Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1321 ggr
simudainkain
0

God morgon 7/5

God morgon 7/5 till er alla.

Här är det sol och +6. Börjat förbereda en ny soppa till frysen. Var lite tomt i veckan… Gjort morgonyoga och äter nu äppelsoppa till frukost.

Ska städa lite. Hinna med en promenad. Siesta är definitivt bokat. Ska göra ett nattpass igen…

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon Simudainkain

Här lyser oxå solen bakom lätta slöjmoln. Jag hade gärna sovit lite längre men rygg och nacke ville inte. Så nu sitter jag här och färgar ögonbrynen och fransarna istället.. något ska man ju hitta påSkrattande.

Om några timmar drar jag iväg på mitt retreat så jag önskar er en avslappnad lördag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

Godmorgon

Just nu +10 i skuggan. Sicken strålande morgon. Idag ska jag på shoppingtur med dottern, avslutningskläder och skor står på listan. jag funderar som mest på att söka efter en ny outfit till mig själv också. Hatar att shoppa!! faktiskt något av det värsta jag vet, så jag får leta efter shoppingnerven, kanske finner jag den i Borås??

Imorgon ska vi till Gekås också, så det blir en helg som dottern älskar - och mamma avskyr. men vad gör man inte för sina yngelGuld i mun att springa i affären då solen skiner som vackrast…..

Jag affirmerar iver och glädje inför dagen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

Stackare med ryggen, Elpida…! Retreat vad då, nyfiken. Skäms

Yep. shopping ska fort som faan Pagan.

nillanb
0

Godmorgon på er!

En snabb tur till knalleland födelsedagspresent till sonen ska inhandlas, själv behöver (vill) jag ha skor! Yngstan vill ha alltTyst

Därefter blir det ut och njuta av solen och greja i trädgården.

Pagan shopping i Borås?? Vem gillar att shoppaObestämd

Onda nackar och ryggar är inget att leka med Elpida!, blåser över lite healing energi.Kyss

Härlig start på dagen med morgonyoga SimudainkainGlad

Ha en härlig dag allesammans

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Simudainkain, Elpida, Pagan och alla andra. Skrattande

Solen skiner och det är ljuvligt ute (ja, vad tusan gör jag härinne?) Flört Nästa grej på önskelistan blir en bärbar med trådlöst, men där har jag och gubben olika uppfattningar, får väl se vem som ger sig först….. OskyldigFlört

Simudainkain, Äppelsoppa till frukost… Det låter gott och uppfriskande.Tungan ute

Elpida Ja ryggar och nackar är ett elände, jag känner igen det där, man vill ligga längre men ryggen vill upp så det är bara att hänga med. Kram på dig vännen.Kyss

Pagan haha vi kanske ska byta helg? Jag älskar att springa runt och glo i affärer. Oskyldig Men ska försöka ta tag i lite småplock härhemma, Min avel av dammråttor har börjat föröka katastrofalt nu.SkämsOskyldig (maken dammsuger men dammtorkning är mer min grej) samt sitta ute och bara slöa (ja som vanligt hehe Tungan ute)

Och naturligtvis ha ett öga på vad ni sysslar med härinne. Flört

Önskar alla en härlig lördag med dagens tanke av Louise L. Hay

"Jag läser böcker som berikar mig själsligt och som ger mig tankeställare. Det finns alltid något nytt att lära."

Kramar Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0

Godmorn NillanSkrattande

Så du passade på att smita emellan med jag funderade på en rolig bild. Kanske dags att ta med kameran för lite nytagna kort istället för att "låna" bilder.

Kram på dig. Kyss

nillanb
0

Godmorgon även till dig IsaGlad

hehe var hittade du mitt fotoCool

Hoppas dina händer känns bättre Isa..kram

Isa56
0

#7 Jadå Nillan Tungan ute det lugnar sig alltid över helgen. Så något är det på jobb som irriterar huden. Skrattande Ska iväg sen och se om jag hittar någon bra fuktgivande handkräm. Den jag har är det inte mycket kvar av.

[GunillaR]
0

Godmorgon (go förmiddag) till alla tusenskönorna

Jag vaknade redan klockan sex i morse, har sovit oroligt inatt, men det beror kanske på kroppen som håller på att protestera, den vill ju  ha socker. Men det får den inte.

Solen skiner från en klar himmel och det ska bli 20 grader idag. Vet inte om jag ska åka och köpa blommor till balkongen idag eller om jag ska vänta till måndag. Nu vill jag ju ha annat än penseer men jag har inte bestämt än vad jag vill ha. Vill inte ha petunior i år igen……….Kanske man skulle ta en salig blandning av allting. Jag får fundera lite.

Då blir det en stund i parken i eftermiddag.

Någon som har tips på balkongblommor!!??

Ha en skön lördag!

Doris
0

God förmiddag

Solen skiner och 11 grader varmt  Ska städa ute lite idag. Jag är bjuden upp till grannen på tårta idag En av hennes barn fyller 4 år.

Gilla det finns en sida som heter http://www.odla.nu/ som du kan få lite förslag på olika balkong blommor

Kram

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Tack Dolla, jag sitter här och dreglar!!!

Nu blev jag sugen på att försöka mig på Nerium Oleander igen. Jag älskar denna växt men har haft lite "otur" med dem. Kanske man skulle så krasse i en av väggkrukorna, de blir ju så fina. Jag vill ju ha både blommor i balkonglåda och blommor i hängkrukor och som jag kan ställa på hyllor.

Skogshumblan
0

God kväll! Idag har flitens lampa lyst likt en fyr här. Fixardag på sonens förskola, har tvättat och målat ett förråd vilket tog hela den tid fixardagen var, och sen raka vägen till min väns städuppdrag. Nu har jag parkerat mig i soffan och ämnar inte lyfta ändan mer idag. Hoppas barnen somnar snart så jag får ta mig en låg skön dusch själv. En fortsatt trevlig kväll till er alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Godkväll!

Jag har varit i parken i nära två timmar. Där kom en dam med en hund som var väldigt pratsam och jag satt med halva sidan åt solen en alldeles för lång stund. man skulle kunna säga att jag är "halvgrillad" på vänstra halvan. Jag får väl sola andra halvan i morgon. Men det gör inget för hon var så trevlig och hade en helt underbar hund som absolut ville ligga sidan om mig.

Men Skogis, så duktig du varit idag då! Det låter skönt med en soffparkering för kvällen Flört

Ha en trevlig lördagskväll!

Pagan
0

Godkväll sköningar

Vi har haft runt +25 under dagen.

En av mina favoriter är femtunga Gilla, klarar sig helt utan omvårdnad av visset eller så, en skvätt vatten så blommar den i lila hela långa sommaren tills frosten tar den. Den växer sig riktigt stor så man behöver inte köpa många.

Överlevde shoppingen, fick inhandlat ett par tjusiga sandalerSkrattande Dottern fann kjol, blus, kavaj, BH och skor. Känner mig rånad! Men uppenbarligen är hon inte klar ändå, för vi ska till Gekås iallafall imorgon. Trodde i min enfald att det var "sista chansen" om hon inte hittade allt hon var ute efter. Nähä, det finns visst en kajal på gekås som är absolut bäst!!! ja, bara så Ni vet!!

Har just sagt godkväll till svägerska med familj, vi har grillat lax till middag och de åkte lagom till disken.

Inte min dag i dagTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

Japp, Nillan, morgonyoga är skönt.

Isa, äppelsoppa är gott och fräscht. Följer tankegången i Lazarides soppdiet. Skonsamt sätt att få i sig en massa näring.

[GunillaR]
0

Simuda, äter du inte någon fast föda?

simudainkain
0

#16 Jodå, ibland. Men den gamla kunskapen som får stöd i ny forskning är att kroppen lättare tar upp näring om maten preparerad, varm och med vätska med lite belastning på mag/tarmkanalen.

Din läggning för mig visade det riktiga med för mycket junk food under för lång tid. Dessutom haft det för stressigt. Behöver restaurera mig. Sedan har soppor visat sig vara smidigt. Ta med en, max två burkar till jobbet allt är klart. Stressad hemma, micra en burk lite garnering klart.

Sedan har det visat effekt på vågen, som stått stilla länge…Flört

[GunillaR]
0

Men mag- och tarmkanalerna måste ju ha lite att "jobba" med. Och så även munhålan. Man kan ju skippa junk-food och äta fast föda ändå. Jag gillar soppa och äter detta då och då till lunch med en skiva bröd, men nu blir det inget sådant eftersom jag reducerar kolhydraterna.

Näring finns ju naturligt i frukt och grönsaker, ägg, mjölk, kött och fisk. Varför låta bli njutningen?

Kanske du skulle ta kontakt med en dietist istället och få bra kostråd. Jag tror inte det är så nyttigt med sopp-diet över en längre tid.

simudainkain
0

#18 En sliten mag- och tarmkanal behöver tid att återhämta sig. Förr använde man soppor.  Förstår inte kommentaren om näring alls. Soppor görs på vanliga råvaror. Det Lazarides rekommenderar är ett minskat intag av snabba kolhydrater, rött kött, stora mängder salt och tillsatser. Dessutom gillar hon inte tråkiga sopprecept utan har samlat goda recept från hela världen. Det är det tänket, jag arbetar med. Behöver inte dietistkontakt, då jag har egen kompetens.

[GunillaR]
0

Jag ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna. Jag ville bara ditt bästa.

Jag är sådan, att när jag gillar någon och tycker att vederbörande "behöver" se om sitt hus, då brukar jag ifrågasätta. Jag håller på att lära mig att inte lägga mig i och bry mig om andra. Ibland är det svårt att hålla dessa begrepp isär.

Skogshumblan
0

Gilla, det är en sida hos dig som jag uppskattar. Att du själv är medveten om "farorna" och som här kan se när det blir lite oönskad hjälp gör dig än genuinare tycker jag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

# 21 - Det är nog så att det är en slags "mammasida" hos mig som gärna vill mamma folk istället för att resonera fram ett svar. Jag får väl skylla på mitt stjärntecken, men detta är ändå något som jag får jobba på. Att se skillnaden på att tränga sig på  och att hjälpa.

Min tanke var ungefär så här "Herregud äter hon bara soppa, då kan det ju inte vara bra, jag måste säga till henne"

Men man lär så länge man lever. Flört

simudainkain
0

#20 Syftet att du ville mig väl framgick. Tog det jag inte förstod, bara…

kram Kyss