Tarot iFokus

Tarot

Etikettofftopic
Läst 2324 ggr
[GunillaR]
0

Jag vill flytta

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har om ett par månader bott här i fem år. Under dessa fem år har det förekommit en bilbombsexplosion utanför fönstret, en bomb i en trappa i husen över gatan, ett antal skjutningar som en går att räkna. Här finns kriminella gäng som bor här i området och dessa har sina uppgörelser ibland, därav bomberna och skjutningar. Det finns även gäng med unga killar som håller på att "värva" sig och dessa är egentligen värst för de vill och måste göra vissa "grov, och skitjobb för att accepteras och få respekt.

I helgen som gick var det någon som skjöt fyra skott rakt in genom ett fönster på 3:e våningen i ett hus som ligger några minuter från mitt.

Men det finns också människor som inte alls har någonting med kriminalitet att göra, Det är dels vanliga svenskar fast i mycket liten grupp, invandrare som lever och jobbar här precis som vilken annan familj som helst, men dessa flyttar i regel när första eller andra barnet kommer. Och sen kommer där någon xxxxx att flytta in istället.

Nästa år ska de byta stammar och i samband med detta så byter de badrum och kök, helt nytt. Min hyra kommer att stiga ungefär med 800 kronor och då ligga på 5300 ca. 2 rok 62 kvm,

Lägenheten stortrivs jag i, den passar mig perfekt, så kunde jag ta med den till ett annat område så vore det bra……….

Nu har jag bestämt mig. Har varit och kollat lite på priser och sådant. Det finns en del hyreslägenheter i stan, Så nu blir det att börja slänga ut sina tentakler och leta samtidigt som jag skickar en stark signal till universum, så vet jag att jag blir hjälp. Det där har fungerat de senaste flyttarna.

Skogshumblan
0

Håller tummarna för att det funkar denna gång också:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

simudainkain
0

Låter verkligen som dags att flytta… Förvånad

[walkinbeauti]
0

Oj det där låter inte roligt att vara med om,hoppas du hittar en bra lya som är i ett lugnt område.Glad

[GunillaR]
0

Det som är kruxet är att i de områden som är lugna i Malmö, där är det angingen bostadsrätter eller väldigt dyra hyreslägenheter, så där jag har inte råd att bo. Men det finns ju ändå områden där det är relativt billigt men som inte har denna koncentration av kriminalitet som Rosengård och Holma, där jag bor.

Kanske jag skulle fundera på att flytta utanför Malmö……….

Isa56
0

Ja det låter som att det är dags att flytta. Man ska ju känna sig trygg i sitt eget hem och våga gå utanför dörren utan att behöva undra om något ska hända. 800 kr i månaden det är en saftig höjning påen gång, tycker jag.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Jag ska också nämna att fördelen med att bo här är att det finns massvis med grönområden och fina promenadstråk.

Jo, denna höjning är väldigt saftig och den kommer bli ännu högre för de som hör större lägenheter. Jag pratade med en kvinna i huset som säger att denna höjning/renovering gör de för att "rensa" i området. Hyresvärlden vill få högre status på området eftersom det håller på att byggas ett helt nytt område strax söderom, där det ska finnas köpcenter, kontor och lägenheter. I detta område ligger nu en station till Citytunneln där jag kan åka till Köpenhamn eller inåt stan på några minuter.

Det är därför som jag tvekar. Om jag ska flytta till annat område så kommer jag att betala lika mycket i hyra där som när renoveringen är gjord här.

Så frågan är om man ska vänta och se vad som  händer. Om det blir en "sanering" efter renoveringen.

Isa56
0

Mm svårt dilemma. Är det folk som "får" hjälp med hyran från socialen så behöver de nog inte flytta. Men visst kan en saftig höjning av hyran göra att folk flyttar. Obestämd Fast då kanske det inte är de som ställer till bråk som flyttar.

Nå, men att pejla läget är ju inte fel och du har ju lite tid på dig att fundera och räkna på det. Och som du skriver, du har ju nära till det mesta, vilket är viktigt om man inte har bil.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

*viskar*Kanske ska fråga korten?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
0

Det är fördelar och nackdelar med allt och har du tur kanske otrevligt folk rör sig vidare någon annanstans. Socialen brukar vilja placera bidragstagarna i så billigt boende som möjligt så vem vet några av dom kanske försvinner.Det bästa är nog att känna in vad som känns rätt för dig,be din guide visa dig hur det blir bäst på alla vis.

Allt brukar ordna sig till sist och jag håller mina tummar för bästa möjliga lösning men visst är det frustrerande om man för stunden inte vet varken ut eller in.Men rätt som det är så står man med svaret en dag Glad

Pagan
0

Säger som skogis - kanske lägga vägskälet för ditt boende - ev. flytt.

Vet ju att du haft det tufft i ditt bostadsområde, skottlosning och bränder mm. mycket oroligt att bo i denna sfär. inte bra för sinnesron. Ditt hem är din borg.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jag har inte lagt några kort ännu eftersom jag egentligen inte vet hur jag ska ställa frågan.

Och så är det ju så att om jag verkligen vill flytta eller om jag verkligen bestämmer mig för att stanna, då vet jag detta ganska snart. Malmö är ju en stad där man egentligen inte är säker någonstans. Det var en skutning förra helgen i ett mycket välrenommerat område och en skjutning igår i ett område som inte gör mycket övrigt väsen av sig. Bovarna finns överallt.

Så jag måste verkligen ta och "känna in" detta beslutet.

Och så ska jag lägga några kort……….. Flört