Fullmåne på tisdag
17 maj fullmåne månen går in i skytten.
Människokroppen: Månen i Skytten påverkar höfter, höftlederna, lår, lårben.
Kroppsvård: En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka blodgenomströmningen.
Hem: Vädra och byt lakan.
Trädgård: Frukt dag, en övergång mellan stigande och fallande kraft. Denna dag lämpar sig för plantering och sådd av all frukt och grönsaker som växer sig stora.
Chakra: Månen i Skytten påverkar Manipura (3: e chakrat), och Ajna (6: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser:
Färg: Gul och Indigo
Stenar: Tiger öga, Bärnsten, Lapis Lazuli, safir, sodalit.
Essenser: Lavendel, rosmarin, bergamott, pepparmint, Jasmine
Månen är i Skytten
Nu känner du dig generös. Du har en ökad benägenhet för öppenhet, vill utbyta erfarenheter känner dig optimistisk. Det finns ett ökat intresse för resor och främmande länder, och alla aktiviteter och fritidsaktiviteter som äger rum i det fria. Du kan dock vara övermodiga och får inte riktigt ett bra grepp om praktiska detaljer. Det är en lämplig tid för stora planer men inte för alla yrken som kräver uppmärksamhet på detaljer. Det är en ypperlig tid för att vidga dina intellektuella och andliga perspektiv genom att delta i föreläsningar eller workshops. Rastlöshet är vanligt som om dina mentala pilar skjuter vilt i flera riktningar - planera i god tid in massor av aktivitet, rörelse och samvaro.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack Pagan 
Ja här ska det inte bara vädras och bytas lakan, vilket jag gör varje vecka, utan jag ska köpa ny madrass i morgon :-)
Jag är ju mer eller mindra "spattig" varje fullmåne men igårkväll hade jag stora problem. Satt och tittade på melodifestivalen och "led" eftersom jag inte gjorde någonting samtidigt. Men idag har jag målat och ska även jobba lite med skapandet ikväll innan söndagsdeckaren.

Kan även vara månen i vågen du blir extra känslig för. Den gick in i vågen redan i fredags. Då visas för oss vad som är ur balans och vad som är extra viktigt, men budskapen är svåra att nå. Då styrs månen av venus - kärlekens gudinna och det kan bli riv i kroppen, helst på oss känsliga kräftor. Det blir en känsla av olust, rotlöshet och rastlöshet i kroppen - kan du förstå hur jag menar?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot