Midsommardagen
Jag blev hastigt hembjuden till sonens familj, blev tagen på sängen med andra ord. Så det jag köpte hem till idag, det får jag kalasa på imorgon istället 
Mycket sill, underbar sill och härlig nypotatis. En halv snaps tog jag dagen till ära. Sen var det ost och kex. Kaffe med chokladbit och sedan jordgubbar med glass eller vispadgrädde.
Gissa om man var mätt!!
Men det var kallt, det blåste kallt, dock inget regn. Vi satt ute och drack kaffe men det var så kallt att vi tog jackor på och lade filtar på benen. Så fick vi sitta ute en stund i alla fall.
Men sedan fick jag vara ute desto längre eftersom jag hade sett fel på busstiderna. Så istället för fem minuter så fick jag stå i 25 minuter. Det blåser ganska mycket i Höllviken eftresom det finns hav på två sidor. Sen stod jag tio minuter inne i stan, det var inte kallt utan bara tråkigt,
När jag kom hem var det sköt att slänga av sig kläderna och på med nattlinne och morgonrock och filt på fotterna som var uppslängda i soffan och med en bok i knät. Lugnt och skönt.
En ganska trevlig midsommarafton, Jag hade räknat med att sitta ensam.
Nattinatt - nu stupar jag i säng zzzzzzzz
Godmorgon Gilla och alla ni andra.
Gilla vad kul för dig att komma iväg så där lite hastigt och lustigt. Ja det var rätt blåsigt igår, men du kom hem ordentligt iallafall.
Vi firade som vanligt hemma i lugn och ro. Idag blir det tvätt och lite småplock.
Ha en skön dag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

God morgon! Vi hade upphåll mestadels, ibland sol ibland lite duggregn men det dög till att sitta ute under partytält med lyktor och infravärmen så det blev en helt ok midsommar afton.
Idag blir det nog Lysekil då det är cruising därute, inte för att jag är så intresserad av detta men att se HUR folk beter sig..DET är roligt
. Men det får vara nu dvs lite tidigare på dagen, för sen så kan man inte ha barn med pga hur de uppför sig..en gång började de slåss mitt framför ögonen på oss, helt utan förvarning, och det kan man slippa.
Vädret är kanon idag! Så det blir till att åka i tid så man slipper köer till färjan över.
Ha en bäst dag alla!
~ Medarbetare på Tarot ~
Godförmiddag!
Oj vad jag har sovit. Det är inte mycket till väder i dag heller men det kan kanske bli en promenad i alla fall. Men från på måndag kommer värmen. Då får vi plocka fram korta byxor och svala tröjor 
Dagen kommer nog att gå i slapphetens tecken här, har jag en viss känska av 
Jag ska förresten måla klart mina lister på tavlan, sen tar jag en bild så att ni förstår vad jag menar.
Jag önskar alla en fin midsommardag!