Nyårsläggningen!
Jag tänkte att vi skulle göra en läggning som berättar lite om det nya året, där vi drar ett kort för varje kategori.
1. För mig själv
2. För mitt hem
3. Ekonomin
4. Jobb/Sysselsättning
5. Kärleken
6. Vad jag inte kan undvika
Berätta gärna här i tråden vad det blir. Skulle någon vilja lägga till en kategori så går detta bra. Om det skulle komma upp ett kort som verkar helt omöjligt eller som inte säger ett dugg, så dra ett nytt.
Åh, vilken fin bild. Denna nyårsläggning ska jag ta och göra åt mig själv.
Den hakar jag också på så får vi se hur det går, Nybörjare som man är.
Annars kanske man kan få hjälp att tolka om det skulle kännas knasigt? 
"Låt själen vara fri"
# 2 - Absolut. Vi använder denna tråden till frågor också, helt OK 
Suveränt, tack! 
"Låt själen vara fri"
Spännande, har själv funderat på en nyårsläggning… Det blir juh superbt med stöd härifrån! (utifall det skulle behövas..)
Det blev för sent för mig idag, men hoppas få gjort den i morgon. Det ska ju helst vara innan den 1 januari. Jag kommer att vara ensam hemma nyårsafton, så varför inte denna natt då det är fullmåne och allting. Det kommer vara fullt med magi i luften!
Fullmåne på nyårsnatten……! Oj, det låter som om läggningen skulle kunna bli mer 'rituell' då.
Oj, ja jag ska göra min ikväll tänkte jag. 
"Låt själen vara fri"
1. För mig själv, Narren, jag hoppas på att jag får en spännande resa under året som kommer.
2. För mitt hem 2 i svärd tillt
3. Ekonomin riddare i pentagram hårt arbetande och trygghet
4. Jobb/Sysselsättning riddare i bägare kämpa för förändring
5. Kärleken 4 i stavar får jag njuta av den nu? hoppas det
6. Vad jag inte kan undvika domedagen, vem kan undvika den. Men jag får tror att det är för det bästa.
Alma
1 Nio stavar, frågan är väl bara vad jag förbereder mig för…
2 Stavkungen, det ska bli spännande att se vad för innovation som ligger i åtanke. Jag hade inte tänkt att flytta hemifrån ännu, men vem vet - det kanske blir så?
3 Sex stavar, en ekonomisk seger låter ju bra, framför allt för en fattig liten student som jag…
4 Tre bägare och glädje.
5 Fem bägare och något jag ångrar…
6 Jag kan inte undvika Stjärnan och söka sanningen inom mig istället för i världen…
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
1. Kung i Bägare
2. 2 i Mynt
3. 2 i Stav
4. Page i Mynt
5. Ess i Stav
6. 8 i Bägare
Drog extra kort för 1 och 5. XIV Temperance och 5 i Svärd.
Kan inte tolka själv så om nån vill göra det så är det snällt.

Jag hade ju velat lägga men mina kort kom inte i dag heller…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hm, Det här får jag inte ihop riktigt.
1. "Prinsessa i Pentagram" (jo lite bortskämd är jag av min man)
2. "Måttfullhet" Hm Gyllene medelvägen.Kompromiss om möbleringen kanske.
3. "Vagnen" Får arbeta hårt för mina pengar?
4. "Drottning i Pentagram" Händer nog inget nytt på jobbet.
5. "Nio i Bägare" Hm fysiskt välmående.
6. "Prins i Svärd" ?
Jag blir så kluven när det är både positivt och negativt i kortet.
Tips och råd mottages tacksamt.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 12 - Det finns artiklar som ger en beskrivning på samtliga kort
. Det är inga större beskrivningar, men tillräckligt för att du ska kunna få vissa nyckelord.
1. 3 Pentagram - jag kommer att samarbeta mer med andra. Människor kommer till mig och lyssnar på mig. Kommer att utvecklas mer under detta år.
2. 8 Stavar - nya ideer, inspiration, kreativitet och möjligheter kommer att råda i mitt hem. En trygghet och stabilitet i mitt hem.
3. 8 Bägare - lite förändringar kommer att bli här, mindre pengar att röra mig med. Att jag ska göra det jag vill och inte bara tänka på pengarna.
4. Kejsaren - en manlig person som ska hjälpa och leda mig till något nytt. Han har mycket kundskap och visdom.
5. Page i Stavar - känner mig mer kvinnlig och säkrare på mig själv. Rädslor försvinner och kärleken växer inom mig. Vågar nu ta in en man in i mitt liv.
6. Döden - att släppa taget om det som hände i det förflutna, så att det nya kan komma in i mitt liv. Gamla vanor, mönster, roller och föreställningar om mig själv ska begravas och nya sidor, egenskaper hos mig ska kliva fram och visa vem jag egentligen är. Få ett nytt liv nästa år.
Jag lade mina kort igår när månförmörkelsen var över och månen strålade så klart. Så här ska det bli.
1. För mig själv - Nio i Pentagram
Väldigt mycket energier blir det. Genom någon annan person/kontakt så kommer jag att skaffa något/eller utföra något som jag länge drömt om. (tror jag vet vad dett är) .
Förnöjsamhet och tacksamhet känns det som och även att jag kommer få njuta av några av livets ljuva frukter.
2. För mitt hem - Narren
Nya utmaningar och nya processer. Hmmmm……… Kan detta vara en flytt månne? Jag kommer att behöva fatta ett beslut angående hemmet, vad nu detta kan vara. Detta måste bara vara positivt vad som än händer, det finns inget negativt i denna känsla.
3. Ekonomin - Fem i svärd
Vojne vojne! Som vanligt är jag livrädd för att ekonomin inte ska gå ihop. Jag får helt enkelt lära mig att acceptera min rädsla så försvinner den. Jag är rädd för att inte klara mig ekonomiskt, livrädd.
4. Jobb/Sysselsättning - Nio bägare
Här ser det mycket optimistiskt ut. Mycket att göra och kanske en liten slant som kommer in. Får väl spela på något då :-) Som sagt mycket att göra och jag måste vara försiktig med så jag vilar mig och kopplar av mellan varven.
5. Kärleken - Tre i pentagram
Det är nog så att det är frågan om kärleken till ett projekt och inte till någon man. Det blir i alla fall ett arbete som en grupp utför och som jag är med i. Kanske drömmannen finns i gruppen 
6. Vad jag inte kan undvika - Alkemisten
Detta är ju intressant! Massvis med kvinnlig energi som leder till upptäckarglädje, experiment och massvis med kreativitet - härligt! Kortet står också för en balans av de olika elementen, speciellt av vatten och eld vilket jag har mycket av båda i mig.
Kreativiteten leder till större andlig insikt och upplysning. Meditation kommer hjälpa mig.

Funkar det att lägga korten om några dagar med? Jag hoppas verklgen att mina kommer på måndag…

1. För mig själv - 7 svärd
Min tolkning: Inte ensam, följer fullmånens väg (klimakteriet) fullt ut nu
2. För mitt hem - Prins i stavar
Min tolkning: Mitt hem är min borg/är skyddat/är tryggt (skölden), nånting nytt startar - en vandring/flytt?
3. Ekonomin - Kung i pentagram
Min tolkning: Kan se fram emot en balanserad ekonomi det kommande året
4. Skola första halvåret/Jobb andra halvåret - 9 svärd/8 pentagram
Min tolkning: Första halvåret, sista terminen, kommer att bli dödstuff och ta mycket energi. Behöver mycket stöd för ett arbete jag ensam måste utföra./Andra halvåret, efter examen, jag är nöjd och fokuserad och ett välbetalt jobb hägrar!
5. Kärleken - Magikern
Min tolkning: Ohlala, balanserad kärlek där knoppar brister och slår i blom, om och om igen…
6. Vad jag inte kan undvika - Prins i pentagram
Min tolkning: Det jag inte kan undvika under året är en man med en (jord-)kvinna i hjärtat. Han håller mig på avstånd men står ändå bestämt kvar.
I stort: Min läggning saknar bägare = känslor och själslivet… jag kommer att få arbeta hårt med att behålla energin och min inre kraft´detta år. Jag får medvetet avsätta tid till andligt arbete, min familj och mina vänner. Många höga kort i lilla arkanan, vilket hintar om att jag kommit långt på väg och är nära stor förändring - och det stämmer ju otroligt bra! Avslutar i sommar en utbildning som pågått i 4-5 år, det förestår alltså en mycket stor förändring i mitt liv!
Men ni mer erfarna tolkare får gärna hjälpa min tolkning på traven…HJÄLP!
Jag lade Cosmic Tarotkort
1. För mig själv - Ess i bägare
Först tänkte jag att jag kommer att respektera mig själv och mina behov mer, men vad jag förstår efter lite googlande, så betyder ess ny början. Det kändes positivt iaf!
2. För mitt hem - Ess i brickor
Ett ess åter igen. Vi bor i ett gammalt hus, så jag hoppas på ngn renovering iaf, det finns mycket att investera i!
3. Ekonomin - 8 i brickor
Jag tror inte kortet förutspår guld och gröna skogar direkt, men ekonomin känns stabil och kanske välgörenhet eller bidrag från ngt håll?
4. Jobb/sysselsättning- 9 i brickor
Här hoppades jag på klara besked! :) Har varit arblös till och från ett tag. Spontant med detta kort kände jag att vågar jag, så vinner jag?
5. Kärleken - 9 i svärd
Normalt tar jag inte korten till hjälp med ngt som känns bra.. Utifall jag skulle få ett negativt kort. Vilket jag fick nu, eller hur? Kärlekslivet ser inte så bra ut under 2010, men jag tänker att det kan vara grundat från mig själv.. Typ negativa tankar och oroliga sömlösa nätter ..
6. Vad jag inte kan undvika - Översteprästen
Första tanken, karma av ngt slag? Möte med ngn som jag ska lära mig av. Andligt känns kortet också.
Ha överseende med att jag inte äger en 'traditionell tarotlek' med konkreta nyckelord, har kikat runt på nätet på vissa av dem. Omngn ser min tolkning ur ett mer ljusare perspektiv så är ni välkomna med synpunkter! 
Har inte kunnat berätta om min nyårsläggning eftersom mitt bredband har strulat…
Men här kommer det! Behöver lite hjälp med tolkning eftersom jag är nybörjare… 
För mig själv: Nio i Bägare
För mitt hem: Fem i Svärd
Ekonomin: Fem i Bägare
Jobb/Sysselsättning: Fem i Pentagram
Kärleken: Drottning i Pentagram
Vad jag inte kan undvika: Prins i Pentagram (Sage of Pentacles, tror att det är prinsen va?)
Jag få positiva känslor av Nio i Bägare iallafall men resten ör jag lite osäker på…
Kramar
"Låt själen vara fri"
#21 Page inte Sage 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#21 Jag är också Nybörjare,
men jag är något av en språknörd/språkpolis också, så jag kunde inte låta bli…
#23 Det är jag med så jag har inte skrivit fel, i min lek heter det Sage. Hihi 
"Låt själen vara fri"
#24 Okej, då är det jag som aldrig stött på Sage istället för Page.
Så vad är det för "konstig" lek du använder?
#24 World Spirit Tarot? *gissar*
#26 Sensual Wicca Tarot heter den. Superhärlig lek. 
"Låt själen vara fri"
1. för mig själv : 3 i stavar
2. för mitt hem : 3 i pentagram
3. ekonomin : 4 i bägare
4. jobb/sysselsättning : tornet
5. kärleken : översteprästen
6. vad jag inte kan undvika : magikern
Vet inte hur jag ska tolka detta…
#27 Ja, den var häftig. Jag sökte bara på sage of pentacles och World Spirit Tarot var enda träffen. 

Nu har jag lagt min med följande resultat:
1. För mig själv: Page i pentakel
2. För mitt hem: Äss i pentakel
3. Ekonomin: Narren
4. Jobb/sysselsättning: Drottning i stavar
5. Kärleken: 4 i pentakel
6. Vad jag inte kan undvika: Page i bägare
Om någon vill hjälpa mig med en tolkning skulle jag bli glad. Jag har två böcker o får inte till det ett dugg, tycker det ser mest negativt ut…
Johanna och alla som inte har lyckats få till någon tolkning;
Det finns beskrivningar här på sajten på alla korten. När ni läst beskrivningen av kortet så sätt er ner och titta på kortet, känn in vad det försöker berätta. Titta på det och se vad som dyker upp på kortet.

#31 Med korten följde ett litet häfte med kortfattade beskrivningar, ska jag skippa det helt tycker du? I boken har jag inte riktigt klurat ut vad som är vad än…dina beskrivningar är mer lättförstådda och utförligare så det bästa kanske är att följa dem.
#32 Gå på din känsla. Det är du som ska tolka dina kort du får upp, inte en bok. Alltid bra att ha stödord, men för att lära sig och komma vidare bör man våga lyssna till sin egna känsla som tarottolkning handlar om.
Tålamod och träning så går det!
Nyårsläggning ja man kanske skulle prova på´t :) och vem vet kanske någon har lust att översätta, ja man är ju inte så hemma på det här med tarotkort,jag har mest spelat poker ..ja fasten det är ett tag sen nu.Men en lek har jag en dock fick lov att blåsa av dammet nu :)
1. 5 i bägare -besvikelse
2. 4 i stavar -fullbordan
3. 5 i stavar -konflikt
4. prinsessa i stavar
5. översteprästen
6. prins i stavar
Leken heter thot Tarot jag drog korten på måfå,ja hur ska man tyda detta nu då..jag får hoppas på lite hjälp kanske
# 34 - Rosenvial, kolla i tråd # 31 
Ja o även det jag skrivit i #33
I början kan det kännas väldigt trögt, man förstår inte hur man ska göra osv. Just då är det bra att öva och ha tålamod! Ta till lite stödord från boken, men viktigt att träna på att känna in kortet och tolka utifrån hur det känns. Ju mer man tänker hur svårt o så det är, desto mer blockerar man känslan för korten.
Det är väl oftast problemet att man blockerar sig själv.
Tack för era svar
Jag grubblar och tänker på hur jag ska tyda korten,då jag som sagt vad verkligen befinner mig i ett blockerat tillstånd, du har så rätt Soffe.Tänker på morfar när vi var ute och fiskade tillsammans när jag var liten,han sa alltid man ska inte tänka för mycket på allt,huvudsaken är att det "nappar" och det gör det alltid för eller senare ja han var en klok man min morfar snäll och bra på alla sätt,det kanske är så jag ska tänka att inte tänka ;)
Idag tog jag och läste igenom det jag fick till mig under denna läggning. Och mycket har stämt fast det är bara Februari.
Hur har det gått för er andra??
38 Ja..hur har det gått egentligen…jag har ju inte ens lyckats tyda korten ordentligt..asså egentlig det kort som kändes intressant för mig var ju prinsen
Men som vanligt har ingen,inte en endaste visat intresse..jag får liksom inte till det där..jag har haft ett förhållande ..en gång ..en dag..eller en dag..ja asså.. vi kom ju ifrån varandra där redan på kvällen…men jag räknar det som det ändå.
Jag tror faktiskt att jag behöver göra en ny läggning 
Härligt Linda att mycket stämde..jag tror du är rätt bra på det där..att tolka kort
# 38 Jag blev stötts över mig själv för detta var första gången jag lade en hel läggning för mig själv. Har endast dragit ett kort om dagen annars. Så nu har jag tänkt att göra en läggning för Mars månad.
# 38 Tror att du klarar det också, det gäller att rensa tankarna och vara fokuserad på det kortet du ska läsa av. Inget får störa dig under tiden. Meditera gärna före så du är lugn och avslappnad. Det tar tid med korten att riktigt lära sig att känna in och lita på det som kommer upp först inom en. Prova igen och titta på korten du fick till dig, skriv ner första känslan eller ord som kommer till dig.
# 39- Ledsen om jag har missat något. Vad är det du ville ha svar på för fråga?
Nejdå Morgaine inte har du missat något,minns iallafall inte själv att jag frågat nåt.

# 42 - Så skönt 
Det händer nog då och då att jag missar att svara, men då får ni hojta till igen.

40 Såg att jag glömt att svara..du har säkert rätt i det.
Tror nog att jag tar lite nya kort ändå..det var ju ett tag sedan nu