Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1674 ggr
Pagan
0

Godmorgon 6 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sovit gott? Här blåser det och SMHI förutspår regn.

Sveriges nationaldag, även svenska flaggans dag, firas den 6 juni varje år och är sedan 2005 en helgdag i Sverige. Nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung 1523. Även 1809 och 1974 års regeringsformer utfärdades den 6 juni.

Tidigare firades 6 juni som svenska flaggans dag och det var först 1983 dagen fick status som nationaldag. Sedan 1996 är nationaldagen även en salutdag, och fr.o.m. 2005 är nationaldagen även en helgdag.

Vad ska Ni hitta på en dag som denna?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Vi brukar starta med matjesillen och jordgubbarna denna dag - fast det blir nog kyckling just idag. Jag bor i en liten by med 400 invånare så här brukar det firas traditionellt med sång, dikter, orientering och lottstånd mm i gamla hembygdsgårdens trädgård.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

I vår familj firar vi inte dagen så mycket. I kommunen välkomnas de som fått svenskt medborgarskap under året genom att det på torget hålls en liten välkomstcermoni för dem. Trevligt! Idag kommer en av min mans barndoms ämnet med sin familj hit i eftermiddag. Vi har barn i samma ålder så det brukar vara trevligt för alla. Funderar på grillspett där var och en tar det som man gillar. Brukar vara enklast så ;) Ha en riktigt skön dag alla och tänk ad bra vi har det i mångt och mycket i detta land.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God för middag på Sveriges Nationaldag.

Jag vet inte om jag kommer att fira något speciellt idag.

Men det jag egentligen skulle vilja var att gå ner på gården där jag bor, och ställa mig och berätta om hur det ser ut i Sveriges långa land ifrån norr till söder, att det finns något som heter Lappland och samer, till exempel. Att det finns stora fjäll som vi delar med Norge. Att det finns stora skogar, stora älvar och otroligt vacker natur i Norrland.

Skulle också vilja berätta lite om Sveriges historia.

Till exempel.

Jag är just nu väldigt arg eftersom det inte flaggas här på nationaldagen. Och jag tänker ge kontoret på MKB Holma en rejäl utskällning i morgon. Räkna med det!

Det har flaggats förr om åren men numera så står flaggstången där tom. Jag hoppas verkligen inte att detta är för att inte "hetsa".

Vädret är lika förträffligt som igår så idag blir det lite sol på en av kullarna, vilket jag inte orkade igår utan tog mig en middagslur istället.

Ett fyrfaldig leve för Sverige - Leve Det!

Hurra - Hurra - Hurra - Hurra!

ina3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God förmiddag!

Här är så tråkigt väder idag på nationaldagen Rynkar på näsan, det blir nog inget större firande eftersom dottern fortfarande ligger sjuk.

Trött och ont i huvudet..helt energilös, nä..tror det är bättre att kura ner sig i soffan idag med tv-film-böcker! Glad

Ha en toppendag alla!

~ Medarbetare på Tarot ~

Elpida
0

God middag!

Har inte varit inne här på några dagar men vi har haft ett sådant undervart väder att jag inte kunnat förmå mig att vara inne! Vi har slappat, jobbat i trädgården, varit med minstan på stranden och bara njutit!!! Idag blåser det friska vindar men det är fortfarande varmt! Det gäller att passa på för kommande två dagar ska det åska och regna.

Vi skulle fått besök av lillasyster m familj idag men de var inte krya, så nu har vi en dag att fylla med vad vi vill. Det blir iaf god efterrätt för att fira Svea Rike!

Hoppas ni får en härlig dag och krya-på-er bubblor till ina:s familj!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

God middag!

Det är alldeles för varmt att sola idag, så jag har bosatt mig på balkongen under parasollet istället. Nu känner jag för att skapa lite så det blir även lite besök vid staffliet idag.

Ina, jag tycker du ska ta dottern till läkaren igen. Det kan inte vara ok att hon ska ligga sjuk så länge.

Skickar en ljus tanke till henne och en svalkande hand att lägga på pannan Glad

ina3
0

Hörrni..jag tror att alla goa ljusa tankar till henne har hjälpt för nu är det mycket piggare ögon! Skrattande

Tack! <3 Kyss

~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan
0

Så skönt Ina, hoppas det är över för henne nu. Gilla, morra på du. Jag blir så arg när det skylls på antingen invandrare eller rasister då man inte flaggar. Mesigt och helt oacceptabelt tycker jag att inte flagga!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.