fredag 25 februari
Fredagen är 38 minuter gammal i skrivande stund. Jag har just fattat ett beslut att jag ska göra något kul i morgon, men vad har jag inte bestämt. Kanske kolla vad som finns på Moderna Museet eller något, kanske ta en fika på stan. Eller besöka något galleri och höra om villkoren för utställningar. jag har faktiskt spanat in ett som ligger centralt.
Imorgon vill jag vara ledig och fri från penslar, pennor och tarotkort. Bara vara jag.
Nattinatt eller Gooood Möööörning!

Good morgon! 
Att bara vara låter som en bra fredagsuppgift… *ler*
Jag är i Kalmar hos mina föräldrar. Tre av fyra barn har jag med mig. Idag ska vi på bokrean. 
Och i morse visade vågen 69 kg! Jag är under 70 för första gången sedan jag gick i högstadiet!!! Helt fantastiskt! Nu är det dags att jaga min läkare igen för en remiss till bukplastik! Sååå lycklig!!! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
God morgon vänner!
Gilla, dina planer lät trevliga allihopa:) Hoppas du får det trevligt!
Maggan HEJA! Stort grattis till din viktframgång.
Om en stund kommer min väldigt nära vän ( tvillingsjäl?) hit och äter lite frukost med mina barn och mig.
Själv är jag mör efter gårdagens träning men attans vad kul det är med kampsport!
Ha en trevlig fredag & myspys allt ni orkar ikväll ni som gör sånt ;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God morgon!..låter som om ni får en trevlig fredag
Gilla , så härligt bara vara , det skulle jag nog med behöva, nån dag.
Maggan va duktig du varit,! borde också …..
Skogis, längtar till jag har frisk i knät och kan ta upp träningen igen…
..själv är jag lite "låg" ..hänt tråkiga saker….ska för söka hämte energi, nånstans ifrån…
..ha en bra fredag !..
Silverljus, så tråkigt att du inte mår helt 100. Skickar dig goda tankar:)
/ Skogshumblan
God morgon! Här är molnigt och -5, så varmt har vi inte haft på länge.
Har gjort mitt personliga morgonyogaprogram och ätit detoxfrukost. Jordgubbar med sås av soya, banan, avocado, mortlade pumparön med lite mynta, mums! Ska proviantera lite innan mer tvätt i em..
Ha de´alla!
Gilla: låter som en superidé med baravara.
Maggan: Grattis!!!
Skogis: Vilken trevlig början på dagen.
Silverljus: Min mormor brukade säga att det öser ner på den som redan är våt, när det var mycket på en gång. Sänder ljus till dig.
Godförmiddag
Det är molnigt idag men å andra sidan så kan temperaturen gå upp mot nollan, vindarna har vänt till sydväst. Man tackar.
Jag får se vad jag gör idag, har ännu inte bestämt. Det ska bli en otvungen dag i alla fall.
Ha en fin dag alla!

God förmiddag allesammans
Grattis maggan71
fantastiskt!
Skogis kanpsport är kul!.. säger min make och ena dottern

Silverljus önskar dig massor av energi..
Simudaikain härligt med detox *skulle jag behöva* och morgonyoga!
Gilla ha en riktigt skön dag!
Själv ska jag till läkaren nu..
God förmiddag
Idag ska vi besöka stora staden Östersund för viss inhandling! Vi ska nog äta lunch där också . Det är inte så kallt idag bara -3 Det blir en fin dag idag
Ha en bra fredag alla
Kram
Allting är möjligt
# 8 - Hälsa Östersund från mig och berätta att jag längtar dit ibland. 
Nu vet jag vad jag ska göra idag. Det är ju bokrea!!! Så det blir besök på Akademiska Bokhandeln och en lunch på stan. Jepp!

lycka till hos läkaren nillanb!!!

Hej alla goa
Här var det fart & fläkt minsann.
Många bamse kramar maggan, stort grattis så skönt.
Låter som du har det tufft i dag Silverljus, kramis.
Hoppas Ni fyndade på bokrean förresten.
Fredag i dag, februari nästan över, känns lite overkligt att vi firade jul för 2 månader sedan. Själv har jag arbetat som vanligt, haft lönesamtal, varit hos frissan, klippt mig ännu kortare, nu sitter jag med klet i håret - ska bli värsta blondinen.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det bidde inget besök någonstans idag. Plötsligt så bara fick jag en sådan huvudvärk på gränsen till migrän. Så jag orkade helt enkelt inte vara ute bland folk. Får se om det känns bättre i morgon, vill ju gärna se om det kan finnas något inressant i bokhandeln.
Krya på dig Gilla
Ja är det inte typiskt! Jag har ont i precis hela kroppen, så det är den snälla fibron som slår till. Men å andra sidan så kan det betyda väderomslag och då får man väl vara positiv. Men jag får nog dras med detta några dagar för det brukar vara så när ett skov slår till.
Jättesur är jag 
Det märkliga med när jag får sådan värk är att det känns skönt att röra på kroppen, inga tunga rörelser utan bara röra på sig. Så jag har nu dammsugat golven och moppat dem, tvättat gardiner och hängt upp dem. Är man knäpp eller är man knäpp?
Tror nog på det första, klok och självkännande
.
/ Skogshumblan
Gilla krya på dig
Allting är möjligt
Jag säger godnatt nu. Värken är mycket ilsken idag. Hoppas att det går över tills i morgon, Det var längesedan jag hade ett sådant här skov. Ingen förvarning, pang bara.
När jag skulle äta middag mådde jag illa så jag kunde inte äta upp allt och nu är jag hungrig, så jag får koka mig några ägg.
Jag ska börja med kolhydratdieten på måndag. För när jag minskar på kolhydraterna så mår jag mycket bättre. Men jag kan inte utesluta dem, då fungerar inte min hjärta, ochjag kan heller inte äta så mycket fett, då skulle jag spy.
Ett vettig kolhydratintag, inte under 40 per dag och absolut inte över 60. Och så äter man lagom med grönsaker, vissa frukter och bär. kött, fisk, fågel med grönsaker. Ingen mjölk, grädde istället. Det är jobbigt första veckan då man håller på att ställa om, men sedan går det bra. Jag fick bort 23 kg för några år sedan men de är uppe igen nästan alla, så nu är det bara att sätta igång igen.
Och må bra!
Nattinatt!
#19 fibro är inte att leka med. Nä, det är riktigt att man inte får utesluta kolhydrater helt. Hjärnan framför allt kräver ju rent socker. En kvinna i New York blev inlagd på sjukhus för hennes kropp slutade fungera när hon uteslutit alla kolhydrater ur sin diet.
Det är också så som du skriver att det är de snabba kolhydraterna vi ska nästan utesluta och sedan minska den totala mängden kolhydrater och i stället äta mer grönsaker.
Jag kör själv detox nu. Lycka till du med!!!
# 20 - Nej fibro är en "förbannalse". Värst är när alla vävnader svullnar i bröstryggen så att man inte kan andas fullt ut. Det brinner inuti en. Idag känns det som det finns ett sår där det brann igår. Vill bara vila idag, inte sova men vila.
Nästa vecka ska jag ta som en övergångsvecka då jag utesluter socker och vitt mjöl. Sparsamt med bröd, ris och potatis, så att kroppen inte får en chock.
#21 Sänder lite ljus och håller tummarna för dig…!
Tack så mycket