Tarot iFokus

Tarot

Etikett: drömmar
Läst 1577 ggr
Zynell
0

Dröm: Spela kort med änglar om världens öde.

Då jag ofta drömmer drömmar om framtiden osv lägger jag gärna upp dem här för att bolla tankar.

I natt hade jag en dröm och av alla underliga drömmar jag haft tar nog den här priset! Snälla, hjälp mig att reda ut den!

Drömmen är ganska lång, så jag kortar ned den till det som är relevant.

Jag står utanför centrum i drömmen här där jag bor. Tillsammans med min mamma, två unga killar och en ängel står vi och väntar på en annan ängel.

Ängeln som står och väntar med oss är helt klädd i vitt. Han är väldigt vacker med vitt, axellångt hår. Han säger ingenting genom hela drömmen och håller sig mest i bakgrunden.Han har inga vingar men vi vet att han är en ängel.

Vi står och väntar på en annan ängel som är sen. Vi är alla lite irriterade över detta.

Till slut dyker han upp. Han är klädd i svart, svart hår och är lång. Han skiljer sig mycket från den vita ängeln. Han är kaxig, auktoritär och flörtig. Jag tror att jag har drömt om honom förut.

Utanför centrum står ett tält i en gråvit färg. Vi sätter oss ned i tältet kring ett metallbord. Vi börjar spela kort - den som vinner kommer att avgöra jorden öde dvs antingen den vitklädde ängeln eller den svartklädde.

I drömmen vet jag precis vilket spel vi ska spela, men helt plötsligt kastar någon alla korten på bordet så att man ser alla kort. Jag blir förvånad och min mamma säger att spelreglerna har ändrats.

Jag tar upp ett kort och tittar på det - klöver ess.

Jag sitter intill den svartklädde ängeln och han säger att det första han ska göra om han vinner är att se till att alla brandsläckare försvinner. Förvånad

Under spelets gång försöker jag lista ut vem denne svartklädde ängel är. Vid ett tillfälle är jag helt hundra på att han är ärkeängeln Mikael, men inser snabbt att det är fel.

I drömmen flörtar han hela tiden med mig. Tar mig på benet och kysser mig.

Jag minns att det kittlas när han rör vid mitt ben - ganska mycket.

När han kysser mig håller han upp en tunn och genomskinlig slöja mellan oss som för att markera att vi tillhör olika världar. Det var i varje fall den första tanken som slog mig efter att jag vaknade. Om det stämmer vet jag inte. Jag blir alldeles salig och yr i huvudet av kyssen.

Här börjar jag långsamt vakna upp och försöker somna om, för jag måste få veta hur allt det här slutar, men det går inte. En minut senare ringer väckarklockan. Och jag vet fortfarande inte vem som vann kortspelet.

simudainkain
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hm, vilka drömmar du har. Förvånad.

Upplever du någon maktkamp i ditt liv ? Har du någon dragning till mörka sidor?

Nyfiken. Skäms

Zynell
0

#1 Ja, verkligen! Har en massa underliga drömmar, till exempel i en dröm där jag är gigantisk och förstör en hel planet. Hmm …

Maktkamp nej, men jag vill göra drastiska förändringar i mitt liv.

Jo, det stämmer. Jag har alltid dragits mer till "mörka sidor" eller hur man nu vill kalla det. Varför undrar du? Glad

simudainkain
0

Starka tydliga drömmar enligt min erfarenhet kan visa på saker som man behöver ta itu med i sitt vanliga liv. Det är min erfarenhet.

Sedan med mörka sidor kan antingen vara något man inte vill se hos sig själv. Men ger ett bättre liv när man accepterat den sidan och kan bemästra den. Den andra aspekten är att man för mycket "goodie two shoes" och ser naturliga saker som sexualitet och makt som mörka. Sidor man behöver bejaka hos sig själv.

Har själv vandrat denna väg och känner igen mig. Har precis fått höra igen att jag ska mer följa min lust från barnet inom mig och inte vara så präktig…! Flört

Skogshumblan
0

Nellie, jag kan inte drömtolkning men det jag känner är, att du ska ta en funderare själv, fundera och sök det som Simudainkain skriver om med hjälp av dina kort." Tarot ljuger aldrig och visar bara sanningen i de doser du kan och orkar hantera" är ord som kommer till mig. Behöver du hjälp med läggning eller tolkning finns många här inne som gärna hjälper dig. Stor kram!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

Nellie, esset du nämner. Klöver ess, betydelsen av det kortet i Tarot, säger det dig något? Kika på det så kanske det är en ledtråd:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Zynell
0

Det är en bra idé att försöka lägga kort för att tolka drömmen. Gjorde det precis, men blev inte särskilt mycket klokare. Så om någon kan tänka sig att lägga kort åt mig skulle jag bli jätte glad! Självklart lägger jag kort tillbaka, om så önskas. Glad

[GunillaR]
0

Nellie. vi har alla mörka sidor. Ingen är helt av ljuset. För om någon påstår detta, du ljuger hon/han.

Ljuset skulle heller inte synas om inte mörkret fanns. Mörket behöver inte betyda ont och ljuset behöver inte betyda gott. Mörkret är och ljuset är.

Ibland så blandar vi ihop detta med ljus och mörker och säger att naturliga känslor som till exempel ilska är av mörker, och att vi inte får lov att vara arga. Visst får vi vara arga och visa vår ilska om vi upplever att något är fel, vare sig det gäller hur vi själva eller någon annan blir behandlad. I vårt svenska samhälle får man inte sticka ut, man får inte slå näven i bordet, man ska helst knyta näven i byxfickan och ta en kopp kaffe istället. Inget fel på en kopp kaffe men att undertrycka sina känslor skapar bara spänningar i kropp och själ. Så småningom har man så mycket spänningar att där inte får plats med flera och då vet vi inte vad vi ska göra, för alla små arga känslor har plötsligt förvandlats till ett stort monster.

I drömmarna speglas ju vår  upplevelse av oss själva och även vår omvärld. Man tror att man lever i trygghet men det kanske bara en en "slöja" det som vi uppfattar som trygghet. Vi har fått lära oss att trygghet har med ekonomi att göra. Har du en stabil ekonomi så är du trygg. Ja, så vill våra politiker att vi ska känna, men de har helt glömt bort att vi är kännande och tänkande varelser, vi människobarn.

I din dröm möter du både den ljuse och den mörke. Den ljuse finner sig i bakgrunden emedan den mörke blir intressant för dig. Och på något sätt så har du lagt både dina privata och omvärldens väl och ve i samma burk. Du upplever otrygghet i båda världarna, eller kanske inte vet om du ska känna trygghet, rädsla, ilska eller vad det nu är för känslor. Vilka känslor är tillåtna och vilka är förbjudna? Det där vill du reda ut.

Att lägga kort för att tolka drömmen nu idag…………..jag tror inte det hjälper dig alls.

Nu har du skrivit ner drömmen här och har den på pränt, så nu behöver du inte vara bekymrad av att du ska glömma den. Det jag skulle råda dig är att låta allting sjunka in och landa. Sätt dig själv utanför och titta på symbolerna i drömmen.

Och vänta lite med korten!

Zynell
0

#7 Mörker för mig behöver inte betyda negativa saker. Bara lite mer av allt. Svårt att förklara, men jag tycker att du ger en bra förklaring på det.

Intressant att du säger att om vi är arga så bör vi få vara det. i min situation är det tvärtom. Så fort jag blir arg eller sur får jag höra att jag ska lugna ned mig och att jag inte har rätt att bete mig på det här eller det där sättet. Det bygger bara upp min frustration och gör mig bara argare - men även att jag biter ihop och döljer alla känslor inom mig.

[GunillaR]
0

Man kan få vara arg utan att "bete sig". Och vad innebär det förresten att "bete sig". För om man inte låter sin ilska gå fysiskt ut över någon annan levande varelse, så är det väl ok. Men så fort man höjer rösten i Sverige, så "beter" man sig. Våga visa att du är förbannad.