OT - Skriva dagbok
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har börjat skriva ett mail till mig själv nu innan jag lägger mig, där jag skriver lite om hur dagen har varit, om något var bra eller om det blev något strul. Ungefär som en dagbok.
Kruxet är att jag inte riktigt vet var jag ska spara dessa för det skulle vara roligt att ha dem sparade.
Jag tror att det har en viss terapeutisk effekt också eftersom man går och lägger sig när man har fått ut det som känns fel på pränt, då har man liksom "gjort sig av med det".
Ja ni förstår vad jag menar.
Kanske man skulle skriva den i Anteckningar…………..
Kanske man skulle skriva dem veckovis i Word
Mapparna kan man ju lägga i mina dokument.
Fler förslag?
En mapp som du sedan kan dra över på usbsticka och spara ifall du vil det. Extern hårddisk? Finns små som inte är jättedyra. Kan få plats där för att vara "ur vägen" för dina andra hårddisk och även vara säkert sparar på en egen disk.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
USB sticka har jag ju redan och där får ju plats jättemycket. Man kan ju lägga in dem veckovis. Ett dokument per vecka.
Ja precis . :)
/ Skogshumblan

Har du google konto? Jag har ex.vis mailen via google, där kan man spara hur mycket som helst. Skapa olika mappar för diverse och färgmarkera dem. deras spam skydd är också skitbra. Google har ju även G drive som är en extrern hårddisk du kan nå överallt ifrån så länge du är uppkopplad. Då finns allt kvar även om du tappar USB stickan eller datorn havererar. Chattfunktionen är outstanding också. Hmmm gör ju reklam för google här märker jag
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 4 - Du menar att man sparar sina mappar på Google och inte på sin hårddisk? Då skulle man kanske ta sig en funderare. Kan man skicka upp bilder också?
Tja, om man skulle………….
Undrar om jag inte registrerade ett konto för hundra år sedan, återstår att se…
Gmail är jättesmidigt! Min man och jag samkör våra kalendrar där och smidigare "vardagspusslande" får vi nog leta efter!
/ Skogshumblan
Google documents finns ju..
du har t.o.m en kalenderfunktion som du kan ha i heldagsformat - värsta dagboken