Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1849 ggr
simudainkain
0

God morgon 24/3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon 24/3 till eder alla. Var lite mildare på väg till nattjobbet och lite vårblåst. Nu är det ännu kolsvart och -1.

Ska mest sova idag innan ett litet kvällspass.

Ha det alldeles underbart! Flört

Skogshumblan
0

Det är vår mina vänner! På bara någon dag har massor av snö töat bort och det är vååååååååååår! *dansar glädjefnattsdansen* Ha en skön torsdag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon alla vänner Skrattande

Ljuvliga vår, visst känner man sig mycket piggare och gladare när ljuset börjar komma tillbaka och grönskan börjar kika fram lite här och där.Tungan ute

Torsdag idag. La in om ledigt imorgon, hoppas jag får det även om jag lämnade sent, men skrev att jag skulle till läkaren så det ordnar sig nog, hoppas jag. Skrattande Annars får det bli några timmars jobb, världen går inte under för det ju.Flört

Dagens tanke av Louise L. Hay.

"Jag läser böcker som berikar mig själsligt och som ger mig tankeställare. Det finns alltid något nytt att lära."

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Godförmiddag alla goingar!

Solen skiner från en klar himmel. På mitt schema idag står en liten brandsäkerhetsutbildning som ska vara här på området i eftermiddag. Kan ju vara intressant!

Annars är det måleri och artikel som också står på schemat för idag.

I morgon är det fredag Glad

Howliten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

simudainkain Önskar jag också kunde dra täcket över huvudet som du men jag av andra orsaker. Coffee´s out - Life´s crap Rynkar på näsan

Och du Skogshumblan … dansa du din *glädjefnattsdans*, bara gör du det! Tänk inte det minsta på stackars mig … Rynkar på näsan

Isa56 .. så skönt att NÅGON är pigg och glad… blärk… Rynkar på näsan

GunillaR det gör den på den här sidan Skåne oxå. Skiner som faan. Solen alltså. Den sticker så förbenat i ögonen så man önskar att man kunde rulla ner persienner eller nåt sånt. Rynkar på näsan

Den där j--la pms-skiten är här och i full blom! Och jag tycker att alla, PRECIS hela världen är emot mig idag. På något sätt. Det gör mig ilsk. Skrikandes Sedan måste jag också berätta att jag tycker jättesynd om mig själv idag. Gråter 

Det är ingen som förstår mig liksom. Tyst

Nu ska jag gå ut till min kaffekokare och kolla i kaffeburken om jag kan få ihop till en kopp starkt. Jag behöver det. Min kropp kräääver det! Life är mindre crap med kaffe! Så är det. Sedan ska jag jobba… på mig själv. Flört

Kram
Sanne Skrattande

Jag är glad. Är du?

Elpida
0

God middag!

Tjohej, här var det blandat idag ha ha. Jo här har förmiddagen varit LJUVLIG, men nu börjar blåsten och molnen bre ut sig. Har varit med 16-åring för röntgen av knät och passade på att springa ner på stan och köpa en födelsedagspresent.Glad.

Ikväll ska jag packa inför Zumbautbildningen i helgen - tråkigt att vara ifrån barnen men *skitskönt* att bara vara med mig själv oxåFlört. Så där lite vuxet oansvarig - äta gott och köpa godis och ha mig …om vi orkar det efter nio timmars dansande både lördag och söndag….

Howliten - gå och köp lite kaffe och en stor chokladbit så ska du se att det ger en del av pms:en på nötenFlört

Kram o köss!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

Howliten jag lider med dig. Har som tur är sluppit PMS hitills men förstår att det är überjävligt för er som har det. Skickar över all ork & goda tankar dig så du slipper jobba så hårt i motvinden ;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

Howliten börjar med dig, håller med om att PMS is crap - sucks big time. Förstår dig bara allt för väl. Det är tillåtet att vara på pissigt humör och tycka synd om sig själv. stor kram till dig.

ha en underbar helg Elpida, det är dig väl förunnat. Godis och dans låter som en superb kombination.

Här lyser en underbar sol också, det är blåsigt men det är ljumma vindar. Fast jag vågar inte ropa hej än, vädret är ju så nyckfullt this time of year.

hoppas alla haft en dag som gör gott till kropp & själ (ja inte Howlitens förståss, det får bli om ett par dagar) Torsdag allaredan, helt otroligt. kramisar i massor.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Howliten, jag kommer ihåg mina PMS dagar. Och det gör säkert alla runt om mig också………….. Skäms

Jag är så glad att denna period av mitt liv är över! Trots att jag visste om problemet så var alla rationella tankar borta dessa dagar. Man borde låsas in Tungan ute

[GunillaR]
0

God eftermiddag!

Solen har lyst hela dagen över Malmö och det var faktiskt riktigt skönt i mitt på dagen, men nu börjar det bli kallt i vinden. Jag har varit på brandsäkerhetsutbildning och har nu ett diplom Glad

Visste ni förresten hur lång tid det går från det att man tappar ett brinnande stearinljus i soffan till att rummet är övertänt?

Pagan
0

#9 nja, det går säkert fruktansvärt mycket fortare än vad man tror.

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

De första minuterna händer egentligen ingenting bara att själva branden växer från samma härd. Då har man faktiskt möjlighet att släcka. Men sedan går allting väldigt snabbt. Det är brandgaserna som antänder resten av rummet. Rök som först lägger sig i taket för att sedan fyllas på efterhand nedåt. Denna rök är mycket het. Det tar faktiskt bara några minuter att få en övertändning.

Skrämmande fakta!

Pagan
0

ja, det är verkligen hemskt. gick hjärt o lungräddning för en del år sedan och då fick vi se filmer om hur förloppet såg ut och härjningarna efteråt.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

God kväll vänner. Hemma och härligt nytvättad efter ju jutsun. Käre tid vad jag går igång på träningen! Gilla måste tacka för din artikel om tecken. Utan den hade jag nog kört i hjäl ett rådjur och skadat mig och min dotter i värsta fall. Men med din artikel färskt i huvudet lyssnade jag och allt gick bra. Vägen som går ut från bostadsområdet här där vi bor är rak med skog på var sida och att köra i de 70 som är skyltat för är sällan problem. Bred väg och bra syn in en bit skogen så man ser djur/ människor i god tid. Idag när jag svängde ut på nämnda raka fina väg såg jag sämre för det var låg sol rakt mot mig. En tanke om att köra fint och något med rådjur dök upp så jag accelererade inte upp utan sniglade fram. Såg ögonblicket senare ett rådjur komma från skogen rakt ut i körbanan… Som tur var höll jag så låg hastighet att det var såpass stort avstånd att jag hade kunnat både gira och bromsa utan att hamna på djuret eller i diket. Så tack Gilla gör påminnelsen om att lyssna!

/ Skogshumblan

Howliten
0

Tack snälla allihop. Glad Skönt ni tog mitt inläggg precis för vad det var.

Jag vill inte vara sur eller ledsen och nära gråten för minsta lilla skitsak men pmsen blir bara värre för varje månad. Det är inte jag de där dagarna. Värst är det med sömnen. Vaknar varannan timme sedan i söndags. Efter halv fem är det inte lönt att ligga kvar. När mensen väl kommer så lättar det och jag kan sova hela nätterna.

Men man är ju hur vimsig som helst på dagarna när man inte sovit ordentligt på några dygn. Känns som om man är så vimsig ibland, att själen mycket väl skulle kunna tappa bort kroppen på promenaden till jobbet. Eller tvärtom med för den delen… knas…

Men nu ska jag till gyn och den här gången SKA jag ha hjälp. Glad

Kram på er

Sanne

Jag är glad. Är du?

Skogshumblan
0

Howliten. Läste i senaste numret av "Må Bra" om Camilla Henrmark som också lider av ons. Hon hade fått ett speciellt p-piller som skulle vara bra för er "PMS-häxor". Hoppas du kan få hjälp av din gynläkare så du slipper det här. Jag såg ditt inlägg som lika delar allvar och ironisk sarkasm på ett självdistanserat sätt. Med humor och självinsikt blir livet lite roligare även då det stinker;) Stor kram!

/ Skogshumblan

Denna kommentar har tagits bort.