Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 917 ggr
Pagan
0

Godmorgon söndag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upp & Hoppa! Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

idag ska jag fortsätta med röjandet och fejandet. Ska ta itu med tvätthögarna och kanske också plantera lite i krukorna. Får se var det landar. Ska försöka hinna med lite slappartid också.

Kram

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon Pagan och alla andra goa vänner här. Skrattande

Jag har redan varit ute och druckit kaffe, nu slappar jag här.Tungan ute Tvätten fixade jag igår. Ta hand om dig själv med Pagan för det är den enda kompis du alltid kommer att släpa med dig genom livet.

Har suttit och filosoferat över en del gamla drömmar jag hade i tonåren. Väldigt intressant nu när man har lite mer perspektiv på dem. ObestämdOskyldig Som du vet så är mitt minne "gott men kort" Flört

En dagens tanke av Louise L. Hay får vi väl ha idag.

"Jag har tillit till universum och dess förmåga att ge mig allt jag behöver."

(Jag har tålamod, jag har tålamod, jag har….Flört)

Ha en skön söndag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Filosofen har vaknat hör jagGlad minns inte vad jag hade för drömmar i tonåren. Minns den perioden som fullt ös hela tiden. Hade 3 jobb, flyttade redan som 15åring och hade fullt upp med mig själv tror jag. Vilka drömmar hade du och har de slagit in?

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#3 Du ska alltid vara värst. Flört Jag var 16 år när jag flög ur boet.

Runt 10-13 någon gång drömde jag att jag och min mamma stod högt uppe på svarta väldigt spetsiga klippor. Inget obehagligt, rätt som det är så försvinner mamma ner i avgrunden som finns  framför oss. Jag tittar ner och undrar lite över hur hon ska ta sig upp.

Efter en stund kommer hon uppsvävande i en vit klänning och vita vingar. Medan hon sakta glider förbi mig uppåt, tittar hon på mig och säger: Du ska inte vara orolig allt ordnar sig.

Nästa dröm är strax efter min mormor gått bort och vi flyttat ner i hennes lägenhet. Jag ska begravas och jag är sen…Obestämd När jag ligger i kistan, behöver jag gå på toa,Förvånad så jag öppnar locket som är delat på mitten. När jag kommer tillbaka och står i kyrkgången ser jag hur prästen lägger på locket och öser de tre skovlarna jord över. Jag står och ser på min egen begravning.Tyst

Ingen av drömmarna upplevde jag obehagliga på något vis. Snarare trygga. Den första drömmen har alltid gett mig trygghet, jag har alltid varit älskad, trots all turbulens runt mig, tonåren var ganska stökig.

Pagan
0

Ja en som blir kissenödig under sin egen begravning och således missar den har nog brått i livetSkrattande Jag skrev dagbok under många år. Men eldade upp dem för ett par år sedan. Det ångrar jag ibland. Borde ha läst dem innan. Fast det är klart vissa saker minns man ju ändåSkäms

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

God förmiddag. Samma väder som igår men det finns intet dåligt väder… Här ska tvättas och städas idag. I dag blir det lyx, svärmor bjuder på middag, eye fångad gädda som lagas i ugn. Mums! Ska försöka få igång dagen här, vi är lite slöa idag men känner jag barnen rätt lär vi få använda lasso för att få in dem i kväll. Ha en skön söndag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

Äsh så min mobil stavar!" Eye fångad" ska vara egenfångad.

/ Skogshumblan

Pagan
0

Skrattandetrodde det var en terminologi som jag inte begrep. tack för klargörandet skogis.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Godmorgon Skogis. Har du tränat på lassokastning innan? Kan ju bli en kul lek för ungarna. Flört

# Haha ja Pagan det där man vill glömma har ju en förmåga att dyka upp när man minst vill det.Skäms Fast trösten är att de flesta har sina små skelett i garderoben som ramlar ut när man har lyckats förtränga dem.Oskyldig Synd du brände dem, tror dina barn uppskattat att läsa om mors bravader. FlörtTungan ute

simudainkain
0

God förmiddag alla!

Låter som en livsfilosoferande dag för er också Isa och Pagan. Låter härligt Skogis. Tack för klargörandet, undrade också över eye fångad.

Har sovit i natt. Är seg och förkyld fortfarande. Blir lite städning, en soppa till för frysen. Sedan ett försök till ute i solen.

När det gäller äventyr var jag för trött igår för det själv. Fortsatte i stället att läsa Marion Zimmer Bradleys serie om "The Renuniciates" i hennes Darkover serie. Ingen kan klaga på spänning där inte. Sedan bra stöd till funderingar över kvinnorollen och hur kvinnor i egentligen.

Undrar vad jag ska gör för äventyrligt idag, Obestämd.

Ha en bra dag, alla. Flört

[GunillaR]
0

God middag!

Sovmorgon idag, lite längre än vanligt.

Nu har solen brutit fram och inte ett moln på himlen, bara några dimmoln i öster som säker snart försvinner.

I dag ska jag försöka göra så lite som möjligt, det gick ju inte igår, Men å andra sidan så länge man har roligt så gör det väl inget att man inte slappar. En promenad ska det bli och denna gången ska jag ta kameran med mig, vill gärna ha en bild på det gulblommande trädet..

Sen blir det ju solning på balkongen i eftermiddag en stund.

Jag har just nu bok-abstinens. Dags att åka till bibblan och låna någon bok av …….ja vad det nu hon hette………..Diane Gal………..

Herregud varför ska det vara så svårt att komma ihåg namn???

Önskar er alla en sköööööön söndag Glad

Skogshumblan
0

*fniss* kan ni inte "humbliska"? Nä som sagt, min mobil har lite egna åsikter när det gäller stavning… Fast den har lärt sig stava till Simudainkain helt själv:D. Nej lasso har jag inte prova innan så det blir något nytt. Kanske funkar eller så trasslar jag in mig själv:P

/ Skogshumblan

simudainkain
0

#12 Woew!!!

Kanske bedövningsgevär???

Skogshumblan
0

Bra idé Simudainkain! * skriver upp det på listan med saker att prova då barnen ska " fångas"*

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Då blev det en promenad med kameran Glad

Här är forsytian och träden med gula blommorna. Men man ser ju inte mycket av trädet…

simudainkain
0

#15 Va, fint Gilla. Flört

Isa56
0

#15 Ljuvligt Gilla. Tungan ute

[GunillaR]
0

Förstorar man upp bilden så ser man de gula blommorna på trädet. Undrar vad detta är för träd.

Jag planerade att sitta på balkongen och sola nu i eftermiddag, men se det gick inte det! En massa mörka moln bara drogs över Malmö som en magnet. Där fick jag!

Skogshumblan
0

Dubbelpass judo avklarat. Hade tänkt få ta mig en lugn stund i duschen men dotera ville ut… Killarna drog till skogs på geocatch och här spy jag i strålande sol sken och gungar min dotter. Tänk vad små enkla saker är härliga! Gilla ditt träd skulle gissa Ginst eller forsythia, blandar ihop namnen men ginst känns mer rätt…

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Busken är forsytia och trädet är inte ginst. Ginst har vi i buskar och den blommar inte än.

Pagan
0

Gilla: Diana Gabaldon heter författaren.

Nä du Isa, mina dagböcker lämpar sig inte som lektyr till mina barnTungan ute herrejösses!!!

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#21 Hahahaha tror dina barn har en annan uppfattning. Flört Nä jag är också tyst om vissa eskapader.Skäms Iallafall till dotra fyllde 30 och det gjorde hon för några år sedan. Flört

[GunillaR]
0

Tack Pagan! Nu har jag skrivit upp namnet på en stoooooor lapp!

Glad

Skogshumblan
0

Åter igen stavar min mobil… Spy ska ju vara står … Modern teknik!

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

# 24 - Ha ha, jag trodde du stod och spydde i solskenet. Foten i munnen

Isa56
0

#24 Jag var också inne på Gillas linje, sen funderade jag på om du stod där i solen och sydde…ObestämdFlört

[GunillaR]
0

Skogis, kan du inte slå om till normala bokstäver i mobilen? Så att det blir de ord du skriver.

Skogshumblan
0

Haha kan säga att min mobil bjudit andra & mig på många såväl huvudbry som asgarv! Jag har en iphone och den har ett stavningsprogram inte går att stänga av men som har en god sida, den lär sig ord när man skrivit dem några gånger så era "nick" behöver jag sällan skriva ut numera;)

/ Skogshumblan

simudainkain
0

En manlig kollega skulle för några år sedan visa fördelarns med att mobilens sms-textning står inställd på ord. Då Lotta blev kött, tyckte dessa killar det blev för grovt och hela övningen las ner. Använder bara bokstäver ännu… Flört

Gilla och Pagan. Har en syster som blev alldeles till sig när hon hittade "slända i bärnsten". En Lottabok!!!Tungan ute Var beställer man en Jamie? Flört

[GunillaR]
0

Jag ställer alltid in min textning på vanliga bokstäver. Det tar precis lika lång tid att radera felaktiga ord som att skriva dem direkt.

Isa56
0

Har ni märkt något nytt när man klickar på publicera?

Jag håller på att få hjärtsnörp varje gång jag klickar, hela skärmen blir svart och sen dyker det upp en liten ruta där det står att den skickar till iFokus. FörvånadFlört

Pagan
0

Simudainkain -

en Jamie Frazer får man beställa från Skottlands högländer. Sådana karlar "görs" inte längre. Tungan ute De försvann med klanerna. Mycket tragiskt för oss kvinnor i modern tid. Fast vi kanske får göra som Claire i boken ta oss tillbaka till 1700 talet.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, nu har jag missat saker här igen… Beställa en kal som funnits, attans! Mr Darcy vore inte fel;) Men jag är så tacksam och nöjd för den man jag har, och tänk att han stått ut med mig i snart 11 år!

/ Skogshumblan

simudainkain
0

#31 Yep, hjärtsnörp här också…

#32 Hm, ja det låter nåt det…

#33 Det var Gilla som ville läsa lite "inspirerande" böcker. Både Pagan och jag har läst dem. Har hela serien faktist… Tungan ute. Mr Darcy är helt ok också…

[GunillaR]
0

Fast det ska ju vara rätt mr Darcy………. Tungan ute

simudainkain
0

#35 Jepp, jajamän och javisst!!!!! Tungan uteFlört

Skogshumblan
0

Mums! *dregglar drömmande*

/ Skogshumblan