Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1229 ggr
ina3
0

God morgon 26 maj

God morgon på Er allesammans!

Vindarna verkar ha lugnat ner sig, här är alldeles stilla och tyst..bara fåglarnas kvitter hörs genom fönstren.

Idag blir det en dag hemma igen för nu har min lilla flicka hög feber och är dålig, vi har haft en riktigt jobbig start på 2011 med förkylningar som är låånga och sega, de har löst av varandra och det verkar fortsätta! Någon som har ett tips på vad man kan göra emot detta..!? Jag är lite trött på det..Obestämd

Hoppas att Ni alla får en toppendag!

~ Medarbetare på Tarot ~

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon ina och ni andra som tittar in!

Ja du ina, är det dagisbaciller är det nog bara att se till att ni äter en närings- och vitaminrik kost. Sedan är det bara härdning som gällerObestämd. Det är tråkigt när sjukdomarna avlöser varandra hela tiden.

Idag är det fortfarande lite blåsigt men solen tittar fram mellan molnen. Igår gick regnet på tvären mellan varven… I eftermiddag ska jag på massage och sedan blir det presentinköp. Många födelsedagar som ska firas framöver!

Önskar er en härligt torsdag… och imorgon är det fredag!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

ina3
0

Vet du vad det roliga är Elpida…mina barn är 12 och 10 år (hon blir 11 om några månader), så dagisbacillerna är avklarade för längesedan. Men ända sen februari ungefär har vi däckat den ena efter den andra i långdragna, envisa förkylningar och nu lunginflammation. Och uppenbarligen så fortsätter det.

Kosten är ju enormt viktig som du säger men det är inte utan att det är svårt att få i sig rätt näring när jorden utarmas så som vi har gjort de senaste århundradet, 2 skördar per sommar, aldrig låta jorden ligga i träda, utsläpp och gifter Skrikandes. Det finns ingen näring i våra grönsaker och frukter längre.

Jag hörde bland annat att de hade gjort ett experiment med en tomat odlad på jord ifrån ren kobajs som enbart äit ekologiskt, den hade de sedan mätt näringen mot en tomat odlad hos Mäster Grönt dvs en i våra ögon relativt bra tomat med andra ord. För att få i sig samma näring utav Mäster Grönts tomater som i den egenodlade tomaten var man tvungen att äta 50 st!!! Det är mååånga tomater det…Tungan ute Tänk då hur det är med tomater som har fraktats ifrån Spanien t ex..många mil på vägen det!

Jag skall ge mig ut i moder natur i sommar och samla på mig så tips tas tacksamt emot!Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan
0

God förmiddag! Solen skiner här och fåglarna kvittrar. Jag njuter! Idag är det torsdag, så ikväll är det ju jutsu. Fram tills dess får vi se vad dagen spenderas med. Barnen såklart men hur och var får bli som det blir;) Ha en skön torsdag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

God förmiddag Glad

Det slutade blåsa igår kväll och det blev så tyst och skönt. Idag skiner solen men det finns några tunna tunna moln som ligger och gör att det ser disigt ut, men det skulle ändå bli hyfsat varmt idag.

Nu ska jag snart cykla iväg till Jysk och köpa mig ett nytt sommartäcke. De har ett där till mycket billigt pris så varför inte passa på! Så får jag motion också idag.

Ha en skön dag! I morgon är det fredag Glad

Elpida
0

#2 Ja, det är inte klokt egentligen. Tänk att man ska behöva ta vitamintillskott fastän man äter frukt och grönt bara för att det inte finns tillräckligt i dem längre! Du får gå in på healingsidan och önska dig lite healing till familjen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Hej finingar

Hoppas er dag varit bra.

trist Ina med barnens sjukdomar. Tycker att många varit sjuka i underligheter sedan i höstas. Det ena avlöser det andra och förkylningar som inte är "som vanligt" Vetetusan vad det är som "går" Vi har haft många sjuka på jobbet i omgångar och när de är friska så kommer någon annan sjukdom efter ett par veckor. jag har klarat mig och jag ger mig fasen på att det beror på tillskottet jag äter av D vitamin.

Här har vi just nu riktigt ljummet och soldis. Skulle tro att det blir åska av det. I går eftermiddag/kväll dundrade det rejält och även under tisdagskvällen. Sedan har det börjat blåsa upp till rena stormstyrkan och regnat rejält. Mysko väder.

Tragiskt Gilla - håller med om att det är rent fasansfullt vad sporten gör med vuxna män. Borde de inte vara föredömen och locka unga in i sporten och hälsans tecken - istället är det inom sporten våldet händer. Dessa huliganer, man kan undra vad de får ut av det.

Känner jut nu doften från pannbiff med lök som sonen lagar, undras just om det blir mos till.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

nillanb
0

Godkväll alla godingarGlad

Har varit och inhandlat presenter till familjens senaste medlem sonens sambo en fantastiskt härlig tjej som fyller 20 år på morsdagSkrattande

Ina jag håller med det har varit mycket knepiga långdragna sjukdomar även hos oss.. Tummen upp för att samla på dig så mycket nyttigheter du kan, när moder jord bjuder på nyttiga vitaminerGlad

Själv har jag så smått börjat samla på mig, jag har börjat med granskott som är sprängfyllda av härliga c-vitaminer, de står nu burkardär jag varat granskott med socker och någon citronskiva (biodynamisktodlade) och får gotta till sig några veckor. Anvender en del som c-vitamin sirap och en del blandar jag sedan med med timjan tinktur för hostdämpare till hösten.

Lite spänd inför morgondagen, ska ha ett möte med läkaren och fk efter en större utredning om min situation .

Ha en riktigt skön torsdag allesammansKyss

ina3
0

Tack för ett bra tips Nillanb, det skall jag testa! Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväller!

Jag blev full i skratt i middags när jag gav mig iväg på cykeln. Hade ju precis skrivit att det var lugnt men det var nog bara en paus för nu har vinden vänt och det har blåst kraftigt från sydost. Vilket innebar att jag hade motvind till Jysk och sedan medvind hem.

Hittade ett täcke med naturlig bomullsfyllning, vilket jag har efterlyst sedan ungefär 40 år tillbaka. Ett täcke som andas och som har en viss tyngd. Nu ska här sovas så att det knakar i väggarna! Detta är ett sommartäcke på 1000 gram fyllning så det ska inte vara så varmt.

Jag "hittade" också två balkongblommor till mina väggkrukor, två bacopa, en vit och en blå. Nu är jag helt nöjd med mitt blommeri på balkongen Glad

Förhoppningsvis ska de bli så här granna!