Tarot iFokus

Tarot

Etikett: offtopic
Läst 785 ggr
fridelfina
0

Chokladbollar - sommarlovspyssel

Sonen vill ha något att göra och frågar mig om lov att göra chokladbollar. Det var förstås ok och sonen börjar samla ihop ingredienser. Jag sitter på trappen och borstar hund när sonen frågar "ska jag ha i allt socker?" Obestämd

Jag svarar "ja, gör som det står i receptet" Skrattande

När smeten nästan är klar häller jag upp kokos i en skål och tar fram en annan skål till att lägga de färdiga bollarna i. Sonen ber om hjälp då bollarna bara faller sönder då han ska rulla dem. Han säger "det blev likadant när jag och Sebbe gjorde förut" Rynkar på näsan

Han lyckas få ihop tre bollar som vi smakar på medan han fortsätter att rulla. Oj, vad de var söta! Jag frågar sonen "hur mycket socker hade du i?" Tyst

"så som det stod på receptet - 3 och en fjärdedels dl"

Obestämd hm, jag tittat på receptet - 3/4 dl socker…. Förvånad

Vi har nu tredubblat smeten! Oskyldig

(har även skrivit på bakverk)

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då blir det riktigt kalasande idag förstår jag ha haSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

fridelfina
0

Jepp! Nu ska vi bjuda in kussarna på fika i solen! :)

[GunillaR]
0

Aj aj aj, det blev sött.

Mmmmm…………….chokladbollar det är gott, fast jag kallar dem för negerbullar. Det får man kanske inte nu för tiden, men det gör jag i alla fall. Flört

Ja så tokigt det kan bli om man läser fel i receptet.

Jag kommer ihåg när jag inte var så gammal och skulle göra något hemma och det stod "msk" (matsked). Jag läste mask och frågade mor om det verkligen var sant att man skulle lägga mask i smeten. Men jag var inte så gammal…..Skäms

[dandamimm]
0

Ha ha, ja så galet det kan bli. Men det är ju bra att han vill försöka själv iaf.

Vilken tur att du frågade innan du gick ut med spaden Gilla… Fast jag hörde idag att maskar ska vara ett jättebra livsmedel och att de är fulla av proteiner, men jag skulle inte vilja äta demGlad

Baka det är nog nåt av det jag gjorde allra mest med mina döttrar när de var små och nu bakar de själv hela tiden så det finns alltid något gott. Lite farligt för midjan baraFlört

Kram Danda