God morgon 13/5
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon 13/5 till er alla!
Här är det sol och +12. Detta är min första semesterdag…! Lyckades tvätta allt igår. Så det blir städning, förberedelse inför resa och ett avslutande besök efter regressionen.
God förmiddag denna fredag den 13:e!
Idag måste man ha ögonen öppna. Är där någon som vet varför?
Simuda, vart ska du resa? Blev ju nyfiken 
Vädret här verkar bli lite ostadigt idag. Just nu skiner solen men det finns stora mörka moln i väster som kan komma hit. Väderprofeterna har sagt det kommer någon skur då och då under dagen.
Jag funderar på att antingen stanna hemma och börja på ny målning eller ta cykeln och köpa en bäddmadrass på Jysk, det hel beror helt på vädret. De har nämligen kampanj på vissa bäddmadrasser just nu till halva priset, så det gäller att passa på.
Ha en skön dag och glöm inte att………… ja vad då? Varför ska vi hålla ögonen öppna idag?

Ska åka till Stenungsund till mina föräldrar. Där bor också en syster med familj.
Det är ju alltid skönt och stimulerande att komma bort ifrån vardagen. Hmmmm……………..var ligger nu Stenungsund? (Ibland är jag dålig på svensk geografi) 
God middag alla! Loj dag här. Har varit ute och promenera lite så sonen fick "trampa av sig" lite energi. Nu är vi ute i trädgården och njuter. Har för mig att denna dag har något med märkningarna att göra. Var det den trettonde som förrådde Jesus? Upplys oss Gilla så vi slipper vandra i okunskap ;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Svaret kommer ikväll! 

God dagens! Kikar in och läser lite om vad ni pysslat med den senaste tiden. Har tagit semester igår och idag. Gårdagen var proppade med aktiviteter men på en ok nivå, ingen stress alls. Idag skulle jag hahaft tvättstugan, men maken tog med sig tvättstugenyckel till jobbet….
… så tvätten är otvättad och jag har istället haft tid till att göra… INGENTING!
Slöat vid datorn med era inlägg, facebookat lite och nu har barnen nyss kommit hem från skolan. Ska väl ta och borsta håret och gå ut lite tror jag, kanske, eller så sitter jag och gäspar och fortsätter göra ingenting! 
Ha det magiskt denna fredag den trettonde!
PS. jo, visst är en av teorierna runt denna dag att de var tretton lärjungar när jesus blev förråd av judas… men jag är inte alls säker, det känns bara bekant liksom.
God eftermiddag!
Ja idag är det svenskt midsommarväder här i Malmö. Ena stunden så är det strålande sol och andra stunden så vräker regnet ner, precis som det är en typisk svensk midsommarafton.
Jag håller mig inomhus idag och ska strax börja grunda två målningar.
Ja, varför ska vi hålla ögonen öppna idag?
Stenungsund ligger mellan Göteborg och Uddevalla.
Fredagen den trettonde sägs också komma från när gudinnereligionerna trycktes undan. Det ska vara ett heligt tal där. Det ska visst också vara 13 månvarv på ett år. Har också nyligen lärt mig att det var tretton tecken i zodiaken tidigare.
# 8 - Jaaaa, nu trillade poletten ner 
Jag hoppas verkligen att du får en skön vecka och att vädret är på sitt bästa humör 
Godkväll allesammans. 
Läste en gång för några… hrm
… många år sedan att en förklaring till att 13 var oturstal hade med att Sverige blev kristet. Även svarta katter var uppskattade tidigare, men med kristendomens intåg blev båda betraktade som olycksbringande. Men det finns fler förklaringar på det. 
För mig är fredagen den 13:de ingen otursdag,, utan bara bra. Imorse när jag körde till jobb såg jag en grävling som satt på vägen. (är rätt säker på att det var en grävling) Sen gick en katt över vägen, från höger till vänster. Finns en ramsa som lyder:
"Från höger till vänster stora förtjänster.
Från vänster till höger gör kvällen tröger. "
Bra jobb, och maten på bordet när jag kom hem, hemlagade biffar med gräddsås.
Sen har jag varit inne i Klippan och handlat, bla fick jag tag i två intressanta böcker om karolinerna och en annan bok, till min far som fyller år på måndag. Sen köpte jag en lott… Men där var inget…
Så snopet. 
Köpte kebab med hem och sitter nu med en mugg kaffe och trivs rätt bra med tillvaron, börjar så smått få ordning på saker och ting. 
Håller på att läsa "The Secret, Kraften" och vissa tankar har slagit rot hos mig, så jag har börjat lite mer med positivt tänkande på ett annat plan. Ett steg i taget. 
Dagens tanke av Louise L. Hay
"Jag gör mig fri från destruktiva rädslor och tvivel."
Ha en skön kväll.
Kram Isa 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tack så mycket Gilla. 
Simudainkain, ha det jätteskönt i Stenungsund och hälsa bästkusten från mig, saknar doften av kusten nu…
/ Skogshumblan
Tack så mycket Skogis!
Idag är det fredag den 13:e. Då ska vi hålla ögonen öppna. Varför det?
- Jo, annars kan vi inte se !!!

Fniss på dig Gilla! 
Samma för mig Isa, fredag den trettonde är ingen otursdag alls!
Men ååhhh *stönar och gapskrattar* Gilla! Retsticka där!
/ Skogshumblan
Gilla Haha 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
He he - ibland är man busig, kärring som man är