God morgon 24 februari.
God morgon alla.
Snart är denna arbetsvecka slut:)
Ha en skön torsdag vänner!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon skogshumblan och alla andra
kylig dag -10 och solen börjar visa sig härligt!
I dag ska jag iväg på utredning om min arbetsförmåga och i dag är det 2 timmar med en sjukgymnast…

Morrn morrn!
Här är det -9 och lätt snöfall, man kan undra hur mycket nederbörd det kan vara på en vinter…
Igår kväll blev min samåkare pappa till en liten tös, tur att jag valde att köra själv hela veckan för de har varit inne och vänt på BB ett par gånger innan hon valde att komma ut
.
Lycka till idag Nillan!
Kram kram
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godförmiddag :-)
Här är det solsken idag men kallt. Den lilla snö som föll häromnatten ligger kvar.
Och idag är det tvättdag så det blir inga fritidsproblem för min del. Har också en Tarot som ska läggas, så det är bara att kavla upp ärmarna!
Ha en bra dag - i morgon är det fredag 
God eftermiddag
Sol ute ,sol inne, sol i hjärta, sol i sinne så känns det idag
Solen skiner faktiskt ute och det är- 10 grader men jag har varit inne hade en lektion idag att göra på Tarot. Jag har mera att lägga men ska göra det senare idag. Ha en bra fortsättning på torsdagen
Kramar
Allting är möjligt
God eftermiddag! 
mycket vackert ute, men bitande kallt. nästan -30 på morronen och blåser rätt bra.
Skönt va inne..å dricka kaffe..
Ha en bra dag alla!
God eftermiddag alla.
Krya på dig Nillanb.
Har också tvättat idag…
Ska göra det lilla kvällspasset idag. Bra för jag behöver fortfarande vila. Det går bra med yogapgrommet och detoxen.

Hej sköningar
Ja du Elpida, hur mycket nederbörd…? Mycket ihärdig farbror frost må jag säga. Gratta pappan.
Hoppas det gått bra idag med utredningen Nillan.
Dolla låter som en näktergal, trevliga tongångar.
Hur är det med ditt knä Silverljus, någon bättring?
Simudaikain Yoga är ju underbart, vad är det för detox?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#7 japp, yoga är toppen. Unnande mig ett eget program från en kundaliniyogalärare när jag fyllde år. Ska göra 40 dagar nu när förkylningarna klingat av…
Den detox jag gör är en mild en, som har tagits fram av Linda Lazarider. Boken heter "The big healthy soup diet". Hon är en brittisk dietisk som skaffat sig kunskap om Ayur Veda och annan österländsk medicin. Idén där är att vätska i kroppen är kopplat till övervikt och att vätskan inte påverkas av bantning. Detoxen är upplagd för att tappa kroppen på överflödig vätska förutom vanlig detox. Tanken är också att ladda upp kroppen med näring. Metoden är att genom soppor får matsmältningen vila. Vis av skadan sist jag gjorde den, la jag en tjock bok på toa…
#7..
…Tack för omtanken……men nja..inte bättre ännu, har iag sjukskrivit mej, känner att jag måste vila för att kunna bli frisk igen..
*kram*
Krya på dig Silverljus

#8 Jasså det är till att bli sittandes ett tag
Har också provat detox - fast färdigmixad i butiken, men har inte märkt så stora förändringar som utlovades. Denna du kör är kanske bättre. Lycka till och hoppas du har en bra bok o ingen telefonkatalog
#9 Låter bra det Silverljus, vila gör iallafall att du slipper belasta knät. Så typiskt att det kom nu när du påbörjat praktiken, men allt har ju en mening så kanske finns det ett "högre syfte"
Sajtvärd Tarot
#11 Denna detox bygger på att salt binder vatten i kroppen, vilket stämmer vetenskapligt. Animaliska produkter innehåller koksalt, natriumklorid. Därför är det nästan helt vegetariskt. -För extra skjuts ska man äta en soppa med selleri och persilja för att får sig extra av överskottsvätskan. För att låta matsmältningen vila är det mixade soppor, fruktsoppor till frukost och bön- och linssoppor till lunch och middag. Protein och fett ingår i alla måltider. Man ska inte vara hungrig heller.
Jag märker det på lederna framför allt att vätskan minskar och i midjan förstås.
Steg 2 handlar om att börja äta animaliskt protein och rotfrukter igen samt att ladda kroppen med näring. Den har jag inte gjort innan. Får rapportera senare.
Boken är "The forest house" av Marion Zimmer Bradley.

Nämen Marion - författaren till Avalons dimmor - en av mina favoriter.
Vad bra att du mår bättre och att det ger effekt. Jag vill gärna höra hur det går senare och om dina hälsoförbättringar. Finns ju inget bättre än att höra från någon som gjort det/vet det själv. Kram
Sajtvärd Tarot