Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 1136 ggr
Pagan
0

Fullmåne 18 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äggmåne Månen i skorpionen

Fullmånen infaller natten mellan 17 – 18 april. Månen börjar avta redan tidigt på morgonen den 18 april.

Människokroppen: Månen i Skorpionen påverkar urinblåsa, urinrör, könsorgan, och prostata.

Kroppsvård: En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka massage.

Hem: Vattna dina växter. Olämplig tid för målning och lackering, färger tenderar att torka långsamt.

Trädgård: Denna dag är lämplig för att klippa gräsmattor, gödsling blommor, sådd, plantering, och även skörd och torkning all slags medicinska örter.

Chakra: Månen i Skorpionen påverkar Muladhara (1: a chakrat), och Svadhisthana (2: a chakrat).

Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser:
Färg: Rött och orange
Stenar: Agat, Hematit, Red jaspis granat, röd korall, rubin, karneol, mån sten.
Essens: Ceder, Ros Äpple, ylang ylang, sandelträ

När månen går in i skorpionen kan det innebära att du har det arbetsamt känslomässigt. Det finns risk för ökad avundsjuka, girighet, avund och andra negativa känslor. Du tenderar att se allt i antingen svart eller vitt. Din sensualitet ökar och dina känslor går på högvarv samtidigt som din känsla för diplomati och takt minskar märkbart. Men det är en bra tid för att en sysselsättning som kräver intensitet och total hängivenhet. En opposition mellan Mars och Saturnus innebär att saker och ting hakar upp sig. Många upplever frustration och tålamodet tryter. Detta är ingen gynnsam tid att starta nya projekt.

Bjud din inre häxa eller trollkarl att komma fram ur sitt gömställe under denna magiska måne. Det är en utmärkt tid för besvärjelser och för att utföra ritualer. Du är mer anpassad till både det osynliga riket och den mörka sidan nu du känner dunkla känslor som kräver sitt utlopp. Dela dina djupaste känslor med någon du litar på. Detta är inte en tid att festa med flera - planera en intim date i stället.

Påminner om att det åter är dags för nätverkets globala healingsession till Moder Jord! Healingsessionen äger rum måndag 18 april klockan 20.00-20.30.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Hoppas på en lugn och fin start på veckan men efter att ha dragit 7 i svärd för andra dagen i rad så får jag affirmera mer ordentligt för att det ska bli så. Känner av denna månes  effekter och häxan i mig behöver några rejäla dekokter för att åter bli sitt sanna jag får nog tugga lite alruna tror jag. Flört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack Pagan för en mycket intressant läsning. Kyss 

Det här blir ju hur kul som helst för mig. Med nya uppgifter på jobb i sikte.Flört Jag känner mer hur "bitchen och "clownen" i mig vaknar, vill retas med folk. FlörtOskyldig 

(Ja, tugga du alruna, jag tuggar tuggummi.Tungan ute)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

simudainkain
0

Tack för inspirerand läsning Pagan!

Grattis Isa! Flört

Pagan
0

Vassegoa gott folk. Påminner om healingen för moder Jord kl. 20.00Glad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Nej nej nej, jag glömde!!! Skäms

Jag har stått och strukit tvätt och sedan bara stupade jag rakt ner i fåtöljen. Men jag ska göra en meditation ikväll innan jag lägger mig. Jag tror att det jag känner i mitt hjärta till jordens hjärta ständigt är i rörelse, det känns så.