Tarot iFokus

Tarot

Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 4234 ggr
ina3
0

Dra ett kort...

Idag drar jag ett kort ur Toth Tarotlek för Er, ni väljer själv om ni vill tolka det som ett för dagen eller som ett generellt råd. En liten stund på dagen måste jag iväg ifall ni tycker svaren dröjer och jag skriver så snabbt jag kan, datorn står på även om jag inte är här hela tiden.

Ha en bra dag!

~ Medarbetare på Tarot ~

MarieEriksson
0

Dra ett för mig.

ina3
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Ditt kort blev: Tre i Stavar - Förmåga    Det du har funderat på kan du uppnå, lita på dig själv och lyssna till ditt inre vad du vill. Våga uttryck det både i relationer privat eller arbete. Nyckelord är samarbete, förmåga, ärlighet och inga kompromisser..med det menar jag  att du skall lyssna på dig själv och lita på det, tvivla inte på dig själv. Glad

~ Medarbetare på Tarot ~

[GunillaR]
0

Du får gärna dra ett för mig Flört

Skogshumblan
0

Om du hinner så vill jag ha nr fem räknat från översta kortet när du känner att leken är blandad:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ina3
0

#3 Gilla, du fick: Prinsessa i Stavar! Nyckelord: att vara befriad ifrån rädsla, ny början, optimism, skärpt förnimmelse. Något nytt och spännande är på väg in i ditt liv och det är bara att kasta sig in i det med liv óch lust men ändå försöka ha fötterna kvar på jorden. Det kan vara något som främjar din personliga utveckling.

~ Medarbetare på Tarot ~

[GunillaR]
0

# 5 - Man tackar o bockar Glad

Hoppas det har med måleret och utställningar att göra Tungan ute

ina3
0

#4 Skogshumblan, du fick: Pinsessa i Svärd (5:e kortet uppifrån efter blandning)  Nyckelord: Ut ur moln in i klarhet, seger över sinnesstämningar, uppror.  Det du vill förverkliga skall ske med en gång och det här kan vara ett rebelliskt kort, ordet misslyckande finns inte här. Rådgivning är att ta det lugnt, ge andra människor chans att hänga med i svängarna. Ta ett steg i taget, lägg band på rastlösheten och släpp taget om negativa tankar så kan alla idéer förverkligas bara tiden får sin chans!

~ Medarbetare på Tarot ~

ina3
0

#6 det tror jag Gilla, det känns så! Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan
0

Ina, tack. Jag ler med hela mig. De var ett budskap jag sett fram emot verkligen!

/ Skogshumblan

ina3
0

#9 Vad bra!Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

MarieEriksson
0

Tack  Glad

MarieEriksson
0

Lyssnar alltid på mitt innre, magkännslan.

christel70
0

Åh vad kul! Du får jättegärna dra ett kort för mig idag!

Tack gulliga du!

Medarbetare på Tarot

ina3
0

#13 Christel70: Ditt kort blev: 3 i bägare - Överflöd!  Nyckelord: Glädje, kreativitet, lycka, överflödande utbyte av kärlek!

Du har massor av kärlek att ge och du får lika mycket tillbaka, det är kärlek av högsta kvalité framfförallt ifrån 2-3 personer riktigt nära dig. Öppna även upp för männsikor du tycker om men inte har uttryckt din kärlek till,  de kan i sin tur berika dig med mer lycka. Du har ett gott och tillfredställande liv och kan känna dig uppfylld av tacksamhet för det. En bra tid att ställa till med fest och umgås i goda vänners lag! Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

jessicangel
0

Vore jättaglad om du ville dra ett kort för mig.

Isa56
0

Tack gärna. Skrattande Skulle bli jätteglad om du ville dra ett kort för mig.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ina3
0

#15 Jessicaangel: Ditt kort blev: Lustan (XI i stora arkanan) Nyckelord: Passion, sexualitet, mångsidig kreativitet, styrka, komma över gammal rädsla och gamla betinger.

Starkt kort! Styrka i detta kort betyder mer Livskraftig glädje! Du njuter av att leva och är full av energi, du känner dig stark och har kraft så det räcker och blir över och du attraherar och drar till dig människor.  Ta fram din lekfullhet och lust, lev ut och exprimentera, lär känna dig själv och fundera på vilka områden i ditt liv du skulle vilja leva ut mer fullständigt och vad som hindrar dig att göra det. Flört

~ Medarbetare på Tarot ~

ina3
0

#16 Isa56, ditt kort blev: 10 i svärd - undergång; Nyckelord: brustet hjärta, frukan för den destruktiva energin hos ackumelerad vrede, negativt tänkande.

Detta kort brukar stå för att man inte kommer ur sina invanda tankemönster och man tror inte på sig själv. Dags att bryta det! Ge dig tid till att vila, fundera på vad du vill och vad som får dig att upprepa mönstret. Meditation och positiva tankar i mängd och parti.

~ Medarbetare på Tarot ~

Pagan
0

Jag skulle verkligen behöva lite vägledning idag Ina, dra gärna ett för mig också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack så jättemycket Ina. Kyss

Den är klockren för mig. Jag måste bryta mitt invanda tankemönster, jag börjar bli ganska medveten om mina tankar och har börjat styra upp mina tankar mer medvetet.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

jessicangel
0

Tack för det Ina ♥

ina3
0

#19 Pagan: Ditt kort blev Månen. Nyckelord: att vara på villovägar, illusion, att samarbeta eller kämpa emot det undermedvetna, tröskel till nya medvetandenivårer.

Du verkar ha gått in i en period där du går in i dig själv, månen känner du säkert till och vet att meditation och stillhet behövs. Detta är ingången till ett högre medvetande, att förstå vad som blockerar ljuset för dig och skjuta detta åt sidan är det första steget emot din förvandling. Ägna dig åt din andlighet.

Känns som att jag vill ge dig en kram så här kommer en!

~ Medarbetare på Tarot ~

Zynell
0

Du får gärna dra ett för mig. :D

ina3
0

#20 och 21,  Vassego' Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

ina3
0

#23 Nelliecelind: Du fick 5 i bägare - Besvikelse. Nyckelord: Ouppfyllda förväntningar, förlorad jämvikt, problematiska relationer, störningar

Det här kortet talar om besvikelse i en relation, känner också en rädsla att bli sviken igen då det inte blev som förväntat. Det är bra att försöka dra lärdom för att kunna gå vidare så försök att lägg det bakom dig för vem vet vad som väntar kring hörnet.Flört

~ Medarbetare på Tarot ~

whiteshark
0

Tar gärna ett om det inte är försent :-)

ina3
0

#26 Whiteshark - Nej då, jag fick lämna ifrån mig datorn hastigt och lustigt igår så jag hann inte avsluta tråden så jag fortsätter lite idag med.

Ditt kort blev: Narren!  Nyckelord; Öppenhet, tillit, redo att ta risker, frihet, oberoende, möjlighet att ta ett stort språng, stor potential!

Du ser möjligheterna i allt, man kan likna Narren med att se saker och ting med ett barns ögon - lika oskyldigt, positivt och utan baktankar. Ett kort som talar om att du är redo för något nytt, en ny början! Lita på ditt hjärta och våga ta språnget även om du kan känna rädsla. Kan det röra sig om arbete/studier i ditt fall? Det känns så! Ett otroligt positivt kort där allt kan hända bara du är öppen och vågar ta steget.Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

christel70
0

Tack Ina!Kyss Jag blev så glad för mitt kort. Det roligaste är att idag innan jag gick in och läste här så kände jag mig så upprymd av glädje så min sambo undrade om jag hade tagit uppåttjack?!! Hi,hi nä jag är bara lycklig och tacksam för allt! Ja tänk vad korten de kan stämma bra in!

Medarbetare på Tarot

ina3
0

#28  Åh vad Härligt, ett drömkort och det kändes i hela kortet att du hade massor av postiv energi och kärlek! Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

Zynell
0

#25 Tack så mycket! Du träffade verkligen rätt hehe

Skogshumblan
0

Ina, har tänkt mkt på det kor du tolkade åt mig. Igår em när jag stod och stekte pannkakor fik jag en sån "aha"- upplevelse så varmt tack igen för kortet!

/ Skogshumblan

ina3
0

#31 Vad roligt, Skogshumblan! Det är en helt otrolig AHA upplevelse när man kommer på vad det är korten vill säga till en, härligt! Och tack för att du delar med dig! Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

Pagan
0

Tack Ina, kramar tillbax

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

whiteshark
0

Tackar ett härligt och positivt kort. kansäga att det inte handlar om studier vad jag vet :-)

ina3
0

#34 det verkar så spännande..något nytt väntar,ett härligt kort att få! Glad

~ Medarbetare på Tarot ~

Mads
0

Är det för sent att få ett kort ?

Kram

Amor Vincit Omnia

ina3
0

#36 Klart du får ett kort Mads!  Ditt kor blev: 7 i brickor - misslyckande.  Nyckelord: inskränkningar, resignation, tvekan, synbarligen oöverstigliga hinder, rädsla att falla..

Det verkar som om du är blockerad av negativa tankar men ibland är man inte ens medveten om att dessa finns. Rädsla över att göra misstag i affärer, fysiska villkor som t ex hälsa mm, du ser oöverstigliga hinder och tror inte att du kan ta dig över dem på första försöket. Då är det lättare att resignera och dra sig tillbaka och handskas med problem på det gamla vanliga sättet. Fundera på vilka områden i livet som oroar dig mest, skriv ner dina värsta negativa förväntningar..ta ett nytt papper och skriv för varje rädsla dess positiva motsats! Här kan det kännas som att man har tappat fotfästet lite men tänk på att allt som händer i ditt liv är till det bästa och finns en mening i det.

Jag tog ett hjälpkort här och det blev 10 i bägare..Flört så du har allt att vinna bara du kommer över negativa blockeringar i dina tankar (som man kanske inte ens visste fanns!)

Kram!

~ Medarbetare på Tarot ~

ina3
0

#36 Klart du får ett kort Mads!  Ditt kor blev: 7 i brickor - misslyckande.  Nyckelord: inskränkningar, resignation, tvekan, synbarligen oöverstigliga hinder, rädsla att falla..

Det verkar som om du är blockerad av negativa tankar men ibland är man inte ens medveten om att dessa finns. Rädsla över att göra misstag i affärer, fysiska villkor som t ex hälsa mm, du ser oöverstigliga hinder och tror inte att du kan ta dig över dem på första försöket. Då är det lättare att resignera och dra sig tillbaka och handskas med problem på det gamla vanliga sättet. Fundera på vilka områden i livet som oroar dig mest, skriv ner dina värsta negativa förväntningar..ta ett nytt papper och skriv för varje rädsla dess positiva motsats! Här kan det kännas som att man har tappat fotfästet lite men tänk på att allt som händer i ditt liv är till det bästa och finns en mening i det.

Jag tog ett hjälpkort här och det blev 10 i bägare..Flört så du har allt att vinna bara du kommer över negativa blockeringar i dina tankar (som man kanske inte ens visste fanns!)

Kram!

~ Medarbetare på Tarot ~

Mads
0

Stort tack ! Ligger mycket i det & det låter ju förträffligt härligt med 10 i bägare också :)

Kram

Amor Vincit Omnia

johaanaaaa
0

jag skulle oxå gärna vilja ha ett kort, om det inte är försent nu :) kram

ina3
0

#40 ja du får ett kort och du blir den sista Flört

Ditt kort blev: Prinsessa i Stavar - Nyckelord;Ny början, optimism, skärpt förnimmelse, befriad ifrån rädsla

Du står inför något nytt och det som tidigare har hindrat dig har du kommit över, eller är på väg dit i rask fart! Det här kortet är fullt av energi och våga tro på dig själv så löser allt sig. Du kan mer än du tror.

~ Medarbetare på Tarot ~