Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 832 ggr
Skogshumblan
0

God morgon fredag!

Så var det fredag, igen. Vädret här är inget vidare men så länge det inte är snö och vinter står jag ut. Ska in till stan i dag och shoppa med och åt barnen. Har lovat sonen att vi äter på Mc Donalds så jag tror vi har en skön förmiddag framför oss. Hoppas ni får en skön fredag och mysa på ikväll.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ina3
0

Oj då, nu blev det 2 trådar med dagens hälsning, såg inte den här förrän jag hade lagt ut den andra. Förlåt!

Önskar dig en härlig dag och hoppas att vädret blir lite bättre i helgen!

~ Medarbetare på Tarot ~

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Ina, du hann nog börja skriva innan humblan publicerat sinGlad.

Dubbelt upp av glädje när det är fredag känns väl helt okejSkrattande. Här har vi redan hunnit med dagens första regnskur, den brukar kunna hia sig till framåt lunch… Obestämd Det är ju inget superväder utlovat heller för den delen så det är bara att bita ihop. Det största felet är att de där äckliga bruna sniglarna kommer i raketfart mot mina jordgubbar!Skrikandes

Ikväll ska jag ta det lugnt, slappa i soffan och käka thaimat medan flickorna är på varsin fest!

Ha en riktigt skön fredag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

Det gör absolut inget Ina. Har hänt mig också och delad glädje … ;)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Håller med Skogis, att så länge det inte är vinter och snöar så får man väl vara glad. Men här är inte vädret så mycket att hänga i julgranen. Jag tyckte det var kallt i gårkväll inomhus, så jag satte på värmen i sovrummet. Regnskurar med åska säger de precis just nu om vårt fredagsväder.

Funderar på att åka till konstnärsmaterialbutiken och göra lite inköp.

Ha en bra dag och glöm inte att mysa ikväll Glad

[GunillaR]
0

En åskskur drog förbi för en stund sedan, men den gick snabbt över. Några muller, lite regn och så var det hela förbi.

Jag känner mig så trött idag, känner att jag inte vill ställa några krav på mig idag, att jag ska ta det lite lugnt. Putsade sovrumsfönsterna igår och det där brukar ju ta musten ur mig. Plus femtioelva andra saker som jag gjorde. Får se hur vädret blir i eftermiddag om man kan ta en cykeltur. Just nu skiner solen men det kommer svarta moln över Öresund………

Ajöken så länge!

Skogshumblan
0

Shoppingen avklarad. Hittade inte finskor till dotera, eller jo det fanns men jag vägrar betala 499 kr för sandaler hon använder högst en handfull gånger! Får ge mig ut i nästa vecka på skoställen jag vet har bra skor till vettiga priser. Här öser regnet ner nu också….

/ Skogshumblan

Isa56
0

I`m Singing in the rain…. Tungan ute

Fast det regnar inte just nu, förståss. Flört

Ha en skön fredag, det ska jag ha.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Godagens alla goa

Ja skitvädret håller i sig. Ska bli samma under helgen också. Lika bra att ladda för innemys fr.o.m nu då. Lite avis på en jobbarkompis som åkte till turkiet i morse. hon trodde inte att resan skulle bli av då Landvetter stängde häromdagen. Tittade för skoj skull på YR.no för att kolla vädet i turkiet, skitväder där också och 15 grader. Kanske lika gott att vara kvar här. Hon betalade 27 000:- för sin 14 dagars tripp så trist att inte få kanonväder då. Fast skönt att komma hemifrån lite kanske.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 8 - 27 lakan för två veckor!!!! Harrejävlar, har det blivit så dyrt att resa?? Förvånad

Doris
0

God eftermiddag

Nu är taktilmassagekursen avklarad . Jag har gått steg 2  och har lärt mig helkroppsmassage Vädret här uppe är också ingen höjdare Det regnar och är kallt Burr!! Jag känner mig ganska slut så soffan blir nog skön att lägga sig i  resten av kvällen.

Jag säger desamma 27000 för att resa till Turkiet låter dyrt. Jag var dit 09, då gick resa och mat på  9000 på en vecka, här från Östersund.

Jag får önska alla en bra fredag

Kram

Allting är möjligt

Pagan
0

jajamen, en all inclusive eller vad det kallas för henne och dottern. Men det tyxs inte bli så mycket sola och steka direkt.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

All inclusive är SÅ härligt! Maken och jag var i väg över jul & nyår 2004 på bröllopsresa till Fuerte Ventura. Tror vi betalade 25 -26 000 kr för två vuxna på ett hyfsat hotell. Tyvärr har den resan gjort att jag har svårt att resa på annat sätt- bara gå till dukat bord när helst man vill och drinkar eller dryck när man vill. Plågsamt vilsamt;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

ja det är lyx - så himla gott att slippa bry sig och bara bli serverad. det kan jag tänka mig blir svårt att toppa om man en gång gjort en sådan resa. Kollade dagens väder i turkiet, +14 och växlande molninghet. Hoppas de har fönsterplats i barenTungan ute

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Reser hon ensam eller med familjen? För det har ju betydelse på priset.

Jag själv skulle aldrig drömma om att åka med "all inclusive". Jag vill själv upptäcka olika matställen på stället och även själv kunna laga mat om jag vill detta. Dessutom gillar jag inte detta eftersom hotellkedjorna slår ut den lokala marknaden. Ja, men då blir det ju arbetstillfällen för lokalbefolkningen, kanske någon säger. Jovisst men vilka arbetsförhållanden! Låga löner och mycket långa arbetsdagar. Nej detta ställer jag inte upp på.

Jag skulle aldrig, ALDRIG kunna känna mig lyxig när jag vet att de människor som gör att jag får känna mig lyxig gör stora uppoffringar för att överhuvudtaget få ett jobb. - NEVER!

Pagan
0

Hon reser med äldsta dottern Gilla.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Och jag som eldade upp mig så…………….. Tungan ute

Men jag vidhåller min inställning till att "leva lyxliv".

Nu fick jag idén till en ny tråd!

Skogshumblan
0

Gilla, det jag menade och än står för innefattar det du skrev. Att gå till dukat bord innebär för mig att JAG sluppit laga maten eller befatta mig med något kring mat och disk. Att gå på restaurang/ taverna etc är för mig att gå till dukat bord. Att upptäcka ett lands matkultur är ju halva syftet med resan om du frågar mina matglada gener;)

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

# 17 - Att slinka in på en gata bort ifrån turistströmmarna och söka kulturen på stället man är - maten - musiken - ja allt!

Skogshumblan
0

Fantastiskt! Åhh nu blev jag sugen på att äta på grekisk taverna…

/ Skogshumblan

Doris
0

När jag reser gillar jag också att upptäcka nya matställen Det lilla mysiga.  När jag och gubben var till Madrid så hitta vi ett ställe nere i en källare På väggarna var det en massa fotografier på de som ägde restaurangen Det var som att komma hem till dom. Mycket god matGlad

Allting är möjligt