Godmorgon Måndag
Strålande sol, värme och fågelkvitter. En bättre start på dagen har jag sällan upplevt. Kaffe avnjutits på rensvabbad altan ihop med skenlöpig hund som tror hon måste passa bäbbarna. En del goa skratt och lite kel.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Al Pacino fyller 70 år i dag och Markus har namnsdag
Kul måndagsläsning från wikipedia:
Måndag är första veckodagen som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska guden Måne. Fornsvenska manadagher.[1] På latin dies Lunae, Lunas dag, efter den romerska mångudinnan Luna.[2]
Måndag kommer efter söndag och före tisdag och är sedan 1972 officiellt veckans första dag i Skandinavien.[2] Måndagen är för många kulturarbetare en ledig dag, varpå flera stora teatrar inte ger några föreställningar på just måndagar.
- Svarta måndagen (eng. Black Monday) kallas måndagen den 19 oktober 1987, då Dow Jones industriaktieindex sjönk med hela 22,5% på en och samma dag. Även måndagen efter påsk kallas för Black Monday i England, då Edvard III denna dag 1360 intog Paris, vilket ledde till döden för många av hans soldater.[3]
- Blåmåndagen är en dag i fastlagen och ligger mellan fastlagssöndagen och fettisdagen. [2]
- Måndagsläsare kallas den student som hela tiden säger sig ska börja plugga nästa måndag.[1]
- Måndagssjuka är benämningen på yrkessjukdomar som ger sig till känna först efter några dagars bortavaro från arbetet. Den vanligaste måndagssjukan är metallfrossa som är ett influensaliknande tillstånd vilket drabbar personer som inandas metallrök.[2] Uttrycket måndagssjuka används även för bakfylla eller allmän seghet på måndagar, då det är den dag då flest sjukskrivningar sker. Förr även kallat frimåndag, något som användes av hantverksgesäller och förbjöds 1669.[2]
- Måndagsexemplar kallas ett dåligt eller felaktigt konstruerat exemplar av en vara.[4] Se även Måndagsbarn, en låt med Veronica Maggio där hon kallar sig själv för måndagsbarn.
- Måndagsparad var något som förr hölls på borggården i Stockholms slott varje måndag.[1]
- Måndag hela veckan är en film med Bill Murray, där han varje morgon vaknar upp och det visar sig vara samma dag ( en måndag) han upplever gång på gång.[5
Sajtvärd Tarot
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God middag!
Här är det sol och
+19. Lyckades somna om till slut. Fniss, Pagan förstår att hon skapar skratt. Ska ta det lugnt idag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godeftermiddag denna Annandag Påsk!
Det blev tidigt upp i morse eftersom sonen kunde hjälpa mig med putsningen av balkongfönsterna, alltså inglasningsfönsterna, som är väldigt tunga att lyfta av. Nu är fönsterna så rena och fina att det är en njutning att titta ut. Jag passade också på att städa lite på balkongen, men ska fixa lite mera i veckan.
När de hade gått tog jag mig en liten middagslur. Så nu blir det åtnjutning av sol på balkongen strax. Idag ska jag försöka att inte slå huvudet i hyllan som sitter på balkonggaveln under ett fönster. Det är en kombinerad plastruta med hylla. Igår så reste jag mig utan att tänka på att huvudet var precis undet hyllan -pang!!! Aj aj aj. Hur dum får man bli?
Jag antar att de flesta är ute och njuter just nu av solen.
God eftermiddag
Jag har varit ute idag men satt i skuggan Jag är fortfarande sjuk. Skulle ha jobbat i natt men har sjukskrivit mig! Det är ingen måndagssjuka Pagan
Påsken är snart över men för barnen är det lov hela veckan.
Ha det bra! Ska snart äta lite . Gubben fixar maten
Kram
Allting är möjligt

jag tror dig Dolla
Här har påsklovet varit redan och imorgon är det åter skoldag för mina yngel, vilket de verkligen ser framemot
dagen har varit riktigt varm och jag har legat i som en tok. Nu ska jag slappa resten av kvällen och se om TV:n erbjuder lite underhållning. Lite tidsvill och har tittat i söndagstvbladet och det var ju tydligen en del att se - IGÅR!! idag, fanns det inget som lockar. Å andra sidan så lär jag somna bara jag sätter mig så det var väl lika bra. Synd att somna från bra program.
Sajtvärd Tarot