God morgon 5 april.
Hoppas ni alla sovit gott och är pigga nog att ta er an en ny dag. Här är grådisigt och det ser ruggigt ut men den sol vi hade igår kan gott få skina lite på er andra lite också. Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morrn morrn…eller förmiddag snarare!
Mycket att göra på jobbet så jag svingar in lite senare!
Tjingeling!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmiddag!
Sovit gott, jajjemän! Vädret verkar inte vara någon höjdare idag, men vem vet, kanske solen kommer fram. Man kan ju alltid hoppas.
Jag hann inte med någon skissning och grundmålning igår, men idag ska det bli. Jag är ju en sådan tidsoptimist, helt medveten om detta men jag tycks aldrig lära mig i alla fall. ……hm………
Har snart gått igenom hela datorn för att ta bort det jag inte ska ha och spara det som ska sparas. Är dock lite tveksam om hur jag ska göra med antivirusprogrammet som är ett download. Ska jag spara detta eller kommer det att laddas ner när jag återigen är uppe på nätet?
PAGAN!!!!!!!!! Vad säger du???
Nu önskar jag alla en bra dag 
God eftermiddag
Solen skiner från en klarblå himmel Jag har nästan nyss kommit i gång Känner mig lite slutkörd efter helgens jobb Ska tillbringa några timmar ute nu på eftermiddagen. Behöver tanka lite energi!!
Ha en bra tisdag
kram
Allting är möjligt

Olá alla goa
Här är regning & grått. Lite sordin på vårstämningen om man säger så.
Gilla, Vilket virusprogram har du? Det jag har kan jag inte ladda hem utan måste få en skiva hemskickad. Nu har jag iofs sparat mitt första hemladdade och det kan jag ju bara uppdatera, men har du ingen kopia alls? Är det köpt via nätop?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 4 - Det är ett gratisprogram som heter Avast som man laddar ner. Jag får ju uppdateringar dagligen och ibland flera gånger om dagen.
Jag fick ett tips inne på Datorn om att istället välja ett annat program, Microsofts egna antivirus
http://www.microsoft.com/sv-se/security_essentials/default.aspx
Att gå in och hämta ner programmet omedelbart efter ominstallationen. Det går ju några sekunder då man hänger fritt i luften, men det gör det ju alltid när man ska skifta.

5 bästa gratis antivirus
Från Tommy J´s blogg; kanske är det ok ändå - en kan ju ändra sig
De fem antivirusprogrammen vi listar här, är helt gratis att ladda ner och använda. Det är de program vi anser vara bäst. Vilket som passar dig är mest en smaksak. Testa gärna flera av dem, men tänk på att inte ha mer än ett antivirus installerat åt gången. Avinstallera alltid före du installerar ett nytt.
Detta är PCOnlines personligen favorit. Panda har i många år tillverkat kommersiella säkerhetspaket och deras gratis Cloud Antivirus är ett alternativ för dig som vill ha ett skydd men slippa betala. Det ingår ingen support i gratisversionen, vill du ha det får du köpa Pro-versionen eller något av Panda Securitys andra säkerhetslösningar.
Panda Cloud Antivirus arbetar helt och hållet i molnet, vilket betyder att programmet inte har några så kallade virusdefinitioner. Det kommunicerar istället med Pandas säkerhetsservrar. Därför passar programmet utmärkt för dig som alltid är uppkopplad till Internet. Det är snabbt och kräver inte mycket av datorn.
För inte så länge sedan lanserade Microsoft sitt gratis antivirus på svenska. Numera får även företag använda sig av säkerhetsprogrammet, så länge ditt företag inte har fler än tio anställda.
Microsoft Security Essentials har fått god kritik i professionella tester. Det skyddar effektivt mot farlig kod, och det kräver inte speciellt mycket kraft av datorn. Virusskyddet ligger tyst i bakgrunden och sköter sig utan att du behöver tänka på det.
Avast är en klassiker som har många miljoner användare världen över. Historiskt sett har programmet haft ett rätt krångligt gränssnitt, men sedan en tid tillbaka har man byggt om utseendet till att vara mer anpassat till standardgränssnitt i Windows.
Även AVG är ett klassiskt antivirus som har miljoner av användare. Det är lätt att använda och har en hel del smarta finesser. Bland annat kommer det med ett speciellt skydd mot farliga webbsidor, av samma typ av SiteAdvisor eller WOT. Programmet har numera även skydd mot spyware.
För privatpersoner av Avira AntiVir gratis, och antivirusprogrammet skyddar mot såväl virus som trojaner, maskar, dialers och annan skadlig kod. Premium-versionen kommer med många fler funktioner, bland annat skydd mot phishing, farliga webbsidor, virus via e-post och så vidare. Betalversionen kostar cirka 200 kronor men för ett skydd mot olika typer av datorvirus räcker gratisversionen.
Gratis antispyware och brandvägg
Förutom antivirus behöver du också ett antispyware samt brandvägg. Ett par av ovanstående antivirus har skydd mot spyware, men vi skulle ändå rekommendera att du även installerar ett gratis antivirus – till exempel SpyBot eller Ad-Aware. Läs mer om gratis antispyware.
För brandvägg kommer du långt med Windowsbrandväggen som medföljer Windows. Har du minst Windows XP SP2 är brandväggen bra. Har du en äldre version av Windows kan du skaffa någon annan gratis brandvägg.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack Pagan, jag ska kolla igenom dessa imorgon. Har ju några dagar till att bestämma mig.
Hur jag än gör så kommer det att finnas några sekunder då jag befinner mig fritt hängande i luften, men så länge jag inte är uppkopplad på några sajter eller något annat så borde det inte vara någon större panik.
Jag vill ha ett program som är lättskött och inte kräver civilingengörsutbildning eller rymdforskningsutbildning. Det är så lätt att man flippar ut totalt och lägger till en massa enbart för att man kan, inte för att man behöver.
Jag har XP med SP2.
Ad-Aware har jag samt CC cleaner