Tarot iFokus

Tarot

Etikettdrömmar
Läst 2591 ggr
Isa56
0

Konstiga drömmar och kort

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hade en dröm häromdagen. Tydligen skulle jag börja nytt arbete, från industri till kontor. Huset var rätt nytt med vita väggar och lite blå och röda utsmyckningar typ luckor och sånt.

Jag blev visad in i ett rum, där det stod ett skrivbord, stol och en tom bokhylla, längs ena väggen var det bara fönster. Det var ljust och trevligt men lite tomt. Damen gick, och efter en stund gick jag också, har glömt vad jag skulle. När jag sen gick tillbaka var dörren stängd, jag öppnade men det var fel rum, där satt några män och hade ett möte, så jag stängde och gick till nästa rum men det var inte mitt rum det heller. Jag gick över korridoren och hamnade i lunchrummet, där stod en dam och sa att de brukade träffas där och fika, när de hade tid. Sen spolade hon vatten rätt igenom väggen in i ett smalt rum med skåp, det var kapprummet, som jag uttryckte att det såg ju mysigt ut, fast det var lite dunkelt (som när solen lyser och man drar ner persiennerna)

Sen gick jag ut och skulle hem. Lite längre bort på en hörna fanns ett konditori. Jag tänkte att jag skulle köpa en god kaka med hem till maken, så blir han glad och det är han värd. jag går in men det är sent på dagen så kanelsnäckorna är slut. Jag köper två typ "amerikanska chokladmuffins med något rosa smulor på och några småkakor, sen vill jag ha glass. Hon tar en skopa och "skyfflar" ner några skopor glass ovanpå kakorna i en påse. Jag undrar om det ska klara bussresan hem.

När jag gått ut kommer jag på att jag har vår hund med mig. Hade sett att han sprang neråt vägen på högra sidan av konditoriet, så jag går dit och tittar nerför en backe. Till höger ligger där några tvåvåningshus. Framför är ett stort buskage och bakom det står en björn. Jag tvekar lite men känner mig inte rädd, tar ett steg fram, då går björnen framåt några steg, småvrålar och slår lite med tassarna. Jag backar lite och går till vänster, vid dörren till konditoriet stannar jag och kallar på vår hund.

När jag kallat fyra-fem gånger kommer han springande och vi hälsar som vanligt på varandra. Sen vänder jag för att gå nerför backen. Då lägger han sig ner och tittar mig rakt i ögonen, som han säger inte ett steg jag tar. Nå jag suckar och tänker att vi bör komma längre bort med tanke på björnen så jag bockar mig ner och lägger hans tassar över min vänstra axel och sen ska ju bara "rumpan" med också, jag känner mjölksyran i armarna och med mina sista krafter får jag upp hunden, sen tar jag påsen. under den tiden har jag noterat i ögonvrån att där står en liten flicka på sex-sju år och tittar på med stora ögon. Där vaknar jag.

Två saker dyker båda jag och dotra ner på. Och det är att jag aldrig drömmer om att åka buss. Färdas jag i drömmen så kör jag alltid själv, oftast är jag ensam i bilen. Den andra saken är att hunden skulle representera någon börd jag envisas med att lyfta upp och bära med mig.

Idag drog jag ett kort för att hitta någon ledtråd till bördan.. Det blev "Knight of Cups". Drog ett stödkort och får "mitt kort" "The Hermit"

Vad har ni andra för tankar och funderingar kring drömmen? Det skulle jag väldigt gärna vilja höra.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Oj hjälp vilken dröm! Wow, verkligen nått att bita i. Jag tror ju ute att det finns ett "facit" till vad symboler i drömmar står för utan vi var alla våra egna symboler. Men det jag fastnar för i drömmen är vilsenheten jag uppfattar att du känner på "jobbet" i drömmen och vad björnen symboliserar. Är det ditt eget eller någon i din närhets totemdjur? Verkligen spännande dröm och jag hoppas du klurar ut drömmens budskap och vill berätta det här. Det kan ju vara personliga grejer och inte säkert att man vill lämna ut sig så;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

Just ja, vatten vad brukar det symbolisera för dig? Damen i drömmen spolade vatten och sen drog du bägarsvitskort. Om jag är lite osäker men symboliserar inte bägarsviten hjärter i en vanlig kortlek? Och vad symboliserar det i tarotleken? Känns som att det kan finnas ett samband men jag är för ny på Tarot för att kunna säga utan "papprena" tillhands.

/ Skogshumblan

[GunillaR]
0

Rummet är en aspekt av dig själv, hur du upplever dig själv just nu. Du kom in i ett tomt rum där du skulle själv fylla detta med något, men sedan blev det knas och du hittade inte tillbaka.

Björnen tror jag är ditt totem som visade sig.

Du tog upp hunden, du hade påsen med kakor, allt skulle du göra men kände att du inte orkade. Ganska klara budskap!

Bilen symboliserar ditt fysiska jag. Har du problem med bilen så tar du bussen istället, vilket du gjorde här.

Pagan
0

Tänker på många saker här Isa, jag tar ut det som jag tycker starkast sticker ut ur din dröm;

Nytt arbete: Jag vet ju att du står i startgroparna för något nytt på jobbet så detta kretsar säkert i huvudet på dig ofta. Vad kan det som kommer innebära – här drömmer du om ett kontor som plötsligt försvinner, dörrar som stängs - kan ju tyda på att mötet du ska ha hela tiden skjuts upp av olika anledningar och det fortsätter att dra ut på tiden. Nytt hus, luckor odyl, tänker direkt på adventskalendern – vad finns bakom varje lucka?? Rinnande vatten: vatten är ju livets grund, vad är det som flödar ur dig? Vad är det som rinner ifrån dig? Vad du omedvetet låter dig se förlorat?

Bakverken: Smaklig uppskattning, men de blir liksom förstörda av ännu mer godis ovanpå, låter du berömmet du får gå dig förbi?

Tvåvåningshus: våning 2 – hjärnkontoret. Tänker för mycket kanske. Hus brukar betyda att ju högre upp du kommer i byggnaden, desto mer förstår du och tänker du, oftast på din framtid och dina rädslor. Hade du drömt om en källarvåning så hade det mer varit av omedveten karaktär.

Björn: jag läste ang totem djur för ett tag sedan, att de hjälper en se det uppenbara, att du måste gå ut offentligt med vad du har på hjärtat sas. Likaså kan de ju symbolisera lite av att gå i ide – här har du ju fått upp eremiten också, lite grann samma budskap. Gå in i dig själv, sätta ord på vad du känner och sedan låta dessa budskap nå din omgivning. Kände du dig hotad eller rädd av björnen? Det kan ju indikera att du är rädd att ta tag i din situation. Att du låter rädslan växa.

Hunden: din kamrat på vägen, människans bästa vän – blir plötsligt din börda att bära. Ganska tänkvärt. Vad kan det betyda? Låter du alla förlita sig på dig. Blir deras bördor dina bördor. Du känner mjölksyra, det betyder ju att du har nått dina krafters slut. Det måste vara nog nu.

Att åka buss: du rattar alltså inte själv ditt fordon, du låter dig följa strömmen, kollektivet, vad alla andra tycker sas. Var du stannar eller följer med avgörs inte av dina önskningar eller din egen vilja – utan av andras beslut. För en som vanligtvis drömmer om att vara sitt eget fordons förare, blir detta ännu starkare.

Eremiten – björnen: gå i ide som jag funderade på ovan, kontemplentation och söka inre visdom.  Riddare i bägare är ju ett kärlekskort, ärlighet i relationer. Riddarna är ju ständigt på gång, på väg att agera i alla situationer – eremiten är ju ett kort som förordar agerande för sig själv. Kan det indikera att du ska agera utifrån ett ytterst personligt kärleksfullt perspektiv och ta bättre hand om dig själv först innan du låter kärleken flöda och vara andra till hjälp. När jag ser hur jag funderat i de andra nyckelorden så är det nog så att du håller på att bränna ditt ljus i båda ändar i kärlekens namn.

Kan det finnas någon substans i detta?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tack Skrattande 

Ni är inne på rätt spår, känns det som.

Vatten har alltid betytt frid och avkoppling för mig. Som mina barn alltid kommenterat, när vi varit och badat, man ser hur all stress trinner av mig och hela jag blir fridfull. 

Björnar brukar jag inte drömma om.oftast om vargar,men det var ett tagsedan så det kan ju förändrat sig. Nej jag kände ingen rädsla, jag kände bara att jag INTE ville gå  närmare. Hm, det finns något som jag inte vill ta tag i. För samtidigt som jag inte hade lust att gå närmare så kändes det ändå som att jag borde gjort det.

Jag tar upp hunden ( en labbe) en börda jag frivilligt bär med mig fast jag inte orkar.

Mitt äktenskap är som man säger stabilt och jag vill inte byta ut honom för någonting. Men vi är inte överens om allt. Jag vill möblera om, det vill inte han. Och så länge jag inte själv vet riktigt hur jag skulle vilja ha det, så kan/vill jag inte ta upp en diskussion.

Mitt jobb, ja jag vet att jag är en uppskattad och omtyckt arbetskamrat som enligt de "aldrig stressar" ObestämdOskyldig Beröm, ja jag lider nog lite av "Jantelagen" Du ska inte tro…. Men. Ja jag säger inte något om jobbet blir lite slitigt, så hur ska min chef då veta?

Jo mötet har ju skjutits upp i runt fyra månader nu, av olika anledningar. Så vad jag ska göra sen vet jag inte. Kanske blir kvar på avdelningen med lättare jobb eller flyttas till någon annan avdelning. Dom tankarna snurrar en hel del.

Busstanken, för jag kom aldrig ner till bussen den fanns bara som en tanke. Kanske ett varningstecken på att jag börjat flyta med för mycket.

Genom hela drömmen kände jag mig lugn och lite disträ, kände mig nog mest frågande till vad jag skulle göra.

Börjar få en känsla av att det handlar dels om mitt jobb och dels om mitt hem. I båda fallen vill jag förändra men säger inget för jag vet inte riktigt hur jag vill ha det.

Tack än en gång. Ni har alla var och en gett mig lite ledtrådar att klura vidare på. KyssKanske ska jag sluta tänka och försöka lyssna inåt istället

Skogshumblan
0

Det låter onekligen som en bra idé ja, att lyssna inåt…( och där kom minst en halv mils rullstensås rasandes genom mitt eget glashus;))

/ Skogshumblan

Isa56
0

#6 Hehe, ja det svåraste som finns är att lyssna på sig själv. För då har man ingen att skylla på, när det går snett. Flört

Skogshumblan
0

Isa jag är mer för att inte lita på mig själv eller analysera sönder de jag känner eller får till mig…. " var det verkligen min guide som sa det eller var det jag själv…"

/ Skogshumblan