Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 7314 ggr
tommyray
0

Råd vid tarotleksköp

Hej!

Jag är ny på det här med Tarot men har bestämt mig för att köpa en tarotlek. Men jag har lite frågor inför detta

1. Vad kännetecknar en bra nybörjar tarotlek?

2. Jag tycker att "tarot of dreams" är en väldigt fin lek,lämpar sig den till en Nybörjare?

3. Var köper man den? Jag har sökt runt på nätet men hittar den inte.

Vänligen

Tommy

Skogshumblan
0

Jag tycker du ska satsa på en lek som du känner kan funka. En bra nybörjarlek är enligt mig en lek med tydliga siffror och symbolspråk som man lätt kan se och känna igen. Ett bra drag är att köpa bok som hör till leken om det finns. Även om du är van så säger boken mycket om leken och tolkningar du kan ha stor nytta av.

Jag är också ny och har en universal Wait som jag älskar. Ska köpa en Fey när jag är redo och mer stadd i kassa.

Bokus, ad libris, Vattumannen och inme ät några ställen jag vet säljer lite.

Kika även runt här inne så hittar du mycket smått och gott.

Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Malinkonst]
0

Instämmer med förregånde talare helt!

jag tittade på din lek på internet ,den var mycket fin men tydligen mycket svår att få tag på.

som skogis säger se om det finns en bok till blir lättare då.

http://www.vattumannen.se/

skriv ett brev fråga dem om de skulle kunna beställa den åt dig , kanske kostar en extra slant men känn efter om det är värt det. kan ju vara värt det.eller besökbutiken finns i sthlm tror jag om jag inte minns fel.

lycka till

M

[GunillaR]
0

Jag instämmer med föregående talare. Vattumannen har internetbutik !

tommyray
0

Funderar kanske att köpa "Gilded Tarot" samma skapare som till "tarot of dreams", ciro marchetti,den finns att få tag i på vattumennen tillsammans med tillhörande bok.

Behöver jag köpa ytterligare en bok än den som följer med leken?

En introduktionsbok på svenska tex?

I så fall vilken kan ni tipsa om då?

vänligen

Tommy

Skogshumblan
0

Börja med din leks bok. Prova dig fram och se vad som kommer sen. Ta ett steg i taget. Allt har sin tid och vad som kommer sen kommer då.

Känns som att du behöver sakta ner och ta var sak för sig.

Börja med lek och den bok som hör till. Läs på här inne eller andra sajter du känner förtroende för och se vad som händer sen.

Kanske en kurs vore något?

/ Skogshumblan

tommyray
0

Det stämmer =) jag har ju kännt till det här med Tarot länge men det är de senaste dagarna som jag känner att jag bara måste ha en lek.

Det liksom kliar i fingrarna nästan =)

Jag börjar med att beställa en lek med den tillhörande boken.

Förresten är det viktigt att förvara leken i en påse? måste jag beställa en sådan också?

Skogshumblan
0

Jag tycker du ska gå på din egen känsla. Huvudsaken är att du behandlar din lek med kärlek och respekt.

Min lek ligger invirad i min speciella näsduk ( jag fick som "något nytt" när jag gifte mig) och sen ligger det lilla knytet i en fin träask som står på en byrå.

Lycka till!

/ Skogshumblan

[Malinkonst]
0

Vattumannen bokhandel
Drottninggatan 83
Box 45096, 104 30 Stockholm
Tel 08-10 96 15 Fax 08-10 70 63
bokhandeln@vattumannen.se

[GunillaR]
0

Tommy det finns kortfattade beskrivningar av varje kort i stora och lilla Arkanan under Artiklar

Stora Arkanan .

Lilla Arkanan - Bägare .

Lilla Arkanan - Stavar .

Lilla Arkanan - Svärd .

Lilla Arkanan - Pentagram .

Navajolady
0

Tommy nu får du ett råd av en riktig amatör som inte ens lärt sig skillnaden på stora och lilla Arkanan Glad Men så här har dom som kan Tarot sagt inför köp av en lek.

Känn in leken,känn in bilderna känner du att du blir ett med den och får en harmoni inom dig som ger det där klicket inombords då står du inför rätt kortlek.

Eftersom du kommer att jobba mycket med den är det viktigt att du trivs med din lek ni kommer att bli ett och sammanförda i arbetet och på så vis kommer även resultatet att bli bra.Det är viktigt att du tycker om dina kort att dom talar till ditt hjärta och på så vi kommer ditt arbete med leken att bli positivt.

Dom råden har jag fått och jag hade för många år sedan en lek som jag trivdes med men av någon anledning fick jag för mig att bara sluta så den leken slängdes och för ett par år sedan köpte jag en i brådrasket men har inte använt den och hur jag försöker kommer jag inte överens med just den leken och sen blev det inte av att vidareutveckla Tarot så jag kan förstå råden andra gett mig att trivas med sin lek är en viktig del i arbetet.Lycka till:-))

tommyray
0

Tack för alla svar! Jag har nu bestämt mig och det blev en "Gilded tarot"

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gilded/index.shtml#cards

från adlibris.

Jag tycker att bilderna är vackra och tycker om den ramen som "ringar" in bilden. Den stämmer överens med den bilden jag har på hur en tarotlek ska vara. Synd att jag ska behöva vänta 5-8 vardagar jag vill ju känna på leken nu :)

Navajolady
0

11 Den var ju jättefin och den som väntar på någe gott Glad väntar aldig för länge.

[GunillaR]
0

# 11 - Den är väldigt vacker och suggestiv Glad

Isa56
0

Grattis Tommyray Skrattande Du har många fina stunder att se fram emot.

Jag har också Gilded Tarot och är lika förälskad i den nu som när jag köpte den.Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Stort Grattis tommyray. Hoppas att din kompis och du kommer trivas i hop. Ja, som sagt tidigare så är det inte alltid kemin stämmer. Det är ju inte lätt att veta förrän vi försökt lära känna våra lekar ett tag. Jag har precis utökat familjen med en Cosmic Tarot och hoppas att jag kommer trivas med den. Men ska först låta den bada i månljus mellan fredag - lördag, innan jag känner in den ordentligt. Då ska vi ha en liten cermoni och mysa ihopSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

avon
0

Gilded Tarot är underbar och i mitt tycke en mycket bra "nybörjar-lek". Bra val!

Jag har Tarot of Dreams också och som jag vet finns den bara att köpa dirket från skaparen som valde att publicera den själv. Se länk här

Ciro Marchetti senaste "Legacy of the Divine Tarot" är däremot lätt att få tag på. Den är också fin.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus