Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 4829 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Hjälp mig tolka...

Jag var på anst.intervju i tisdags och drog nu ett kort om mina chanser att få jobbet.. Jag drog Eremiten!

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det??

Hur hade ni tolkat det?

[Malinkonst]
0

kortet säger kanske inte så mycket om du får jobbet, men säger mer till dig personligen. så här skulle jag tolka det,

kortet uppmanar dig att spendera mer tid att tänka på dig själv, finna dig själv,sökande efter inre kunskap, vidare utvekling,  på väg att gå vidare i arbetslivet. men inna du går vidare kanske du ska tänka lite till, för att finna självet , förstå dig själv bättre.

du kanske inte helt redo för jobbet ?

finns säkert många andra sätt att tolka eremiten på så skule jag tolka.

lycka till

M

Pagan
0

Ja du Hyacinta, sicket svårttolkat kort att få när man frågar om man får jobbet eller inte, det skulle ju faktiskt kunna tolkas på 2 olika sätt så som jag ser det,

1, som att du funderar på om du verkligen vill ha detta jobb, eller om du kanske vill förändra något annat i ditt liv.

2,att det är ett ensamjobb, och att du i så fall får ta dig en funderare på om du skulle klara dig på magert socialt samspel under arbetsdagarna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[AnnikaOhlsson]
0

Hmmm tack för era tolkningar… jag tror nog att Pagans första tolkning är den som stämmer bäst till. Vill egentligen inte sluta, men det tar samtidigt livet av mig! Om jag fick bestämma hafe jag tagit med mig kollegorna till en ny arbetsplats! :-)

Pagan
0

Ja, det är svårt då hyacinta. Kanske du får sova på saken och ställa frågan lite annorlunda under morgondagen - kanske mer som klarnar då. kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Malinkonst]
0

ja håller med om att det är ett otrolig svårt kort att få för just denna fråga.

kanske ett kort inte är tillräcklig, ge det tre kort

som pagan säger ställ om frågan på ett annat sätt

sök din egen vishet

[Malinkonst]
0

ja håller med om att det är ett otrolig svårt kort att få för just denna fråga.

kanske ett kort inte är tillräcklig, ge det tre kort

som pagan säger ställ om frågan på ett annat sätt

sök din egen vishet

[GunillaR]
0

Ibland, och väldigt ofta, så får vi svar som vi inte alls är beredda på, men som det ändå finns en vägledning i.

Jag tror att jag hade dragit ett kort till som stödkort!

[AnnikaOhlsson]
0

Drog ett stödkort… Magikern…

Hmmmm… jag vet inte riktigt,men jag tolkar det som att det kanske kan gå vägen ändå?

Jag trvs egentligen bra där jag är och älskar mina kollegor, men har bestämt mig för att om jag skulle råka bli erbjuden tjänsten kommer jag att tacka ja. Dels för att jag känner att jag står och stampar och behöver utveckla mig själv och dels på grund av rådande vansinniga arbetsförhållanden!

Det känns som att magikern kommer in där… att jag står och stampar och vill utvecklas…

Eller hur tror ni?

[Malinkonst]
0

Att magikern

, nya möjligheter, ny början. Men också kanske ny kraft, magisk kraft.

[AnnikaOhlsson]
0

Nu behöver jag inte grubbla över det mer…. jag fick inte den tjänsten.

Skogshumblan
0

Så skönt att du nu vet det i alla fall.

Nästa gång, lägg rosen innan istället. Den är lätt att tolka och ger bra tips inför intervjun :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
0

Det där med Eremiten kanske inte var så dumt, att du ska vänta och avvakta just nu för ögonblicket. Sedan kommer ju Magikern och vänder upp och ner på allting, alltså Chansen!

När man har en önskan om att få ett nytt jobb eller egentligen vad som helst så måste man vara exakt i sin önskan så att Universum kan plocka upp rätt signaler för att stå till tjänst med våra önskningar.

Min gamla väninnan berättade att på ett ställe där hon jobbade vantrivdes hon och det tog emot att gå dit. Ibland var hon så trött på det och tänkte "tänk om man fick slippa gå på jobbet en vecka" - och då brukade hon bli förkyld så att hon fick stanna hemma en vecka.

Så koncentrera dig på vad du i ditt hjärta helst vill göra och be om detta. Tillåt dig att gå bort ifrån nuvarande förutsättningar, och bara var i känslan om det du vill ska bli!