
Kort nr 1 och 6 skall vara mer i mitten av bilden
~ Medarbetare på Tarot ~
*letar efter gillaknappen* det här är läskigt pang på Ina!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack ina för en otroligt intresant läggning. Den gav mig otroligt mycke
Detta låter kanske konstigt(ego) men, Kan man ha så mycket självkänsla att man förälskar i sig själv ?

Position två blev klart bäst. Inser att jag nu älskar mig själv.Dvs mycket bra själv känsla , ett med mig själv .
hoppas flera vågar sig på din unerbara läggning.
tack igen *ängel*
Malin

#3 Så klart man kan tycka om sig själv! Då är du ju hemma där och accepterar dig själv, då är det ju de övriga delarna du skall fokusera på dvs vad är det du behöver jobba med? T.ex relationer med andra människor eller vad det nu kan ha kommit upp för kort.
Men tycker man inte om sig själv så är det svårt att tycka om och acceptera andra, utan att man är medveten om det så kan ju personer som omedvetet inte tycker om sig själv hamna i t ex destruktiva relationer mm för de anser sig inte värda att bli omtyckta. Fast det upptäcker de oftast efter relationens avslut om det blir något sådant.
Så du har kommit långt! 
~ Medarbetare på Tarot ~
Tack ina
Ja denna läggning var mycket bra,
ett kort som jag nog fick svårt att förstå tolka igår, men har klurat lite på det och nu kanske det klarnar. en annaing
På pos 6 fick jag stav 3
Hur skulle du tolka det ?
Mina kort vill säga så många saker och oftst får jag flera kort på samma position men i detta, gick det ju inte att få så, vilket jag tror kan vara nyttigt för mig
. Något at lära av det också.
tack igen ängel
hälsing malin

Stav 3:an - Förmåga, jag tolkar det som att du har en inre känsla för hur människor som du umgås med är, du använder din intuition och därmed vet du också hur du upprätthåller bra relationer. Du kan, du vet, insitinktivt. Och du vet också att relationer som inte är bra för dig gör du dig av med. Lita på din förmåga. 
~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan har du gjort någon läggning?
~ Medarbetare på Tarot ~
Tack ina du är en ängel
nu klarnade allt otroligt mycket
Malin
Ina, nä inte än. Har inte hunnit:)
/ Skogshumblan

#8 Vad bra! 
~ Medarbetare på Tarot ~

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här kanske jag skulle prova mig på ikväll!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack Ina för en mycket intressant läggning. Jag har precis lagt den, och får nog grunna vidare på den, ett tag.
I position 1 fick jag The world, och det var intressant. Sen fick jag the hanging man i position 4. Och det är jag lite osäker på, för jag tycker det visar mer på mitt inre än på mitt yttre så att säga. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

#13 Är det något du själv känner att du har fastnat i ditt sätt att vara utåt? Får man den hängda mannen så måste en förändring komma ifrån dig själv, repet han hänger i symboliserar just att man har fastnat i ett mönster som man själv måste bryta. Men det kan behöva få ta sin tid.
Du skrev för ett tag sen att mycket händer inom din andliga utveckling nu, håller du det för dig själv eller hur påverkar det dig utåt sett? Låter du det utvecklas fullt ut, dvs i allt du gör?
Är det något Du själv önskar i gensvar ifrån din omgivning som du inte får? Kanske kortet tyder på att du behöver förändra något för att få det gensvaret, du vet..korten visar ju också de inre önskningarna, de tysta frågorna som man inte alltid säger högt. Därav kan man bli rejält förrvirrad av svaren ibland.
Ibland när jag har svårt att tolka ett kort så kan ett hjälpkort vara på plats för att ge klarhet.
Låt det sjunka in ett tag, ibland kommer svaren en tid efteråt.
The world i pos 1 låter fantastiskt 
#12 det tycker jag!
~ Medarbetare på Tarot ~
Tack så jättemycket Ina, där fick jag en helt annan vinkling. Nej, jag visar inget utåt, direkt. Hm det är ju faktiskt det där som jag går och grunnar på delvis.
Tack igen Ina känns som att jag fått ett verktyg av dig.
Man fastnar så lätt i sina egna tolkningar.
Kram Isa
Intressant! Denna måste jag testa. 
"Låt själen vara fri"
Shit vilken läggning Ina! Måste smälta det hela för det här var ju lika skarpt som tydligt!
/ Skogshumblan
Tack för en fin tråd som jag fastnade för, för några dagar sedan. Ikväll lade jag denna. Jag tolkar på mitt sätt men ser inte allt och som du skrev så önskar du att vi ber om hjälp. Jag blir så tacksam av de orden bara
Jag är ju en sadan person som är självlärd inom detta och lekte mest med denna Crowleys Thoth Tarot, men så bra den varit för mig då. Nu dammade jag av den och kände en del men önskar gärna tolkning/råd som jag inte ser.
På det hela ser det positivt ut i mina ögon men de dära skavankerna vill jag gärna komma åt med lite råd.
Korten ligger enligt din bild:
Prinsessa i bägare
Prinsessa i brickor Vapenvila/Svärd/kort 4
Snabbhet/stavar/kort 8 Drottning i stavar
Frid/Svärd/kort nr 2
Jag reser bort över helgen och är vid datorn först på söndag kväll och är sedan hemma hela veckan så det är ingen brådska att hjälpa mig med mera råd om korten.
Blev medlem här för ett tag sedan och har sedan dess kikat lite då och då för att jag just vill återuppta min lilla kortlek men denna gången suga till mig lite kunskap.
Ha en fin kväll

Så..äntligen kan jag skriva!! PUH!! Ärligt talat, jag har haft enorma problem med att få markören att ställa sig här i text rutan så jag vet inte om det är någon som inte vill att jag skall gå in och tolka här..
Har du kommit fram till något själv?
Överlag det första som slår mig är att det är mycket ur svärds och stav-sviten, mycket som händer här helt enkelt! I mina ögon utvecklas du mycket inom den medial/andliga delen och du verkar väldigt klar med vad du vill, hur du uppfattar dig själv (medvetenhet) och hur du kommer dit i dina handlingar.
Känns som att du har fått luft under vingarna och nya tankar kring relationer till vänner och nära. Lyssna på det du känner är mitt råd, magkänslan.
8 i stavar tyder också på att du snabbt inser vad som eventuellt kan göras annorlunda, du lär dig snabbt av dina läxor därmed utvecklas du också.
4 i svärd känns som att du håller dig lugn men det bubblar under ytan av uppdämd energi - vilja att komma framåt. Du kanske har en uppfattning att folk ser dig som lugn, ser till att ha saker under kontroll men att utana att du vet om det det faktiskt lyser igenom mer än vad du tror att din energi är stark och att du kan riva loss mycket mer. Do it..
2 i svärd i pos 6, positivt eller negativt? Ja var står du i dina handlingar i relation till andra? Lyssna inåt och ta beslut om vad som är bra relationer för dig, våga lite mer..känn efter och våga ta ställning. Ta bort det som inte är bra för dig
Vad jag först skulle vilja veta är vad är det du uppfattar som "skavanker"? Är det svärdsviten? Tänk att svärd sviten är tankar - luft, 0 är början, 1 är nästa steg, 2 nästa etc. Så min tanke är att något nytt tankemönster har hänt här i dina relationer, ny luft! Stavsviten - då har du slått ner staven i marken, du gör slag i saken av dina tankar. Stav är också Eld och kombinationen Luft och Eld då du! Då sätter saker och ting fart! Och du har mycket stavar och svärd..
I Pos 1 har du ju Prinsessa i bägare, våga ta steget fullt ut och tro på dig själv och det du känner för du känner rätt!
Din självkänsla - Prinsessa i brickor visar att du accepterar dig själv och din naturliga utveckling, du är redo för nästa steg i livet.
Dina handlingar - Drottning i Stavar visar att du vet vad du vill och du "håller i trådarna", har bra självkännedom. Kanske vill ha en förändring i livet?
Drog ett kort för dig - Eremiten, så du söker dig inåt du och funderar på en hel del i livet, bland annat relationer. Fundera på om det är något eller någon relation som du vill förändra?
Kram på dig!
~ Medarbetare på Tarot ~
#19 Ina jag har samma problem, ibland försvinner inlägget också så jag får skriva nytt.
Ibland hjälper det att använda scrollhjulet ett hack.
#19 Ina! Tack för din hjälp.
Du hjälpte mig verkligen att se de dära skavankerna. Skavankerna är det som du får fram i dina ord som är enkla ord men rättfram…."något eller någon relation som du vill förändra? "
För mig som satt där själv och såg korten, jag såg det positiva men det som behövs tas tag i det ser/såg jag inte lika klart som nu, då du skriver med dina ord. Så tack, Eremiten, säger ju mera.
Vad jag skall göra nu är att läsa mera härinne och lära mig mera om korten och dess djup man kan se mera av. Förstår att det finns mycket att hämta
Tack!!
Nu är jag kanske mer än lovligt trög, men jag skyller på trötthet… Man lägger ETT kort i varje position, men vid förklaringarna/tolkningarna står det både "postivt kort" och "negativt kort" för positionerna 1 och 6…? Hur vet man om kortet är positivt eller negativt?
Jag är väldigt sugen på denna läggning, men har inte gjort den ännu eftersom jag inte fattar… *river mitt obefintliga hår*
Tack på förhand! *ler*
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Äh..nu är texten nästan osynlig för mig..hoppas att du ser iallfall Maggan!
Du lägger ett kort i varje position, OM du får ett negativt kort i någon utav Pos 1 eller 6 så ser du hur din frågeställning gentemot dig själv bör vara i just dessa positioner. I position 2-5 så är frågorna ställda endast på ett sätt oavsett kortet positivt eller negativt.
Ja hur vet man om kortet är positivt eller negativt - det är en tolkning man får göra utefter läggningen. Men ett kort som jag nästan alltid tolkar som mer negativt är Sju i Brickor/mynt, i den taroleken jag har är detta det absolut mörkaste kortet och det finns inte så många "mörka" kort i Toth Tarotlek. se länk: http://www.twice.se/tarot_sju_mynt.html
Och att få upp djävulen i en sådan här läggning kanske jag inte heller hade gillat för min egen del men som sagt det hade berott på hur övriga kort såg ut.
Gör läggningen så bistår vi dig vid eventuella frågor, kom också ihåg att även i Tarotläggningar så är det den absolut första känslan man ska ta fast vid, precis som vid intuitionsövningarna.
Lycka till! 
~ Medarbetare på Tarot ~
Aha…! Tack så mycket, Ina! 
Ska göra läggningen i kväll, tror jag. Om jag orkar. Mycket på jobbet nu i semestertider… *ler*
Oj hoppla då har jag gjort fel. Men vad sjutton, jag fick _superbra_ hjälp så läggningen var inte helt "fel". ;)
/ Skogshumblan

#25 - Skogshumblan, jag tror att om det blir "fel", så var det meningen 
~ Medarbetare på Tarot ~
Japp. För jag tolkade varje kort både positivt och negativt och båda gav mig _mycket_! Om någon vill så hjälp mig gärna med tolkning. 1 justice 2 stavdrottning 3 9 i mynt/ pentacles 4 svärdsdrottning 5 temperance/ alkemisten 6 3 i svärd. Ifall någon undrar la jag med min renaissance- lek.
/ Skogshumblan
Skulle försöka mig på denna läggning men hittar inte min tarotlek…
Den måste ha försvunnit i flytten. Jag vet dock att jag lade den i en av lådorna som skulle till sovrummet men den finns inte där.
Kanske det är meningen att jag ska skaffa en ny?
Kram
"Låt själen vara fri"

#28 Om du har funderat på en ny lek så kan det ju vara rätt tillfälle nu, många har flera lekar så varför inte?
# 27 Jag är så gräsligt förkyld med halsont igen, jag skall tolka när jag får ork och kraft men kanske Isa, Gilla eller Skogshumblan kan bistå så länge?
~ Medarbetare på Tarot ~
#29 Det lustiga är att jag faktiskt funderade på att skaffa en lek till innan jag flyttade. Kanske kosmos hjälper mig lite på traven nu. 
Krya på dig! 
"Låt själen vara fri"
Men Ina, nr 27 är ju jag, Skogis! Men själv är bästa dräng ;)
/ Skogshumblan

Hahahaaha Skogis..förlåt!!
Kan bara skylla på förkylningen..! 

~ Medarbetare på Tarot ~
Ina, det är ingen fara. Jag fick ett gott skratt :)
/ Skogshumblan
Tack för en fantastiskt intressant läggning! Gjorde den i lördags och den var "rätt på"! *ståpäls*
Jag ska ta mig tid att göra denna läggning i veckan.

#34 Vad bra! 
#35 Det tycker jag, delge oss gärna dina tankar kring läggningen sen.
~ Medarbetare på Tarot ~