Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1754 ggr
[BigMama]
0

För mycket i huvudet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej tarottolkare!

Det talas mycket om att man ska gå första känslan när man drar kort och inte läsa i medföljande manualler eller nyckelord för kortens betydelse.

Det där finner jag mycket svårt, då jag hela tiden är i huvudet och snurrar, analyserandet är i stort sett i gång innan jag ens dragit kortet!

I en förvirrad och mycket frustrerande situation drog jag häromkvällen Vagnen, vilket jag tolkade som att en förestående förändring skulle mynna ut i detta. Tyckte inte att det hjälpte mig speciellt just då, och drog ett till, som i sin tur råkade bli två kort, nämligen prinsessa i brickor och Lyckan. Hårt arbete och jag skulle få belöning för mödan?

Jag litar inte på min förmåga och det kanske också är viktigt som tarottolkare, minst lika viktigt som intuitionen.

Med detta sagt, vill jag önska er alla en trevlig helg! Cool

simudainkain
0

Jag tycker också att det är svårt att veta om jag kan. Vidarebefordrar en del tips, som hjälpt mig.

Jag har varit hjälpt av tipsen att utveckla min intuition emellan aktiviter som tarotläsningar. Märker numera när jag snurrar iväg. Får kort precis efter den senaste virrande tanken.

Sedan sa det att man bör varva ner och fokusera innan man börjar.

Slutligen rena sig och tanka in energi efteråt.

Jag går nu lära mig att försöka stänga av när jag inte vill ha info. Tror det funnits trådar om det här. Läser alla sådana tips…

Ha en trevlig helg.

[GunillaR]
0

Läagga tarotkort när man känner att man har tusen tankar i huvudet är inte att rekommendera. Kanske du kan sätta dig ner en halvtimme i en fåtölj och lyssna på skön avslappnande musik innan du lägger korten.

Använder man enbart intuitionen så kan tankar och känslor skena iväg på vägar som inte alls har med frågan att göra. Använd intuitionen baserad på kortens betydelse så får du en optimal tolkning.

[BigMama]
0

#1 Får kort precis efter den senaste snurrande tanken? Var kommer de korten i från då? Obestämd Menar du som en bild i huvudet eller?

#2 Jag lägger BARA kort när jag har tusen tankar i huvudet! Förvånad Korten var således inte av betydelse för mitt huvudbry den gången jag drog dem.

Lära mig kortens betydelse och lite intuitionsövningar mellan dragningarna alltså. Slappna av innan jag drar kort.

TACK!

Pagan
0

När jag har för mycket i huvudet och intuitionen går i spinn så får jag lägga undan korten/kortet en stund och bara fokusera på frågan jag ställt. Då brukar jag sansa mig så pass att jag förstår budskapet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

simudainkain
0

#3 När jag blivit mer medveten om mina tankar märker jag vad jag tänker på när jag drar korten. Stämmer med min nuvarande tanke. Gilla och Pagan #1 & 3 förklarar mycket mer tydligt vikten av fokusera på frågan.

Själv har då märkt som jag skrev att om jag är för uppjagad kan jag inte fokusera. Träning till närvaro som yoga eller liknande är också bra. Komma ner i varv regelbundet.

Flört

[BigMama]
0

#4 #5

Mmmm. FOKUS. Oskyldig