God morgon 29 Juni!
Hej på Er!
Energin är på TOPP..jag känner mig mer pigg och energirik är på flera år..! All trötthet och irritation jag har burit på är borta, allt på grund av ett beslut som jag inte borde ha väntat med så länge..men den här känslan av att ha så mycket kraft över är fantastisk. 
Nu har vi fått igång doktorerna också eftersom vi har dragits med det ena efter det andra sen i slutet på mars, var ju hos doktorn med min son pga att han hostade så men efter att han hade lyssnat konstaterade han en svår luftrörskatarr men ingen lunginflammation. Sen fick jag samma skit men denna läkare tog prov för säkerhetsskull och konstaterade lunginflammation, dottern fick halsbakterier men de satte in stark antibiotika för säkerhetsskull.
Ändå har vi fortsatt att vara sjuka, framförallt sonen har varit trött och orkeslös hela våren och drabbats av förkylningar med höga febertoppar. Igår tröttnade jag och tog honom till doktorn o krävde provtagning av oss båda…jojomensan, visst har han lunginflammation!!! Och det har han nog gått med i över 2 månader!! MORR!!!! 
Så i dag skall dottern också in för provtagning för att se så hon inte bär på något ännu hon också, mina prover visade inget men eftersom jag har ont i lungorna ännu så blir det röntgen.
TÄNK om de hade gjort allt rätt ifrån början…Å dessutom skickade vi iväg sonen på Tennisläger för 1½ vecka sen med tuff fysisk träning..känns inte bra alls. 
Men nu kan det bara bli bättre iallfall!
Ha en toppendag alla!
~ Medarbetare på Tarot ~
God morgon vänner! Ina, skönt att du "levt om" så ni får läkarhjälp. Hoppas ni kryar på er ordentligt nu. Själv har jag tvättdag idag. Det är ju rätt väder för tvätt, varmt och soligt redan nu. Tänkte även försöka komma i väg och bada med barnen idag, får se hur det blir & går:D Hoppas ni alla får en skön dag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon allesammans
#0 Ina äntligen en diagnos och en riktig behandling därefte ! Hoppas ni/sonen återhämtar sig snabbt nu!
Har är det 23 grader i skuggan nu på morgonen, väl hett fram på dagen för mig, så alla aktiva sysslor är avklarade tidigt även hundpromenad och yoga på altanen.
Önskar er alla en underbar dag
Godmorgon Ina, Skogis och alla andra go vänner här. 
Ina Skönt att du fick fart på doktorerna, Man blir så arg när särskilt barn får gå länge med nån sjuka helt i onödan. 
Den tråden var jag inne och kikade på inatt när jag kom från jobb. Ska kika mer på den sen. Men det där med namn får jag fnurra vidare på, för jag använder mitt ena dopnamn på internet, mitt andra "Irl" och mitt tredje… Bara finns där.
Kanske har jag olika färger beroende på var jag är, eller blir det samma färg oavsett vilket namn jag räknar på. (Måste räkna på det)
Skogis Visst är det ljuvligt med ren tvätt som torkat ute. Det är bara på våren jag får strunta i det för vi har båda en lätt pollen allergi. Bilarna var lätt gula i våras av pollen, så det kan bli rätt mycket sånt här. Men på sommaren då åker tvätten ut. 
Idag är jag tacksam för att… Jag är jag, 
Önskar alla en skön dag med en "dagens tanke" av Louise L. Hay
"För mig slutar varje dag och kväll med tacksamhet".
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Nillan… Godmorgon vännen.
Så du smet emellan medan jag skrev. 
Kram Isa

Godförmiddag!
Idag är det varmt, väldigt varmt. Till och med så att jag funderar på att cykla till stranden. Men det är en bit och jag är ganska otränad på långa sträckor, så jag får ta mig en funderare. Kanske inte så bra att ge sig på något så långt när det är så varmt. Man är ju inte 20 år längre.
Men jag kan lägga mig högt uppe på en av kullarna och ha med mig en sprutflaska med vatten. Tror faktiskt jag ska göra detta. Solen har en bra och läkande effekt och man behöver ju inte ligga så länge. För mig blir det en och en halv timme. Det är lagom.
Ina, vilken skön känsla när man kommit så långt att man känner "flödet", när man hittat en väg över alla hinder och sett lösningen. Just nu står jag och kliar mig i huvudet och glor på hinderna, men nu är jag på väg, beslutet är fattat.
Jag ska flytta ifrån detta problemområde med hög invandrartäthet och hög kriminalitet. Trots att jag egentligen trivs i min lägenhet. Men nu är beslutet fattat och jag kan vända problemen ryggen.
Min affirmation för denna vecka och så länge den behövs är:
"Vänd problemen ryggen eftersom de inte är dina"
Ha en bra dag och glöm inte att dricka! 
God middag!
Varmt varmt varmt var nyckelordet! Jisses… Härligt är det i alla fall även om jag sitter instängd på kontor 1½ v till innan jag får semester. Hoppas bara att värmen håller i sig så jag slipper regn… Brukar ha lite otur på den punkten nämligen. 
Önskar alla en strålande härlig sommardag och säger som Gilla: Glöm inte att dricka!
Kramar
"Låt själen vara fri"
Hej Nessan. 
Roligt att se dig. Jag jobbar också denna och nästa vecka innan jag får semester. Och det kommer att bli jättefint väder. Vi får tänka bara sol på våra semestrar. 
Kram Isa
Jag tänker sol så att huvudet nästa exploderar, Isa!
Klart det blir fint väder under våra semesterveckor. 
Kramar
"Låt själen vara fri"

SMHI varnar för mycket hög UV strålning i södra Sverige. Så jag tar det lite lugnt idag. Det blir bara en timme och så passar jag på att äta min lunch, en liten räk/ägg/krabb-sallad med en bit grovbröd. Och så vatten naturligtivis.
Jag var ju ute och solade i förrgår och faktiskt så brände jag mit lite i ansiktet och på axlarna. Tyckte väl det var konstigt eftersom jag redan är brun och inte brukar bränna mig, men då har jag fått förklaringen, hög UV strålning.
Nu sticker jag iväg - sa myggan 
Det är bra att du är försiktig Gilla. 
"Låt själen vara fri"

God eftermiddag!
Jag fullkomligt älskar värmen och hade mer än gärna varit ledig just nu. Maken är mycket vänlig och talar om när de åker till stranden och fikar…medan jag sitter här på kontoret.. På lunchen hade jag Zumbapass, jag tror inte riktigt ventilationen fungerade i salen för jäklar så varmt det blev med en gång. Nåja, en lite rödmosig tomat trippade ut från anläggningen för att köra till jobbet igen.
Ikväll tänker jag göra så lite som möjligt, laga lite mat till barnen som får leva på snabbmat när pappa är hemma och kanske meditera lite. En liten healingstund senare på kvällen och sen blir det nog raka vägen i säng!
Må så fortsatt gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Låter som en riktigt skön kväll Elpida. 
"Låt själen vara fri"
Det blev en härlig eftermiddagstimme (nåja, kanske lite mer) uppe på kullarna idag. Det fläktade skönt däruppe. Och nog så tog solen……. så nog märks det att det är hög UV strålning.
Jag passade på att hämta in lite energier från elementen vind, eld och jord, som jag så väl behövde. Det har blivit lite för mycket av vatten på sista tiden. Det vär jätteskönt att för en stund bli ett med dessa tre element, mycket stabiliserande.
Det till och med blev energi till lite målning!
Nu ska jag titta på dansk kriminalare, fick låna några DVD av sonen med avsnitt ur danska "Mordkommissionen" - en mycket bra serie.
Ha en skön fortsättning på sommarkvällen!
Härligt Gilla! Skönt att balansera upp lite. 
Mordkommissionen är ju bara sååå bra! Jag och syrran lånade hela serien av våra föräldrar och vi sträckkollade verkligen. 
Själv satt jag ute i kvällssolen igår och den tog den också vill jag lova. Satt bara en timme, mellan halv sex och halv sju men det räckte. 
Kram
"Låt själen vara fri"
Mads Mikkelsen är ju bara sååååå 
Hahaha ja han är ju sådär fulsnygg tycker jag vilket kan vara oerhört attraktivt. 
"Låt själen vara fri"

Mads Mikkelsen i King Arthur är som en lisa för själen…
"Du har alltid två val"
# 20 - Vaaa?? Något som jag missat?
Berätta! Vad heter filmen, kan man köpa *dregel, dregel*
Elpida, är det den filmen där även Stellan Skarsgård är med?
Om det är det så gillade jag den inte…
Jag trodde att jag skulle älska den i och med att jag älskar historia men icke…
"Låt själen vara fri"

Jag gillade den jättemycket, men smaken är som baken
"Du har alltid två val"
Och tur är väl det! 
"Låt själen vara fri"