God morgon 7 juni.
God morgon alla. Så var det vardag igen. Hoppas du haft en lång och skön ledighet så du orkar med alla fyra vardagar denna vecka har. Här regnar det vilket känns skönt. Kyler av lite och naturen behöver få sitt. Har haft en helt underbar helg men nu blir det skönt med lite vardag igen även om det är galet mycket denna vecka. Ha en skön tisdag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Go morron!
Vi har haft riktigt busväder inatt. Träden piskade runt i blåsten, regnet stod på tvären och blixtarna avlöste varandra - ett fantastiskt skådespel!!! Det behövdes regn till naturen, det är så torrt ute. Det är utlovat mer till eftermiddagen, även om det är varmt och skönt just nu!
Fyra dagars arbetsvecka, och massor att göra. Födelsedag för minstan imorgon med bio på kvällen. Torsdag kväll vigs åt att handla och duka för de 35 pers som kommer på äldstans student på fredag… Fullt upp m. a.o
Hoppas dagen blir precis som ni önskar!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godförmiddag!
Oj som det åskade i gårkväll. Jag tror att det höll på en hel timme. Det blixtrade och small i ett. Jag hade känslan av att det gick mest sydost ändå. Och det stämde. Men det slog ner i ett flerbostadshus i Malmö i hisstrumman så att det började brinna på taket. Huga!
Jag bifogar en bild från Sydsvenskan (från Danska DMI) där man ser blixtnedslagen.
Det märkliga var att det var helt vindstilla, inte ett löv rörde sig. Och det regnade i massor. Men det är fortfarande kvavt och varmt nu så det kommer säkert mer åskväder. Det var mycket äckligt varmt igår, så jag stannade inomhus hela dagen.
Nu är det slut med slappandet. Jag har en del att göra nu. Massvis med skisser som jag måste sätta på papper.
Här är en bild på blixnedslagen över norra Tyskland, Danmark, Skåne och en bit av södra Bohuslän

ja jösses sicket åskoväder som drog in i går kväll. rena rama monsunregnet och en mil bort haglade det. Vinden dånade, Åskan och blixtrarna var rent otroliga. Runt 2 i natt var det nästan lite otäckt för det gick iett. Under dagen har det varit kvalmigt och hett så jag förväntade mig mer åska men inte. nu verkar det tvärt om slå om och det spricker upp. Mitt Gullregn stod inte pall i natt. det låg på vägen i morse. Så himla tråkigt, det står i sin vackrats blom nu och så pallade det inte trycket.
Även här har jag en student som ska firas i veckan. Snacka om späckat schema i dagarna 2. Men vad roligt det ska bli. Tur man skaffade barn med 5 års mellanrum så man hinner glömma hur det var/är.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God kväll
Idag har det varit varmt med regn och åska. Nu i kväll regnar det bara. Jag är lite slut Det har varit mycket ett tag, men på ett positivt sätt
Jag är ledig lite nu i Juni, har en del att göra hemma. Gubben har fixat till ett växthus. Skulle idag sätta ner en del tomatplant men orken tog slut. Får ta nya tag i morgon.
Ha en bra kväll
Kram
Allting är möjligt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godkväll på Er!
Jösses vad blixnedslag Gilla..förstår att det måste ha varit ett skådespel! Tråkigt med ditt Gullregn Pagan.
Ja detta åskväder..vissa får energi och vissa blir som jag..totalt energilösa! Huvudvärk, apati och vill bara sova..men råkar det åska på natten blir jag totalt klarvaken och jag hatar när det åskar på natten!! usch!
Faktum är att det slog ner i åkern inte långt ifrån huset..det rök efteråt!

Men som sagt, det är klibbigt ännu och jag tror inte att det är över utan att det lär dundra mer ikväll eller imorgon.
Ha en härlig kväll och en bra onsdag förberedelser med studentskivor och allt! 
Ina
~ Medarbetare på Tarot ~
Tittar in och säger godnatt.
Det har hela dagen varit mycket fuktigt i luften, det kom en försiktig regnskur i eftermiddags. Nu är det ljumt i luften och mycket fuktigt. Här har det inte åskat idag, men vi fick så det räckte igår.
Har jobbat med bla skiss och nu är jag så trött att ögonen går i kors - säkert!