Tarot iFokus

Tarot

Etikettboktips
Läst 4728 ggr
[GunillaR]
0

Örnen och kondoren

Jag har precis läst klart en bok som Pagan rekommenderade, Örnen och Kondoren, av Jonette Crowley

Det var en mycket intressant bok, speciellt det hon beskriver med förhållandet till den man som hon beskriver som sin "tvillingflamma". Tillsammans med honom ska hon ha balanserat planetens kvinnliga och manliga energi.

Hon har rest jorden runt och besökt bl a Australien, vandrat i Himalaya och inte minst besökt Peru med Anderna och Maccu Pichu.

Hon har en guide som heter White Eagle som hon kanaliserar, samt en ljusvarelse som heter Mark.

Hon berättar här i sin bok om hennes invigningar och initieringar till de högre andliga vibrationerna och sfärerna. Hon beskriver både kroppsliga och mentala reaktioner väldigt lättbegripligt. Fastän hon egentligen inte är medveten om vad som händer…….. Obestämd

Men det är ju naturligtvis väldigt svårbegripliga ämnen.

Mycket spännande läsning, men ibland så fick jag känslan av att det bara var för mycket. Är hon en övermänniska?

Hon reser runt och håller föredrag och sessioner liksom stora meditationer.

Hennes hemsida

http://www.jonettecrowley.com/

Någon mer som har läst och som känner till henne?

• Redigerat 2025-02-06 01:13 av Tarotstollan
Pagan
0

Visst var den braSkrattande Tror att jag ska läsa om den inom kort, det var mycket att ta in.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Jo det var verkligen mycket att ta in. Det var väldigt svårt att lägga ifrån sig boken.

Navajolady
0

Tack för det boktipset ska genast beställa den då just tvillingflammor ligger mig varmt om hjärtat.SpännandeGladtack…

[GunillaR]
0

# 3 - Önskar dig många timmars skön läsning. Glad

Navajolady
0

Tack har redan beställt och den verkar kanon intressant.Ljus till dig:-)

Indiantrumman
0

Är egentligen datorledig under en andlig transfomation jag går igenom just nu men kunde inte låta bli att öppna nytt konto och säga stort Tack för boktipset.Den absolut bästa jag läst.

Fick boken i Fredags och den är redan läst.Man kan nog tycka att hon är en övermänniska men jag får en enorm ödmjukhet och ett allvar med hennes tro och utövning.Kan förstå hennes resa eftersom jag just nu genomgår en andlig resning som jag under en tid ska vara utan alla yttre påverkningar som tv dator och telefon.

En bok jag tog till mitt hjärta och kommer läsa den om och om igen.White Eagle berörde mig djupt även Mark men White Eagle är den som kom närmast min egen kännsla.

En toppenbok och härligt att du rekomenderade den.

Ljus och kärlek Heike

[GunillaR]
0

I boken berättar Jonette om en port som hon "gick igenom" och där gjorde en resa till en tid och plats som hon levat på för mycket länge sedan. Denna plats ligger i Anderna nära gränsen mellan Bolivia och Peru nära Titicacasjön. Porten kallas för Aramu Muru. Här är en haltimmeslång film om denna plats.

http://www.xpeditionstv.com/11/index.html

Pagan
0

ååå måste se imorgon, tack Gilla

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot