Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 1510 ggr
Merc
1

Konstiga drömmar strax efter separation

Har för en tid sedan, dryga månaden, separerat från min dåvarande sambo och mannen jag alltid sett som mitt livs kärlek. Vi har varit till och från i 6 år och nu senast höll det cirka 1½ år. Har trots detta alltid hållt ihop och är ännu till och från otydliga i våra signaler till varann och det är väl det som spökar i mina drömmar. Hoppas att någon här kanske kan ge mig rätsida på om detta bara är mitt ledsna undermedvetna eller om det betyder något. För dessa drömmar fastnar och gör att jag är långt ifrån att kunna gå vidare ..

Dröm ett som jag hade för någon vecka sedan:
Jag drömmer att jag är med honom och ett "ragg" han hade förut. De är tillsammans och hon har ett barn (i verkligheten också) som jag tar hand om. Det är som att jag är hos dom och barnvaktar. Inga konstiga känslor sådär fastän de är med varann medan jag vaktar hennes barn Barnet är i spädbarnsålder men pratar som en vuxen människa med mig. Jätteskum känsla ..

Dröm två, inatt:
Minns inte så jättemycket av denna, mest förträngning tror jag. Drömde att jag ringde honom och vi talade som vanligt, inget tjaffs vad jag minns. Men så räcker han luren till en tjej som han numer träffar en del och jag minns att jag blev fruktansvärt arg, ledsen och sårad men att jag, likt i verkligheten, försöker spela tuff. Jag säger först saker som att (minns inte ordagrannt) men att jag hoppas att hon tar hand om honom och att jag och han alltid hade superkul och sen spårade det mer och mer tills jag ordagrannt berättade för henne något i stil med att jag hatade henne.

Tycks onekligen vara mina känslor som jag trycker ner under dagarna som får spela fritt på nätterna men skulle detta mot förmodan kunna tydas på ett eller annat sätt så får någon jättegärna berätta ..

Pagan
0

Ja det låter onekligen som om du både i verklighet och i drömmen spelar en roll av att du är den starka, den som klarar sig och t.o.m tar hand om andra. Att du är lycklig så länge han är lycklig. Kanske har du en underliggande oro över att han snabbt ska ersätta dig med någon annan. Att du på så sätt snabbt ska bli ett avslutat kapitel.Känner att jag skulle vilja ge dig en stor kram och ge dig lite styrka i dettaKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du fick bra svar av Pagan…

Hur brukar er relation se ut objektivt?

Önskar dig all lycka. Kyss

Merc
0

Tack för svaret och tack till er båda för lyckönskningar Kyss

Relationen ojektivt .. Mja, hur menar du? Lite trött, hehe ..

simudainkain
0

#3 När starka känslor är med kan det vara svårt för oss alla att se klart.

Jag undrade om du hade analyserat er relation på ren faktagrund. Flört

[GunillaR]
0

Det värsta hotet mot en relation är rädslan. Rädslan att förlora. Rädslan kan man mycket lätt komma underfund med varför den kommer  upp och vad det egentligen man är rädd för.

Merc
0

#4 Jaa. Alltså vi pratar en hel del varje dag och igår var jag där faktiskt, hos honom. Men mer som vänner. Har tidigare fått samtal och sms som för mig varit tvetydiga men nu på senaste mer kontakt om allt och inget .. :) Kan väl vara för att jag fortfarande har starka känslor som jag ser det jag vill se, precis som du skrev. Usch vad jobbigt detta är .. :(

#5 Hur får man veta vad det är man är rädd för? Jag kan rent spontant gissa att jag är rädd för en framtid utan att ha honom vid min sida ..

simudainkain
0

#6 Jaa, det är jobbigt…!

Pagan
0

En seperation är ju en förlust och sorgeperioden kan ju vara olika för oss alla, men den måste vi gå igenom och först då vi vågar se hur det verkligen är - då kan vi få lov att sörja det som inte blev. Förhoppningar som grusats, en vän vi förlorat, ensamheten som följer och ovissheten om hur det ska bli - det är mycket som går igenom tankar och hjärta. Sucks big time!!!! Mycket som går i vågor. Kram och styrka till dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Om jag skulle råda dig så skulle jag säga att du skulle bryta kontakten med honom här och nu. Att träffas och älta en massa bara förlänger plågan och hindrar egentligen sorgearbetet. För om ni inte har några barn ihop och heller inte har några "papper" på ert förhållande, ja då är det "bara" att stänga dörren och gå vidare.

Alla separationer är jobbiga, det finns egentligen inte några genvägar.

När jag pratade om rädsla förut, så menade jag att rädslan att förlora någon kan faktiskt vara så stark att den kan påverka ett bra förhållande negativt.  För rädslan i sig kan skapa "spöken" som inte finns.

Det är en jobbig situation som du befinner dig i just nu. Så jag skickar också en massa styrkekramar till dig.

Merc
0

#9 Jo jag förstår vad du menar och jag står i valet och kvalet om jag ska göra det .. Känns på ett sätt som om det vore bäst samtidigt som det känns som om jag totalt ger upp då .. Att jag sumpar chansen. Vi har ju båda sagt att vi vill att det ska funka och hoppas på oss i framtiden så det är just det som jag är rädd för ..

Hua, vad jag ältar. Vissa stunder är det fruktansvärt. Tack så oerhört allihop för erat stöd! I detta läge vill jag så gärna lära mig allt om Tarot, behöver vägledningen.

simudainkain
0

Vi har tarotcirklar ibland då vi lägger för varandra. En är precis avslutad.

Annars funkar Tarot bra för mig dessa situationer för tydliggöra mina känslor och tankar för mig själv.

Lycka till!

[GunillaR]
0

Ibland måste man släppa för att få.

Om du har en fågel i handen och stänger den inne i din kupade hand, så gör fågeln allt för att göra sig fri. Men om du öppnar handen och bjuder den att komma tillbaka om den vill, då vet du att om den kommer tillbaka så är det för den vill av egen fri vilja.

Merc
0

#11 Hur kommer man i kontakt med en såan tarotcirkel?

#12 Gunilla, tack så hemskt mycket! Det är så logiskt men ibland behöver man få höra det (eller läsa i detta fallet).

Kram på er alla, ni är så goa!

simudainkain
0

#13 Gilla lägger ut en förfrågan. Då är det bara att tacka ja…  Flört

[GunillaR]
0

Ja det kanske snart är dags igen! Glad

simudainkain
0

#15. Yep, jobbar hårt på dina tips till mig…. Flört