Symbolon tarotlek
Då får du gärna dra ett kort för mig. 
Tack på förhand.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ja tack gärna! 
Gärna!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Åh, vilka fina bilder! Har aldrig sett den leken förut!
Du får jättegärna dra ett kort för mig! Tack på förhand!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Ja tack dra gärna ett kort för mig idag
Symbolon heter den, var sömnig. Gäsp!
Den bygger på astrologi och används av psykologiska skäl för att minnas det som är undanträngt och hindrar en i livet. Svaren kan precis som framför allt Svärden i vanlig Tarot vara tuffa. Dock när det blivit erkänt och bearbetat kan individen gå vidare med ny insikt och lättare steg.
#1 Isa56
Confession: Sagittarius/Arius Jupiter/Saturn.
Din själ bär en börda som behöver uppmärksammas i världen. Du behöver bekänna. Dock tolkar jag kortet mindre strängt därför du dömer dig dig redan för hårt. Vilken del av dig hålls i din skugga? Aries står ju för barnet. Hur var du som barn.
Vill se hela dig!
"leken" verkar ju hur spännande och intressant som helst!
/ Skogshumblan
#7 Tack snälla, bugar och bockar. 
Hm som barn var jag sjövild, mer pojke än flicka enligt mamma. Det var trädklättring och såna där saker, sen hästar. Trodde till 200% på mig själv och min förmåga att skapa ett bra liv. "Var och en sin egen lyckas smed" kunde varit mitt ordspråk. Där fick jag en del att grunna på, börjar faktiskt få en liten hint om vad jag dämpar hos mig själv. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#2 Gilla
Kort Skuld:
Kortet visar en romersk soldat som smyger sig på en enhörning.
"The perpetrator in you fights for his life, for his very innocence. He is on a voracious search for defense. You cannot acknowledge the act and grant those redeeming words: "I was the one". The threads holding victim and perpetrator together are a noose around your heart which steals your breath and freedom."
Jag tänkte på din fibromyalgi eftersom du var sämre. Det jag kände starkt var att du har gjort våld mot dig själv, mot den del av dig som enhörningen symboliserar. Detta är inte nyligen utan något gammalt som ställer till det idag. För att väcka upp din enhörning, ta in enhörningar i ditt liv. Ann McCaffrey har skrivit en serie om enhörningar, Acorna. Läk ditt inre sår samt vinn tillbaka din renhet och kraft.
Ska bli spännande att se vilka tavlor det blir efter detta!
Till Gilla:
Dessa atrologiska tecken och planeter symboliserades:
Aries/Virgin Mars/Mercury
#3 Skogis
Kort The Inquisition:
Gemini/Sagittarius Mercury/Jupiter
A. (As a single och first card )
Your like the hypocrite who tries to prove his innocence by being intolerant and dismissive of other people's ideas and believes. You renounce their beliefs and pursue your own. Yor so convinced You can't be told.
Det jag känner är att denna konflikt är inom dig själv. Du behöver lyssna på den del av dig själv du förkastar. För kunna hitta en balans mellan ytterligheter, för att senare integrera dem till en ny helhet.
Det sägs att de värsta krigen är inbördeskrig…
Vill också se hela dig, balanserad och klar!
Så har jag hittat en ny sajt till att titta in på.
Du får gärna dra ett kort för mig också.
# 10 - Det där var väldigt intressant! Och det stämmer, jag har inte hittat vägen riktigt där inte kroppen får stryk så fort jag gör något.
Enhörningen var också intressant för denna har faktiskt dykt upp lite här och var på senaste tiden.
Tack vännen 
#4 Maggan 71
Ja, jag tycker om den leken. Den är ovanlig.
Kort: Garden of spirits
Från sida 73
Taurus/Pisces Venus/Neptune
•A. (As a single och first card )
You have drifted unwittingly into a reverie. Your flee from reality by waiting for your dream to be realized. These kinds of dreams are like a drug, alienating you all the more from the world and those you find difficult to leave. They have lulled you to a false sense of security. Above else, they make you passive.
Du har försjunkit i dagdrömmeri och driver inte ditt liv. Har detta hänt förut? Carpe diem!
Simudainkain, tackar. Hmm det ska grunnas på lite men du har rätt. Tror jag lyssnar för mycket på fel sidor hos mig själv & andra.
/ Skogshumblan
#5 Nillanb
Jag tänkte på vad du skrev om din dag med bedömningsteamet. Jag undrade vad som hindrade dig från att bli bättre.
Kort: Black mass
Från sidan 92
Skorpion/Sagittarius Pluto/Jupiter
You have become lost in a particular insight and now belief you have found the truth. But you're only being fooled by a subtle notion (of the truth). You're trapped spiritually.
Jag såg mycket tydligt hur de satanisterna i svarta kåpor stängde in ditt ljus. Det gav mig hjärtsnörp. Vad gör du med dig själv och vad låter du andra göra. Du behöver göra helt nya saker för att vidga dina vyer. Se andra filmer och program. Läsa andra böcker, lyssna på ny musik. Äta ny typ av mat. Prova ny typ av avslappning. Prova nya tränings- och rörelseformer. Prova nya typer av behandlingar.
Det känns som du är instängd i en återvändsgränd…
Science fiction av god kvalitet utmanar vårt sätt att se världen.
Tips: Robert Heinlein: Stranger in a strange land
Mary Gentle:
- Golden Witchbreed. London: Gollancz, 1984. ISBN 0-575-03332-0
Isaac Asimovs serie om Stiftelsen och den om robotar.
Det här blir spännande. Vem är Nillan? Allt gott och lycka till!!!
kram
#13 Pagan
Ähum, energierna rörande dig var så starka att korten hoppade ur leken. Jag fick verkligen koncentrera mig på en riktig fråga. Jag tänkte på det du skrivit om ditt jobb och det som kom fram i tarotcirkeln.
Kort: Defiance
Från sida 36.
Cancer/Aries Moon/Mars
•A. (As a single och first card)
Your belly aches because a little child within you is throwing a tantrum, beating its fists angrily against the depth of your soul and crying out. The whole world is "evil", it plots against you. Accept that you are a small child at the moment and still a long way from being a sensible adult.
Jag känner att du ofta kan få höra sånt som acceptera det här, tänkt postivit, släpp det, grow up. Det är bara det att med ditt temperament trycker du ner en vulkan som påverkar din hälsa och ditt liv. Du måste få släppa lös dina känslor först. Fick just en bild av av arg häst som rusade runt vilt och bockade i en hage. Sedan tror jag kanske du fått bli vuxen i forcerat tempo. Inom österländsk andlihet ska man ju se livet i stadier som behöver genomgås och upplevas. Nu fick bild av en hårdrockstrummis som "agade" sitt trumsätt när jag tänkte på hur skulle få ut din känslor. Fniss.
Ta sedan hand om dig också, var din egen mor. Vilken var din favvomat som barn? Någon favvofilm? En myskväll känns mycket behövlig.
För när du bara släppt din känslostorm bäva månde de som stå emot dig… Nu fick jag en bild av Ann McCaffreys Queenriders från Dragonriders of Pern.
I want to see you fly hight on your golden dragon!
#14 Lisake
Tänkte på självkänsla, släppa saker och den fina blomman som din Avatar.
Kort: The Partner
Från sida 30
Libra Venus
•A. (As a single och first card )
You're not yet prepared to look into the mirror of the other and recognize what you see there is a part of yourself. You refuse to understand that the other is only expressing your otherness.
När det romantiska paret på date stirrar djup in i varandras ögon, när de dansar på sin date känns själv blicken för stark för mig. Detta står i kortets betydelse. Det känns som du forcerar din inre utveckling just nu. Du behöver vara din ålder. Detta kort motsvarar Major i Taror för det är ingen konjunktion av två och därför starkare.
Vågen står också för skönhetssinne. Det känns som en väg för dig att få återhämta dig. Prova nya typer av kläder som gör dig vacker. Boka tid för sånt som färg- och stilanalys. Prova en ny frisör. När nya vårsminket kommer boka tid för att bli sminkad och få sminktips. Gör lite samma med ditt hem. Vilka saker står ditt eget skönhetssinne. Speglar det dig.
Gå ut i vårsolen och njut och roa dig…! Jag vill höra dig fnittra!
#16: Tack! Det är egentligen inte likt mig, men nu stämmer kortet EXAKT! Nyförälskad… Say no more… *bara leeeer och fortsätter drömma mig bort*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
#21 Vad det stämmer bra..ska anmäla mig till "gör om mig"
#22 Maggan
Ähum, fniss gissa "vem" jag kände fanns nära dig när jag drog kortet….. 
Tack!
Ja visst har jag varit avstängd och instängd…
Kosten är ständigt ett äventyr..jag har m.b crohns.. börjat försiktigt med en annan typ av kost nu..
Jag testar och testar och bör väl snart hitta rätt, blir begränsad av läkarordinationer som jag väljer att se på mitt sätt nu. Behöver rena systemet från alla läkemedel.
Spännande..tack igen
dra gärna ett för mig,,mvh liv
Du får Jättegärna dra ett kort för Mig också om Du har
tid…. ;) Spännande…..
Kram
#27 Delana
Kort: The magician
Från sida 50
Leo/Scorpio Solen/Pluto
(As a single och first card )
You are under a magic spell. But don't take this the wrong way: your own magical past returns to you even if you may feel the victim of a "sacrifice". You are are trapped I spiritual chains and live according to an image of life which consumes a lot of strength and life energy.
Du har låtit dig förtrollas av dominerande personer i ditt förflutna. Emellertid är inte detta din syn på dig själv, ditt liv och din värld vi lever i. Du har förmåga att skapa ditt eget liv som du vill ha det. Du behöver bara bli medveten om det. Känn inom dig själv vad är ditt sanna jag. Gör sånt som är i samklang med det. Se sådana filmer, läs sådana böcker. Gå på någon kurs du själv känner för. Sätt dig ute i solen och känn in livet och dig själv. Känns som du haft för mycket mörker.
Din egen resa börjar nu om du har modet att göra den.
Lycka till!

Gör gott för andra …
simudainkain & leken. Tack för er tid och tolkning. Tror jag börjar förstå vad striden står om. Spännande!
/ Skogshumblan
Tackar Skogis och lycka till på färden!

Vill du, kan du få dra ett till mig också!
#31 BigMama
Kort: The Actor
Leo/Gemini Sun/Mercury
(As a single och first card )
You alienated yourself from your ego; it can only be (or has been) reached by means by other people. You are prepared to "sell out" by clinging to someone whose power and strength you suppose will help you. Your intrinsic sense of self-esteem lacks foundation.
Du behöver vara ensam i stillhet och känna in ditt eget ego, ditt inre lejon. Tvillingarna står för tudelning. Skapa lite distans till de yttre lejon du tyr dig till under denna period.
#31 BigMama
Glömde skriva:
Gör en god gärning för denna läggning, enligt skicka vidare 
#32 Janing
Kort: Confession
Från sidan 96
Sagittarius/Capricorn Jupiter/Saturn
Your soul carries a burden which needs to be acknowledged in the world outside. You have to confess. But do you think would diminish your greatness? You're absolutely right. Other will notice that you are not as enlightened as you would have liked them to be.
Något skaver dig, en handling, en attityd. Be om ursäkt och släpp det sedan. Var på din egen nivå och väx i din egen takt. Ta hand om dig själv.
Lycka till i livet!
Gör en god gärning för denna läggning, enligt skicka vidare!

Tack så mycket 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#33 #34 Tack! Det ska jag göra! 
Oj, här kommer jag lite senare då, men undrar om du har tid att dra ett ort för mej..
#38 Silverljus 20110306
Tänkte på din undersköterskeutbildning, ditt knä och varför ditt avatarnamn var silverljus.
Kort: The burden
Från sidan 54
Leo/Capricorn Sun/Saturn
A burden weighs down your soul. It weighs heavily on your conscience. You still haven’t accepted that removing it requires a long painful and tiring process. You are responsible for yourself. You have only to rely solely on yourself, something that makes life all the more difficult.
Du har ett inre ljus du inte riktig är medveten om ännu. Om du aktiverar det får den klarsyn och den energi du behöver för att gå i hamn med det tunga du bär på nu. Se det som våren efter vintern. Stilla våraktiviter bör stimulera denna sida hos dig.
Allt gott! 
Gör en god handling för denna läggning, enligt skicka vidare.

Hej! Är också lite sen men det här verkar så spännande! Om du vill och har lust får du mer än gärna dra ett kort för mig. Tack på förhand!
~ Medarbetare på Tarot ~
Ramlade också in alldeles för sent.. men om du har lust och vill, så får du mer än gärna dra ett kort för mej med !
// Pia
Tack snälla Simudainkain, för denna fina läggning ..det ger mej nåt att tänk på ..*kramis*
#40 Ina
Hm, jag är osäker på detta kort. Det var svårt att känna in dig. Hur närvarande är du? Är du försjunken i något?
Detta var det kort jag till slut fick fram:
Kort: The gilded cage
Från sida 68
Taurus/Libra Venus/Venus
“Buying” or “being bought” are bitter aspects in your relationship. Relationship of this kind are doomed to “possession” and “jealousy”. You are trapped no matter whether you are “the possessor” or “the possessed”. You are the prisoner of a gilded cage who grows more passive and less flexible over time. You paid a high price for “security.
Om detta nu stämmer: Människan är rätt primitiv och ser gärna andra som ägodelar. Trygghet kan också bli som en drog. Har du något helt eget intresse? Hur mycket tid och energi får det?. Det känns som du behöver hitta något eget och vinna lite mod att våga.
#26 Soulwings
Sorry, att det tog tid. Så trött att jag läste snett i tråden och inte såg dig förrän nu…
Kort: The retreat
Från sida 56
Leo/Pisces Sun/Neptunus
There is nothing more to do, it’s time to taker your leave from the stage. Your world becomes barren, gray and colourless. Don’t look for causes – that’s just how it is. You have no role to play at the moment (in both senses of the word). Try to accept this fact.
Men ett fint kort blev. Kände sånt ljus som väntade på att nå dig. Dags för lite retreat i brytningen mellan vinter och vår. Bara öppna dig för ljuset och din nya väg i livet.
Lite avis blev jag… Stort lycka till! 
#41 Pia
Kändes som att det fanns både sorg och missnöje hos dig.
Kort: The lover
Från sida 25
Taurus Venus
You’re a prisoner of your own feelings of worthlessness deep down inside. This under-estimation of yourself (the words “I don’t like myself”) must be allowed to come the surface. It’s no longer enough to use other people’s labels or seek their attention in regard to whether they like you or can be won over (will go to bed with you).
Det är dags att på allvar börja älska dig själv. Detta kort står bara för Oxen, motsvarar ett major i vanlig Tarot. Alltså starkare. Har du någon mer professionell utanför din krets att prata med. Tänk på att inte bara göra för det psykiska. Oxen står också för det materiella. Pyssla om dig, spa, massage etc. Ta reda på din klädstil. Hitta en bra frisör. God (ändå nyttig ) mat, bra filmer, konserter. Var ute i naturen nu när våren kommer.
Spännande att se sedan vad ditt liv tar vägen, fniss! 
#26, #40, #41
Gör en god handling för denna läggning, enligt skicka vidare.
Tack Simudainkain!
Jo.. jag har en hel del sorg i bagaget som jag inte hunnit med att hantera och "missnöjet" kan jag förstå också. Det har vart, och är mycket nu i mitt liv …..
Pyssla om mej., Japp! Har jag vart usel på en period faktiskt … så, Där ska jag ta dej på orden. 
Tack för din tolkning,har vart tillbakadragen,trött,mkt förändringar,o
har svårt att se framåt,men det kanske är mörkast före gryning,vem vet vad som händer,runt hörnet? Nyfiken på din lek,var har du köptden?mvh liv

Tack Simudainkain! Jag förstår precis och tydligare kort kan jag ju inte få,
~ Medarbetare på Tarot ~
#50 Ina
Phew! Så bra då. All lycka på din nya väg…! 

Tack! 
~ Medarbetare på Tarot ~
vågar man be Om ett till? Nr tre ifrån översta kortet när du blandat klart känner jag är mitt isåfall :)
/ Skogshumblan
#53 Skogis 20110315
Kort: The Mother
Från sida 27
Cancer Moon
Your feelings - your water of the soul – are being dried up by the inner child, which says “NO” and and the “No” closes off your inner being. You are frightened of feeling your own self, scared of your feminine aspect and the powerlessness it might generate.
Detta kort är kräftan själv, motsvarar major i vanlig Tarot.
Du får nästan samma svar just nu. Du kommer inte vidare förrän denna väsentliga del av dig får komma upp till ytan och integreras i ditt jag. Ja, stora förändringar är skrämmande för att ofta möts man av motstånd från omgivningen. Emellertid mår du inte bra av att trycka undan en så stor del av dig själv. Nu när du öppnat dig visas det jag såg i förra kortet tydligare.
Denna kvinna är inte någon mamma som vi ser ofta idag, med beigea, illasittande kläder och tråkig frisyr. Hon är elegant och kvinnlig som mamma. Färgerna är violett och gråblått. Med lysande stjärnor i kronan. Hon har också en enorm förmåga att vara i stillhet och känna av. Hennes ögon lyser av klarsynthet och intelligens. Hennes känsloliv är känt och i balans. Månen och de andra himlakropparna ger henne kraft.
Du behöver aktivera denna sida hos dig själv. Massage, helst mer psykosomatisk, meditativa tekniker såsom lugnare yoga, chi gong, chi-ball, lugn feminin musik. Cecilia i ”Arn-böckerna och filmerna”. Fantasyböcker med huvudpersoner med dessa kvinnliga egenskaper Ursula Leguin; ”Tehanu” och ”burna av vinden”, Jaqueline Careys böcker om Phèdre, Juillet Marilliers ”Daughter of the forest” , Leah R. Cutters böcker om ”Xiao Yen” (Johansson, 2009). Har bara läst ”Tehanu”. Dessa böcker har jag själv. En bok av Marion Zimmer Bradley är ”The forest house” med Eilan med sådana egenskaper. Den blinda stillsamma Maria i Silas-serien har också dessa egenskaper (Bödker, 1981). Silja gråter och oroar sig men ändå hjältinnan i ”Serien om Fru Sola” (Sandman Lilius, Gripanderska gården, 1984; Sandman Lilius, Gullkrona gränd, 1984; Sandman Lilius, Gångande grå, 1984).
Som sagt jag vandrar själv denna väg, så jag känner igen mig.
För denna läggning gör en god handling, enligt skicka vidare.
Jag skickar god energi till dig. Lycka till på din vårresa. En liten helgretreat på ett Spa kanske?
Kramar Simudainkain
Bödker, C. (1981). Silas och vål
dgästen. Stockholm: Rabén & Sjögren.
Johansson, A. (2009). Världar av mörker, Världar av ljus (2:a upplagan uppl.). Lund: BTJ förlag.
Sandman Lilius, I. (1984). Gångande grå. i Fru Sola. Stockholm: Bonniers juniorförlag AB.
Sandman Lilius, I. (1984). Gripanderska gården. i Fru Sola. Stockholm: Bonniers juniorförlag AB.
Sandman Lilius, I. (1984). Gullkrona gränd. i Fru Sola. Stockholm: Bonniers junior förlag AB.
Simundainkain. Tack! Lovar att göra en god gärning:) kram!
/ Skogshumblan