God morgon 23 juni.
God morgon alla. Här har nog "vädermaskinen" hakat upp sig för det är regn och grått idag med. Börjar kännas tjatigt;) Idag ska jag tvätta och fixa så allt inför midsommar är klart. Ska bli så skönt med lite långledigt och att få träffa mamma och delar av släkten lite. Men först en vanlig arbetsdag som jag hoppas blir så bra den bara kan för oss alla.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon gott folk!
Sista dagen innan midsommar…
Hoppas ni alla får en underbar dag!
Kram på er

God förmiddag!
Här är inte vädret heller det bästa men jag hoppas att det klarnar upp till kvällen. Vi ska till Öland och fira midsommar i år där svärfar har hyrt stuga. Kan bli lite si och så med internet, jag får förlita mig på min iPhone…
.
Ha det riktigt gott idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmidag
Det blev sen isäng inatt pga en massa strul på en annan sajt. När jag lade mig, vid 01.40 så regnade det så mycket att det slog på fönsterrutorna precis som om någon kastat små stenar på rutorna. Jag ser att der har regnat in på balkonggolvet, jag har ju inglasad balkong men kommer det tillräckligt häftigt så rinner vattnet igenom vid spåren där fönsterna glider. Men jag visste detta så jag har dragit undan mattan
. Jag tog också in blommorna, så ingen skada är skedd.
Jaha, nu blir det lite inköp idag. Lite sill och potatis och jordgubbar naturligtvis. Snapsen avstår jag gärna, he he. Jag tar en Ramlösa istället.
Inköp var det ja, då hinner jag inte att sitta här och babbla.
Thingeling!
Godförmiddag på er alla
Det blev en lång kväll igår.. med sonen och hans sambo, ena dottern, min syster och våra föräldrar liten aningen för mycket rödvin gick åt!
Nåväl trevligt hade vi, nu är det dags för inköp inför midsommar!
Ha en bra dag
Godkväll allesammans.
Det regnade imorse men sen har solen besökt oss.
En tupplur efter middagen och nu ska jag läsa in mig lite på vad som hänt idag.
Önskar er alla en härlig midsommar, med fint väder och god mat.
Nillan vad roligt att du tittar om. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godkväller!
Men sicket väder!!! 
Det har kommit några våldsamma regnskurar idag och jag lyckades faktiskt pricka in min tur på stan mellan dessa. Så nu har jag fyllt på lite i skafferi och kyl samt lite i färglådan också.
Håller på att såga till några trälister som jag ska försöka göra tavelram av. Tvättar, slipat och sågat så nu ska jag lägga på ett lager svart och sedan spika i dem när det torkat.
Det är ju så jädrans dyrt med tavalramar. Ska se om jag hittar något ställe på nätet om man kan köpa och själv sätta ihopa.
På tal om något helt annat så tycker jag väldigt synd om SAAB-arbetarna i Trollhättan. Det måste kännas väldigt frustrerande att få besked om att de inte får någon lön.
Samtidigt så har ju en av cheferna tillskansat sig en bonus på 4 miljoner! Det är så att man mår illa, som Magnus Uggla sjunger!
#6 Har för att det finns en lönegaranti som säkrar lönen till anställda, men det gäller kanske bara för konkurser? (jag har inte läst allt, såg bara rubriken)
Något annat Gilla, jag läste att du tvättat, slipat och SÅPAT listen. Satt och undrade varför det skulle bli så bra att göra så. (drar täcket över huvudet, kanske dags att ta hit "tittorna" från tv-fåtöljen
)
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Lönegaranti kan de inte få förrän bolaget behärs i konkurs. Sen tar konkursförvaltaren över och den statliga lönegarantin träder in.
Jo, anledningen till att jag tvättat listerna är att de är gamla och skitiga. De har suttit på en gammal tavla. Så att måla direkt på den feta ytan skulle innebära att färgen kan släppa.
Detta är bara plattlister men jag tänkte jag skulle se hur resultatet blev. Funderar på att försöka lära mig att såga till riktiga profil-lister med hörn och allt och göra egna ramar med förgyllning. Sonen har en geringslåda och jag vill nog försöka med en testlist innan jag handlar hem en massa material, om det nu inte skulle fungera. Det är ju slitsamt också att såga men detta blir ju inte något som man gör dagligen.
Dessutom så gillar jag att han något att göra med händerna.
Lite lagom med grovgöra då och då.
Min man är en av dem som inte fått nån lön. För nåt år sen jobbade jag på ett ITföretag vars enda kund är SAAB. Idag är jagväldigt glad över ayt ha gått till Landstinget istället. En lö iaf, även om inte det räcker på långa vägar!!
# 9 - Det måste vara fruktansvärt oroligt att inte veta hur det ska bli. Om det nu blir så att man får igenom en fastighetsaffär, hur går det nästa halvår? Är SAAB i Trollhättan över, så är det väl likabra att sätta företaget i konkurs. Då får de anställda lönegaranti av staten och under tiden kan företaget rekonstrueras med hjälp av konkursförvaltaren. Och så kan kanske den där chefen sparkas som har 4 miljoner i bonus.
Det är på tiden att svenska företag slutar upp med att ge dessa fantasisummor till sina chefer så att det inte finns löner till de anställda, sen ska de ju ha fallskärmsavtal också när de blir sparkade, så de svenska företagarna och styrelserna ger fullständigt fan i sina företag för de har sitt på det torra i alla fall. Och sedan kommer de att erbjudas en hög post på ett nytt storföretag………….
Chefen som gett sig själv 4 miljone i bonus är Victor Muller, Spyker, tillika SAABs ägare… Man kan undra hur tankegångarna går? Usch ja! Det är hemskt oroligt både här och i hela omgivningen. Vår gata har 22 hushåll, om SAAB lägger ner berörs 18 av dem. Och i 4 av dem jobbar båda där. Och det är bara min lilla gata i en pytteliten by… Min man har sovit oroligt och pratat om detta i sömnen inatt! Det är inget roligt nu….