Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 1305 ggr
Pagan
0

Juni Honungsmåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Månen i stenbocken.

15 juni, månen går in i skytten, för att tidigt på morgonen den 16:onde färdas in i stenbocken.

Vi har framför oss en månförmörkelse som är den längsta på 11 år. I Malmö kan man – om man har tur – se den runt 21.45 enligt media. Vi har ju så ljusa kvällar nu så det kommer bli ganska svårt att se överhuvudtaget. Vi får kanske hålla oss tills den 10 december för då är det månförmörkelse igen.

Är lite sent ute i kväll men hoppas kunna nå ut med moder jord nätverkets healingsession för moderjord som drar igång vid 20.00. Jag vet, inte så väl framförhållning i dag. Får skylla på en chef som håller mig i gång tills sent nu innan semestrarna drar igång. En liten fin tanke till Moder jord innan nattdags hinner vi kanske i alla fall.

Lite info om Fullmånen i juni – Honungsmåne.

Fullmånen i stenbocken påverkar ben, knän, tänder och hud.
Kroppsvård: En dag som lämpar sig för bad, hårborttagning, hudvård och klippa naglarna. Trädgård: Denna dag lämpar sig för plantering och sådd av rotfrukter och vintergrönsaker, bevarande och lagring av rotfrukter.
Chakra: Månen i Stenbocken påverkar Muladhara (1: a chakrat). Du kan harmonisera detta chakra med följande färger, stenar och essenser.
Färg: Röd
Stenar: Agat, Hematit, Röd jaspis, granat, Röd korall, rubin.

Essenser: Ceder, Ros Äpple

Dagens influenser: ökad formalitet, stränghet och exakthet, med en tendens att reservera och hålla avstånd. Regler och föreskrifter dominerar. Det är en lämplig tidpunkt för all verksamhet som kräver extra ansvar och disciplin, men du bör inte lita på någons mottaglighet eller känslomässiga följsamhet.

Nu är den optimala tiden för att utföra ett ambitiöst projekt som kräver hårt arbete, uthållighet och pragmatism. För bästa resultat bör du efterlikna en bergsget - röra dig långsamt, försiktigt och medvetet tills du når toppen. Låt inte tyngden och den dystra tonen i månen sänka ner dig bara fokusera på dina planer och mål så känner du dig strömförande och produktiv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Himlen är för ljus, det syns ingen måne. Men det är ju en stund kvar

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vet inte om det beror på att jag är kräfta och junibarn - men denna fullmånen har påverkat mig mycket mer än de övriga. Jag brukar i regel sova som en stock när det är fullmånedags, denna gången har jag sovit oroligt och drömt en massa. T.o.m min kropp har reagerat konstigt, precis som att jag skulle få mens fast jag precis haft detObestämd.

Någon som vet om det påverkar?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Jag har varit vädlgit "värkig" de sista dagarna, om detta kan ha med månen att göra.

Jag såg månen igår men då  hade den klättrat upp lite på himlen och var som en nymåne. Tror att jag inte såg den pga att där låg ett band av moln längst i öster. Och dessutom var himlen väldigt ljus, så jag undrar om den hade synts…………