Tarot iFokus

Tarot

Etikettdagens-tråd
Läst 1357 ggr
simudainkain
0

God morgon 19/3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Puuuust! En liten soppa räckte inte som nattamat som jag hade sprungit. Fullmåne säger jag.

Här är det kolsvart och enligt svt.se +0. Hoppas att ni får en underbar lördag. Ska träffa systerdotra som är på storstadsvisit, när jag har vaknat.

Vi får fortsätta att ta hand om oss…

ina3
0

Mitt i natten ju Simudainkain! 03,03…puh! haaha då sussade jag gott!

Nu måste jag få fråga om ditt "namn", är det en ordförvrängning eller var har du fått det ifrån?? Lite nyfiken Tungan ute

Näpp "häller upp kaffe" nu är det dags att ta tag i dagen, om Ni vill får ni gärna skicka lite tankar och energi idag för jag skall hålla i Utmaningen på Friskis här i Uddevalla idag vilket innebär att jag skall köra 4 corepass uppdelade på 30 minuter + uppvärmning och avslutning. Totalt ett träningspass på 3 timmar, skulle inte vara några problem om det inte var för en rejält envis förkylning sen 2 veckor tillbaka..puh!

Vilken härlig dag det blir! Strålande sol och fågelkvitter, ja dom flyger fram och tillbaka utanför huset här nu, de är i full gång! Önskar Er alla en trevlig dag!Skrattande

~ Medarbetare på Tarot ~

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Tarotvänner

Ska tänka på dig under dagen Ina. Och skicka krya på dig energier i massor. Skulle tro att fullmånens inverkan ger dig extra kraft i dag också.

Här har det vräkt ner snö i massor och vi blev lovade en stor sol idag. men än så länge så lyser den med sin frånvaro. Men det börjar töa så snön försvinner väl under helgen, får jag hoppas. Kaos i trafiken i går och bussarna hade svårt att ta sig fram.

Idag är det lördagSkrattande veckans bästa dag. Hoppas ni fyller den med trevligheter. Själv ska jag på middagsbjudning i kväll med vinprovning. det ska bli helkul.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

God morgon!

Här lyser solen med full kraft och det dropprinner från takenGlad. Middagsbjudning med vinprovning -det lät något det. Det kommer naturligtvis att bli helkul Pagan! (lite avis är jag nog allt…)Flört.

Inget särskilt på dagsschemat, gör väl lite vad som faller mig in..kanske ska baka något… eller sätta lite frön kanskeSkrattande.

Önskar er en störtskön lördag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

nillanb
0

Godförmiddag vännerGlad

Har inte varitsynlig på några dagar här, jag har fått infektion och blåsor i eksemet i händerna så det har varit helt omöjligt att skriva, sprungit på vct 4 ggr under vecka för omläggning, och fick ännu en penicillin kurObestämd.

Önskar er det allra härligaste lördagKyss

Kram

Pagan
0

Nämen Nillan, låter ju himla jobbigt. Hoppas kuren hjälper dig. kram

Var det någon som såg Mari Boine på Skavlan igår? Vilken människa va? helt underbar, så…..Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Det blev sent i natt innan jag somnade men sedan har jag sovit som en stock och vaknade halv elva. Månens krafter kör om ordentligt i mig, känner jag. Både fysiskt och psykiskt.

Tack för den fina månfilmen simuda… Glad

Idag är det fint väder. Bara några enstaka vita moln på himlen. Ska ge mig ut på shopping-runda när jag är färdig här. Måste ju ha en bok också känner jag.

Ha en fin dag denna marslördag då det är fullmåne!

silverljus
0

God eftermiddag! ..det var några dar sen …*L*….datorn har varit nere, nu på banan igen …. *tack och lov för söner ! *

här är det takdropp, men nattkallt , solen lyser iaf lite idag…

önskar er alla en fortsatt bra lördag! Glad

Isa56
0

Godeftermiddag allesammansSkrattande

Kom på att jag inte skrivit här idag. Skäms Kan ju undra om jag har huvudet under armen eller tomtar på loftet? Eller bara allmänt vimsig. Flört

Fingrarna bättre, det börjar torka ut och blåsorna börjar läka. Men jag ska till doktorn på fredag, så är det något kvar att visa, ska jag göra det.

Nu skiner solen och resterna av torsdagskvällens snö börjar försvinna. Tungan ute

Har börjat rensa i datorn, Foten i munnenhar nog en massa låtar som jag aldrig lyssnat på, och lär nog inte göra det heller. Oskyldig Jag har ett litet program där man kan ställa in vilka radiokanaler och vilken typ av musik man vill höra, sen startar man  programmet och låter det stå på. Det laddar ner all musik som passar in på mina val. Tungan uteObestämdSkrikandes Det blir runt 12 Gb jag har nu. Förmodligen har jag musik någon annanstans också. "Suck" OskyldigTungan ute

Dagens tanke av Louise L. Hay

"Jag låter förändring komma utan motstånd eller rädsla. Jag är fri."

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Godkväller!

Shoppingrundan idag var jättetrevlig Glad

Det blev två böcker, två tröjor, ett nattlinne och två små dracenor.

Böckerna är: Camilla Läckbergs Fyrtornet (rea 59 kronor) och en bok som stod och skrek i hyllan - Maya Testamentet av Steve Alten. Det är en roman som enligt baksidan "en spänningsroman där domedagsprofetior, mytologi och kärlek vävs samman i den urgamla kampen mellan gott och ont." Den var inte rea men jag köpte den ändå. 219 kronor inbunden 477 sidor.

Nu ska jag titta TV.

Sitter och tittar ut på månen som precis har stigit upp i öster. Den är så stor! verkligen magisk!!!!

Ha en skön kväll- puss o kram!

simudainkain
0

#1 Ina

Simudainkain ska betyda "Hon i skogen" och vara lenilenape, vad delawereindianerna kallade sig själva. De bodde där Sverige hade sin koloni i det som är USA nu.

Jag kunde som barn relatera till Simudainkain som inte var tjejig och ogillade att sy utan hellre var ute i skogen. När hon blev tonåring ville hon inte ha vem som helst utan packade övernattningsgrejor och bodde i skogen. Karaktären är påhittad men indianerna ska ha haft större möjligheter att vara en individ. Varje människa bidrar med sitt speciella kunnande till stammen. Känns mycket positiv den tanken vi är unika individer med gåvor och begränsningar som tillsammans blir större en summan. Flört

ina3
0

Så spännande! Kul att få en förklaring och tanken bakom namnet, tack! KyssSkrattande

~ Medarbetare på Tarot ~