Godmorgon 22 maj
Upp och hoppa solen skiner!
I går grävdes det i trädgården hela dagen, idag blir det mer småpyssel och finjusteringar, grilla lunch med barnen och barnbarnen står på agendan.
Jag har hunnit med en lång promenad med hunden och en stunds meditation i fågelkvittret nu ska det smaka gott med kaffe och frukost!
ha en riktigt härlig dag allesammans
God morgon alla! Nillan, vilken skön morgon du verkar ha haft! Hoppas det blir trevligt med barn & barnbarn. Här skiner solen. Maken ska fixa ute idag så jag får ägna mig åt barnen, borde köra en tvättmaskin när vädret är såhär. Sen är det judo som vanligt på söndag eftermiddag. Hoppas ni alla har lika härligt väder som här och att ni får en skön dag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon!
För en gångs skull verkar SMHI spå klockrent, ovädret är på gång och det mulnar på rejält ifrån havet 
Nillan: vilken härlig morgon!
Skogshumblan; Är det du eller barnen som kör Judo??
Har planterat häck runt tomten, det blev brudspirea eftersom jag älskar dessa buskar när de blommar på våren och då vi inte har några grannar så nära så behöver vi inte ha någon insynsskyddad häck heller. Så idag tror jag att det får blir en lugn söndag 
Ha en härlig söndag alla!
~ Medarbetare på Tarot ~

Godmorgon alla sköna
Oj då Ina, oväder, låter inte så trevligt.
Här är det något blåsigt men ljummet och solen skiner - det bådar gott!
Har inte varit så aktiv som du Nillan, har bara slappat på altanen med bok och kaffe än så länge, inte ens hunden har vaknat här än. Det blev sent i går kväll.
Hoppas er dag blir riktigt trevlig
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Låter så härligt med sol och gott väder hos Er, lite avis blir jag allt
. En bok och en filt i soffan får det bli för nu är det tunga gråblå moln och det hänger riktigt i luften, men efter regn kommer sol så den som väntar på något gott…"klyschor,klyschor" 
~ Medarbetare på Tarot ~
God förmiddag!
Solen skiner men det varnades för regn och åska fram mot eftermiddagen, så frågan är om man ska satsa på solning eller något annat, eller ingenting. Satsar man på solning och det börjar regna så får man ju duscha på samma gång, he he.
Eller så kan man bara slappa idag och inte göra något speciellt, bara gå och skrota.
Ha en skööööön söndag 
Molnen börjar redan rulla in från Öresund så solningen stryker jag från programmet idag.
Men en promenad får det bli i alla fall. Nu har jag fått en idé om en ny teknik inom målandet som jag måste skissa på 
Godmiddag!
Vi fick en rejäl skur vid halv tolvtiden men sedan så lättade molnen och nu skiner solen. Så nu ska jag sitta en liten stund med kaffekoppen i solen på balkongen.
Har tillbringat den senaste timmen vid datorn och telefonen i försök att få igång telefonsvararan enligt manualen från Tele2. Så här är vad jag tycker om manualen:

Gaaahhhh! Morrrr!!!!!
%¤&%% Baaahhhhh!!!!!
eller så är jag extremt dum i huvudet!
Kaffe och balkong nästa!
Ha ha - jag hade precis ställt i ordning och tagit med mig kaffet så kom stora svarta moln indragandes med ett muller i bakgrunden. Så det var bara att dra för igen.
Ett stort åskväder har nu dragit över med massvis av blixtar och dunder. Det gick inte att urskilja vilka smällar som hörde till blixtarna. Jädrans!!! Och jag stod och såg hela alltet från första parkett. Jag älskar åska!! Känner urkraften både i blixtarna och smällarna.
Nu har det dragit förbi och det småregnar bara. Men det kommer nog mer.
Usch usch, det slog ner på två ställen i Höllviken och började brinna. Det slog också ner precis strax utanför Höllviken i Skegrie. Det var inte i närheten av sonen, men ändå!!!! 
Gilla, glad att din son med familj klarade sig. Fy vad naturen slår till ibland…
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jo man är väldigt liten mot naturens krafter. Samtidigt stod jag på balkongen och njut av ovädret, men jag förstod ju att det slog ner väldigt mycket. Det var nog som värst innan regnet kom. Lite otäckt med torråskan. Nu är det nog mera på gång…..