Stavtian
Har just gjort en läggning för mig själv. 5 kort Nutid (narren), dåtid bägardrottningen), framtid (lyckans/ödets hjul), varför jag ställer frågan (Myntprinsessan)och slutligen möjligheter i framtiden (10 i stav).
10 i stav är ju ett ganska negativt kort, ingen lustig prediktion av mina möjligheter. Annars så fick jag kort som jag både förstår och ser vägledningen i. Men märker att den ädla stavtian i min läggning blir ett mycket mer positivt kort – än dess grundbetydelse - eftersom jag ser narrens potential i nutiden och ödeshjulets framtidsperspektiv.
Nu är det ju så att det är svårt att vara objektiv när det kommer till en själv, så vad säger Ni om mina möjligheter i framtiden??
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig som ofta, ofta, ofta får stavtian så ser jag den som en möjlighet att sluta ta på mig andra ansvar (stavar). Släppa dem och koncentrera mig på min egen stav och mitt eget ansvar.
För mig förstärker Narren och Lyckans hjul detta med att släppa och myntprinsessan förstärker det med fokus på sin egen utveckling.
Hittade en bra länk. Använt mig av den i början på min tarotresa…
http://www.learntarot.com/w10.htm
Detta var mina högst personliga tankar…. 
Lycka till! 
Nu vet jag ju inte hur din frågeställning såg ut. Men jag tolkar kortet som att du kanske vill lite mer än du faktiskt orkar (har energi, tid och möjlighet för). Detta gör att du tar på dig för mycket ansvar och en tyngre börda än du egentligen skulle behöva.
Se det som ett "varningstecken" och undvik i framtiden att ta på dig för mycket ansvar. Se över vilka möjligheter det finns att lösa saker på ett annat sätt som underlättar för dig. Kanske finns det någon som du kan dela bördan med?
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus
Stavtian är ju en varning för att ta in för mycket energi, för mycket eld. Kortet handlar ju också om förtryck, kanske mer ett förtryck som man själv låter hända och som man själv kan påverka.
Men samtidigt är detta kort inte vägs ände utan det erbjuder ju en förändring, men förändringen måste vara aktiv och komma ifrån en själv.
Kortet handlar ju mycket om att sätta sig själv i en "het stol", men att man kan faktiskt stiga av stolen om det börjar bränna i rumpan.

Stavtians symboler ses som tunga bördor och det ser ytterst slitsamt ut. I A.E Waites lek där kämpar en man med sina tunga stavar och ser inte vare sig vägen framför sig eller målet han ha i sikte. I Cosmic Tarot leken sitter en man i ett hav av eld omgiven av 10 stavar. Det ser både skrämmande och domedagsaktigt ut – men i båda korten ser man ju hur de lätt kan göra sig av med sina bördor, ta sig från situationen och se klarare på var de befinner sig. I leken Pagan Tarot finns en kvinna som vill ha för många stavar med sig, fler än vad som ryms i hennes famn. Jag får nästan bita mig i tungan för att inte be henne gå 2 gånger, för att få med sig alla. Ytterligare ett budskap om att man kan lösa sin situation på ett annat sätt bara man tänker ett steg längre.
Sedan har vi ju talet 10 som talar om avslut – fullbordan, ytterligare något som signalerar hur man själv uppfattar situationen. Lite grann som döden, att det gamla tar slut och något nytt tar sin början. Men samlar sina krafter och tar steget fullt ut så att säga. Slutet på en cykel. Jag ser tian som ett kort med lyckligt slut.
Tack tjejer för hjälpen. Så gott att kunna ventilera.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Vassego!