Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1126 ggr
Skogshumblan
0

God morgon 14 juni.

God morgon alla! Efter en rätt turbulent natt sitter jag här yrvaken. Ute regnar det och är grått och trist värre. Jag känner mig bättre idag och hoppas det vät även för barnen. Hoppas att ni får en skön dag och att solen skiner lite på er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

"Hoppas det VÄNT även för barnen…" skulle det ju stå.

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Godförmiddag :-)

Stackars er prickigkorvar!!! Men har det vänt så är detta ju bra. Sen är det bara att vänta på att utslagen ska försvinna. Du får vila dig så mycket du kan idag och även resten av familjen!

Här har det visst kommit någon skur under natten, men nu tittar solen fram och molnen tycks försvinna, fast det ska bli risk för lite skurar idag. Men jag ska i huvudsak göra innesysslor idag. Lite dammsugning och lite måleri får det bli.

Ha en bra dag Glad

Isa56
0

Godmiddag Skogis och alla nadra goingar här. Skrattande

Skogis Krya på er, hoppas det blir bättre nu. Kyss

Lite omväxlande sol och regn här. Annars inget speciellt, smörjer händerna och "blänger" på två teckningar av en annan son. Kan inte bestämma mig för vilken som är bäst (får väl göra färdigt båda och låta honom själv välja) Obestämd Har jag tur får jag tag på vår företagssköterska idag och se vad hon tycker om tiden till hud, eller hjälper hon mig att boka en ny tid till läkaren.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

fridelfina
0

God middag får väl jag säga då! Det är min första semesterdag, eller egentligen var den igår men jag jobbade med det jag inte hunnit klart inför semestern igår så nu är det första lediga dagen! Har dragit mig i sängen länge och sitter nu å surfar på nätet lite. Snart kommer dotter hem från skolans näst sista dag. Ska väl ta och göra något vettigt som att städa och diska gårdagens disk tror jag. Men först ska jag leka med någon av mina tarotlekar, kanske Shadowscapes…

Ha en toppenfin dag allihop!

[GunillaR]
0

Godkväller eller godeftermiddag, vad som behagas.

Jag har världens månbesvär idag. Kanske håller jag på att förvandlas till varulv eller något. Jag är arg som ett bi och det värker och sliter i både kropp och själ.

Gahhhhh!!!!

Pagan
0

Aj då Gilla, låter som en del aggressioner som vill släppas lösa, kanske bra att vi är på distansFlört

Har jobbat sent även i dag, tröttsamt med dessa lååånga dagar. Somnade inte på soffan igår utan var pigg som en mört - hur det nu gick till. Lade mig först efter Medium så när jag gick upp 4 i morse så var jag ganska trött. Nattsudda på det viset! men det beror väl på att jag varit lite långledig p.g.a studentfirande. Idag lär jag stupa tidigt kan jag tro.

Hoppas ni mår bättre nu skogis, så här fram emot kvällningen. Mycket tjusig Avatar du skaffat - är det en vallmo??

Gött med ledighet fridelfina, vad sa korten? Något intressant om din närmaste framtid kanske?

Isa, vad sade företagsläkaren? Kunde hon åstadkomma en mirakulös bättre tid eller ge bra tips om salva eller nåt?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 6 - Jag har ingen aning om varför jag är arg! Icke det minsta! Det bara kokar inom mig och kryper innanpå skinnet.

Skogshumblan
0

Maken ligger däckad… Sonen är ok men trött och dotera har haft ont idag. Jag är helt okej igen. Eller så slapp jag få det alls;)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Jag pratade precis med sonen. De har ju varit på en lite tur neråt Europa, men båda barnen och svärdottern fick feber och utslag. Så det går vattkoppor tydligen överallt nu.

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pagan: Att jag behöver mycket styrka för att ha sommarlov med sonen och dottern! Flört

Hihi, det var den ögonblickstolkning jag gjorde av

1) Knights of Wands

2) Page of Wands

3) Strength

om jag läser Stephanies bok så handlar den närmsta tiden om en (inre) resa full av attityd, jag möter kreativitet och passion, jag sträcker mig utanför min bekvämlighetszon. Denna resa ger mig mycket, insikt, lärdom, mod och lära mig att ta kontroll över starka känslor.

Jag känner att korten på nåt sätt följer cirkeln, spiralen, livets gång…

Åh, Shadowscapes tarotkort och boken är så vackra! Bilden hämtad från http://www.shadowscapes.com/Tarot/cardsmain.php?suit=0

[GunillaR]
0

Håller med, kortet är mycket vackert. Hon är en fantastisk konstnär Stephanie!

fridelfina
0

Corny, det jag skrev… klart korten ingår i livets spiral, det gör de ju alla! Det jag menade var att de kändes som att de samspelade med varandra i perfekt harmoni. Det var liksom ingen tvekan om vad de ville säga då de förstärkte varandra. Sen var det väldigt roligt med det absolut första intrycket, prins i stavar var en "perfekt kopia" av sonen och prinsess i stavar var en "perfekt kopia" av dottern, OCH de kräver en hel del av sin mors styrka! Oskyldig

Pagan
0

Förstår dig precis Fridelfina. Ibland finns det dagar då ungarna är helt underbara - då de sover!! Under en lång sommarledighet kan sådana dagar komma flera dagar i rad.Guld i mun

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot