God morgon 14 april
( God morgon och välkommen till en ny härlig dag.
Hoppas du sovit gott och haft en skön morgon innan du hamnade här. Drömt något trevlig hoppas jag, fått en skön och vilsam frukost så du är lugn och fin nu inför det du har framför dig idag.
Själv ska jag snart gå och lägga mig men jag har lite svårt att komma till ro efter jordningen jag gjorde i kväll. är för uppåt och energisk. Tror viss del är nervositet också.
Framåt sen eftermiddag ska jag ta en av mina obefogade rädslor i hornet och göra mig av med den på sikt. Hoppas jag. Jag är av någon oförklarlig anledning livrädd för hästar, de bits i ena änden och sparkas i andra har jag fått för mig. Så jag ska hem till en vän som jag verkligen litar på och hennes snälla fina hästar. Jag ska in i min rädslas mörkaste vrår och dra ut alla hjärnspöken ur sina gömmor. Planen är att den där hästtokiga tjejen jag en gång var ska få komma fram igen och att jag så småning om ska våga mig mer och mer på det här med hästar. Jag gillar ju (vissa) djur egentligen….
Men först ska jag sova gott i natt, ha en fin dag med mina barn, påskpyssla på sonens förskola en stund på eftermiddagen när vi hämtar och så klart ladda mig med positiva tankar om hästar och inför mötet med mina minnen kring hästar.
Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God morgon, alla!
Och lycka till idag, Skogis! Bara din önskan och inställning till eftermiddagens övningar säger mig att det kommer gå jättebra! Buss på! 
Min arbetsdag idag består av möten och möten… Men förhoppningsvis går dagen fort!
I kväll ska jag ha lillkillen hos mig och det ser jag fram emot, det var ett tag sedan av olika anledningar.
Ha en bra dag, allihop!
*kramar om alla som vill/behöver*
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej hej!
Lycka till idag Skogshumblan!
Har fullt ös på jobbet, kundevent ikväll så jag hinner inte umgås med er idag!
Önskar er en riktigt skön torsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej!
Va bra att du tar tag i dina rädslor Skogshumblan, lycka till! :)
Själv håller jag på att skriva pm till skolan ganska kul men just nu har jag tagit en liten break och inväntar att inspirationen ska komma till mig (låt den komma snart!) ;). Sen ikväll ska jag på en kurs i mindfulness kan nog bli intressant!
Hoppas alla får en fin dag! :)
God förmiddag!
Jag har sovit gott och länge 
Idag är det tvättdag så jag har inga fritidsproblem idag. Det verkar som att solen håller på att bränna bort molnen. Kanske det blir möjlighet till lite solning på balkongen i eftermiddag.
Skogis, jag känner också en motvilja att vara nära hästar. Vet egentligen inte varför, för när jag var en skolflicka så var jag och en kompis nästan varje dag och hjälpte till i ridstallarna. Ibland fick vi rida en häst några varv som tack.
Finns det ett staket mellan mig och hästen så går det bra, annars håller jag mig på behörigt avstånd.
Ha en fin dag! 
God förmiddag
Frost på marken i morse. Men nu skiner solen. Ska åka och handla snart Sen i eftermiddag ska jag forsätta och sätta om plant . Jag har odlat tomater , petunia , lite persilja chili mm. Nästa vecka ska jag så gurka.Roligt när man ser att det växer . Ute är det snart snöfritt på gården. Det är tidigt , brukar ligga kvar längre snön. Men det brukar komma lite mera snö innan allt försvinner. Tjälen är djup så det dröjer nog innan man kan sätta ut plant. Inte förrän i slutet av maj början av juni.
Ha en bra torsdag
Allting är möjligt
# 5 - Och sen växer det så det knakar med alla dessa ljusa nätter 
#6 Ja precis och allt smakar så mycket godare här uppe 
Allting är möjligt
God middag till eder alla! Gläder mitt hjärta att alla verkar ha en sån bra dag. Spännande med jordning Skogis. Vad gjorde du? Har också en hälsosam respekt för hästar även om jag älskar djur. Hm, dags att möta min rädsla där också igen… Håller tummarna för dig. Medveten närvaro finns i många filosofier, tycker att det hjälper mig i alla fall. Har nu kommit så långt, jag som brukar vara sämst på meditation, att meditation till och från jobbet känns naturlig. Själv föredrar jag den mer traditionella yogan framför Mindfulness-Based Stress Reduction. Men tycker att det är bra att det finns olika varianter så alla hittar sin.
Ojdå, fascineradës så av era dagar. glömde berätta om min… *ler* Här är det häpnadsväckande nog sol och hela 11 grader plus. Förkyld idag med. Ska avboka lunchen imorgon med min moster. Är inte direkt iform. Ska göra ett litet kvällspass dock.
Strålande sol här. Underbar dag. Har varit ute nästan oavbrutet sedan halv nio i morse och varken barnen eller jag vill gå in:) Lärde känna en granne här idag och dukade med henne på fm och sen på em "Påskpyssel" och fika på sonens förskola, väldigt trevlig dag med andra ord:) Tack för peppet inför min lilla hästdate;) Ska bli spännande, jag börjar bli lite nervös faktiskt. Men goda positiva tankar som "*mitt namn* du är inte rädd för hästar, du är vän med hästar." Lite så som Börje Ahlstedt berättade om i Skavlan att han gjort inför rollen som "Mattis". Kan han så kan jag! ;) Ha en skön kväll alla!
/ Skogshumblan
God eftermiddag!
Jag trodde ju att jag skulle tvätta idag, men så var det inte. Det fanns något i bakhuvudet som sa att detta inte var rätt, så för säkerhets skull gick jag ner och kollade - mycket riktigt så är min tvättdag på måndag. Så där stod jag plötsligt och hade en hel dag!!
Det blev grundmålning av en tavla och uppläggning av gardiner. Jag sätte nämligen upp rena gardiner i vardagsrummet igår. Tänkte köpa nya men kom på att jag faktiskt hade två par som jag kunde sätta ihop, båda i beige färger. Och eftersom de var så långa så att de släpade på golvet och att jag inte längre vill ha mina gardiner så, så var det bara att plocka fram sax, nålar och tråd. Nu är två av fyra längder upplagda. Jag gitter inte mäta och plocka ner dem utan lägger upp dem på plats. Nästa gång ska jag sy dem på maskin, men nu får de hänga med handuppläggning.
Solen kom fram till slut men det är inte så där jättevarmt som det var häromdagen, men vädergubbarna har lovat varmt till helgen.
Jag blev så glad idag då jag gjorde en upptäckt. Min ena blomma "väntar barn" - he he. Jag köpte blomman i vintras då den blommade. När den hade blommat slut så klippte jag av stjälken och nu har det kommit upp en ny knopp. Jag har naturligtvis glömt vad blomman heter men det är en slags ananasväxt, mörk och ljusgrönrandig på tvären. Bladen är ganska styva. Blomman som kommer blir lång på sin stängel och knallröd. Nu har den och andra blommorna fått näring.
Nu är det snart dags att ta kväll. Det blir ugnsgrillade kycklingvingar med ris och yoghurtsås, smarr 

Godkväll på er
Just nu är du nog i väg med hästarna skogis, pepp pepp kommer här
Här var det grått och regning i morse, men sedan 10 tiden har solen visat sin bästa sida. Det är så härligt med detta underbara ljus.
Hoppas alla haft en trevlig dag. Låter som du fick en del gjort i dag Gilla. Sparat pengar med eftersom du slipper köpa nya gardiner. Kanske köpa nya kuddar i stället
Imorgon är det redan fredag, tiden springer inte längre - den rusar.
Kram
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Wohoo vilken kväll! Jag har definitivt haft fel! Jag har både ryktat, gosat med och ridit på häst idag. Vågade mig på trav till och med men hej vad ovan jag är. *bockar av hästar från min "saker att dra ur mörka vrår"-lista* Har haft en kanondag och kommer somna bums känns det som.
/ Skogshumblan

Härligt Skogis. Var själv hästtjej och red under många år. Älskade det! Efter jag blev släpad i stigbygeln 2 km med skador över hela kroppen då hästen skenade p.g.a högt ljud så var jag livrädd många år. Hyrde då en häst en sommar och rädslan avtog sakta. Men nu har jag inte ridit på lääänge. Men jag förstår till fullo din känsla i dag
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#13 Gratts Skogis. Blir inspirerad.
#15 Håller med Pagan. Tänkt på dig också och oroat mig… 
Pagan, hu vilken otäck upplevelse du hade där med hästen ifråga. Skönt att du tog dig själv i kragen mötte hästar igen:) Simudainkain, på dem bara! Det dy funderar på att ta tag i. Buss på! ;)
/ Skogshumblan

Hipp hipp hurra för Skogis som klarat av dagens uppgift och bitit rädslan i svansen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack Elpida!
/ Skogshumblan